20 feb 2006 19:20
20 feb 2006 19:30
20 feb 2006 19:31
20 feb 2006 20:28
Ben verzot op de 2.4s '73 en 2.7 Rs (replica), beiden liggen in dezelfde prijsklasse +/- 45000 euro.
20 feb 2006 21:19
20 feb 2006 21:33
20 feb 2006 21:39
André 3.0 schreef:
heeft wel mechanische injectie,alleen de voorbumper klopt niet. voor 13.500 EURO een koopje.
21 feb 2006 4:41
21 feb 2006 6:50
21 feb 2006 9:53
ivo911 schreef:Ik vind een replica not done. Ga voor origineel want eerlijk duurt het langst...........
Laatst een 356 gezien .prachtige auto . Bleek een replica. motorkap omhoog.........een subaru blokje.....gauw dichtdoen dus voordat Ferdinand het ziet!!!
21 feb 2006 9:58
21 feb 2006 10:09
21 feb 2006 10:52
BS schreef:replica ! is eigenlijk geen replica want opgebouwd uit originele porsche onderdelen. niks subaru dingen gewoon een ditkke vette auto , alleen 45k is wel wat duur voor een rep. moet het wel een heel goeie zijn.
21 feb 2006 11:30
21 feb 2006 11:53
patrick911 schreef:Het is inderdaad maar net wat je wilt. Als je (zoals Jeroen hier boven) liever wat meer PK's hebt en geen boodschap hebt aan originaliteit, maling hebt aan wat ie over 10 jaar 'doet', maar puur de looks en rijplezier wilt, ga dan voor de replica.
Wanneer je wel van puur originaliteit houdt, dan gaan die andere zaken je toch vroeg of laat irriteren en is alleen de 2.4S een optie die 100% voldoening geeft.
Is your choice ! (....and money)
Veel sterkte met je luxe-probleempje
21 feb 2006 11:53
21 feb 2006 12:13
SPEEDY944 schreef:
En nog even over die polyester replica met Subaru-motor... Tja... Ik vind het knap dat men dat voor elkaar krijgt, maar ik word daar ook niet warm of koud van. Niettemin kan zo'n auto best lekker rijden en er leuk uitzien.
SPEEDY944 schreef:Niettemin zou ik bij een (polyester) 356 replica altijd voor een luchtgekoelde motor (liefst Porsche, maar een opgeleukt kever-blok doet het ook goed) gaan, omdat dat toch ook een deel van de beleving is. Zo'n luchtgekoeld blok rijdt tóch anders dan een watergekoeld blok (en het maakt dan niet uit of dat een Subaru-blok is)...
21 feb 2006 12:24
Jeroen914 schreef:effe zien...
een originele 2.4S met 190pk
of
een RS replica met 260pk
ja... daar zou ik lang over moeten denken... NOT!
21 feb 2006 13:23
De 2.4s is volledig gerestaureerd en bijna op enkele details na( roosters toeter zijn metallic)volledig origineel.
21 feb 2006 13:44
Is een originele auto waardevaster dan een replica? Ik waag dat te betwijfelen!
21 feb 2006 13:52
Je kunt dat betwijvelen, heel erg veel taxateurs denken daar anders over
21 feb 2006 14:02
Als een uitkering op basis van de taxatiewaarde door de verzekeraar plaatsvindt, is dat vele malen meer dan die auto in de vrije verkoop zou doen...
21 feb 2006 14:11
En ik wil geen open wonden openrijten, maar wie heeft het verhaal gehoord van een van de eerste 901's (die van Jerry Seinfeld was/is) en die door Porsche is 'gerestaureerd' voor hééééééééél veel geld waarbij inmiddels het vermoeden is gerezen dat Porsche een ander chassis heeft genomen en het oorspronkelijke 'originele' chassis stilletjes heeft laten verdwijnen (omdat het kennelijk 'beyond repair and/or restauration' was)?
21 feb 2006 14:15
21 feb 2006 14:20