Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Nw.motor voor mijn 924 hoe moet dat?

09 feb 2006 12:51

Hallo,

de motor van mijn porsche 924 uit 78 heeft het het na diverse pogingen begeven :cry: ( er komt olie uit de lucht filter)
Aan gezien hij toch al niet liep :( wil ik er een andere motor in plaatsen,
nu is mijn vraag kan ik er een blok van een jongere auto inzetten zonder dat ik grote problemen krijg :shock: en waar moet ik op letten bij het demonteren en inbouwen. :!:

zou iemand mij dat kunnen vertellen :?:

Johan :D

09 feb 2006 17:23

zal je wel wat geld + tijd kosten, een goed blok vinden is deze tijd nog zeer moeilijk, en als je dan een blok vind ga je die dan ook reviseren ?
Kijken wat allemaal nog goed is, is denk ik niet zo veel werk als je handig bent.. Maar wat voor motor e.d. ? revisie ?

09 feb 2006 17:26

Check www.Porsche-944.nl ook eens. Wellicht heeft er nog iemand een 944 blok voor je met tips en trucs voor inbouw.

09 feb 2006 17:34

924 schreef:zal je wel wat geld + tijd kosten, een goed blok vinden is deze tijd nog zeer moeilijk, ?


500 voor een hele 924 ergens op deze site.... 8)

09 feb 2006 17:36

Daar koop je ook een leuk 944 blok voor.. zonder de bijbehorende rommel :P :wink:

09 feb 2006 17:37

Ik kan een motor + bak kopen uit een auto van 1985 deze draaid nog :P .
ik ben eigenlijk benieuwd of iemand ervaring hier mee heeft :?:
bv. past de bak op de achter as :?:

Wat voor verassingen :shock: kan ik verwachten :?:

Johan

09 feb 2006 17:39

ome piet schreef:
924 schreef:zal je wel wat geld + tijd kosten, een goed blok vinden is deze tijd nog zeer moeilijk, ?


500 voor een hele 924 ergens op deze site.... 8)

Ja, inderdaad, dat wel, maar vind je dat dikwijls ? denk ik niet, maar je hebt gelijk iig, Johan, contact opnemen met s_vandamme zou ik zo zeggen :) Hij verkoopt een rijdende 924 voor 500€,
anders ga je nog even mogen zoeken...

09 feb 2006 17:40

Johan924 schreef:Ik kan een motor + bak kopen uit een auto van 1985 deze draaid nog :P .
ik ben eigenlijk benieuwd of iemand ervaring hier mee heeft :?:
bv. past de bak op de achter as :?:

Wat voor verassingen :shock: kan ik verwachten :?:

Johan

Jouwe is 4bak ? Die van 85 een gewone 5bak, of sportbak, allemaal in het oog houden :wink:

09 feb 2006 17:42

Waar kan ik hem vinden :roll:
en weet je ook van welk bouwjaar de auto is :?:
Want zo als ik begrepen heb zijn de blokken pas goed na 1980 (koude/warme strart) :idea:
Laatst bijgewerkt door Johan924 op 09 feb 2006 17:44, in totaal 1 keer bewerkt.

09 feb 2006 17:43

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7514
Hem even een pb sturen en dan wachten op antwoord, de 924 is van 77

09 feb 2006 17:47

Bedankt, :P

Maar zo als ik al melde ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwere motor
met het oog op de koude/warme start :idea:

09 feb 2006 17:50

Volgens mij zit er geen verschil tussen de 4 en 5 bak :?

(alleen maar een versnelling meer)

09 feb 2006 17:59

Johan924 schreef:Volgens mij zit er geen verschil tussen de 4 en 5 bak :?

(alleen maar een versnelling meer)

weet ik niet, maar sport bak wel, trans axle e.d.

09 feb 2006 19:36

Heeft die sportbak een speciaal schakelpatroon:
R linksvoor (waar "normaal" de 1 zit)
1 linksachter (waar "normaal" de 2 zit)
zodat 4 & 5 tegenoverelkaar zitten :?:

09 feb 2006 20:07

Ik heb geen ideë ik heb geen sportbak :roll: :oops:

09 feb 2006 21:57

Ja, R is waar normaal eerste vitesse is, en 4en 5 tegenover elkaar, voor makkelijker te kunnen hernemen tussen 4 en 5, en zelf 2 en 3

09 feb 2006 22:23

Ik heb een 924S met een defecte motor te koop staan, en een 944 fabrieks ruilmotor (ca. 80.000 km).
De motor komt bij johan v.d. Gugten vandaan (= dus betrouwbaar).

De bedoeling was om deze motor in de 924S te bouwen.

Wegens tijdgebrek is dit project gestopt.

Geef maar een pb tje als je interesse hebt.

10 feb 2006 13:11

was paar dagen niet online

die 77 van mij is nog beschikbaar, blok is goed , voornamelijk electrische problemen en een wat lelijke buitenkant , ook een redelijk interieur dus daar heb je misschien ook iets aan, recent nog een kop revisie gehad ( vorige eigenaar, heb ik papieren van, en niet al te veel kilometers gedaan sindsdien ) zowieso , dat blok is heel betrouwbaar, geen olie verlies, geen benzine in mijn olie, praktisch geen olie verbruik
en goeie compressie...

de 77 motor past gewoon op de 78 transaxle , alle "normale" 924's hebben hetzelfde bout patroon op de transaxle en motor , das allemaal audi stijl, motor had ook gelijke specs voor de 4 en 5 versnellings motor , dus dat maakt niks uit

voor 924S zou dat anders zijn

of om een 5 bak+transaxle onder een 4bak chassis te hangen, dat schijnt ook niet zo evident te zijn

olie in de inlaat , ze zijn altijd wel een beetje vettig hoor , das iets om regelmatig es uit te vegen in de rubbers en benzine meter systeem


Afbeelding

start elke morgen , zonder faling
nu loopt ie gewoon af en toe te haperen op zijn onsteking ( die msd doos achterin is volgens mij kaput)
Plaats een reactie