Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

dilemma 2.4 S of Replica2.7RS ?

20 feb 2006 19:20

Ha die mannen,
zou graag jullie mening eens weten over het volgende.
Ben verzot op de 2.4s '73 en 2.7 Rs (replica), beiden liggen in dezelfde prijsklasse +/- 45000 euro.
De 2.4s is volledig gerestaureerd en bijna op enkele details na( roosters toeter zijn metallic)volledig origineel. Qua waardevastheid zit dit dus wel goed. De 2.7 Rs is een specialleken, wagen moet alleen nog afgebouwd worden, heb de naakte kas gezien en is perfekt, kleur nog te kiezen. Oliekoeler vooraan, aluminium tank, rolkooi, turbo remmen en velgen. De moter is een 3.0l volledig gemodificeerd, andere nokken, tuimelaars enz... De moter heeft om en bij de 15000 euro gekost (260pk/310nm).Heeft 8 maal op de testbank gestaan om de perfecte uitlaat te kiezen( 2000 euro,-)
Wat met de waarde van de replica blijft die of zakt die pijlsnel?
Naar dewelke zou jullie voorkeur uitgaan ? :D

20 feb 2006 19:30

Qua investering denk ik dat je de originele 2.4 S het best kan kopen. Hoewel aan de prijs. Denk ook niet dat de RS pijlsnel in waarde zal dalen, maar ook niet veel zal stijgen. Replica's kunnen er altijd 'nieuw' worden gebouwd, een originele niet...

20 feb 2006 19:31

Als je origineel wilt, pak de S. Wil je iets exclusievers, maar maakt het originele weinig uit.. neem de replica!

Ik zou voor de 2.4S gaan, omdat ik wel in ben voor origineel Porsche en het is bijna gegarandeerd waardebehoudend.

20 feb 2006 20:28

Ben verzot op de 2.4s '73 en 2.7 Rs (replica), beiden liggen in dezelfde prijsklasse +/- 45000 euro.


€45.000, zou ik voor de 964 RS, of voor de 3.2 Speedster gaan, maar ja dat was de vraag eigenlijk niet.

gewoon, omdat je twijfeld, nog enkele mogelijkheden aanhalen :wink:

20 feb 2006 21:19

45000 voor een replica met een 3.0 motor?
das redelijk veel

een gemodificeerd, custom job auto zal nooit zijn waarde houden, zoeen dingen zijn maar het geld waar voor wie het erin gestoken heeft

de 2.4S , voor 45000 mag het wel een mooi exemplaar zijn
hoe vers is die motor? history? roest?

metallic horn grills zijn idd niet origineel voor een 73...
voor die prijs moet je overal op gaan letten , zoeen prijs .. alle details tellen...

wat voor 3.0 motor is dat dan ? wat voor inlaat/injectie?
welke mods zijn er dan gedaan om aan 15000 te komen?

hoe wil je die auto gebruiken ? circuit of gewoon touren?
de 2.4S zal veel scherper zin , minder koppel onderin, en heviger effect als je rond 5000 toeren de pedaal in trapt..

20 feb 2006 21:33

Kijk eens even hier:http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/oldtimers/20971563.html

Kon nog wel eens een echte zijn................ :!:
Afbeelding

heeft wel mechanische injectie,alleen de voorbumper klopt niet. voor 13.500 EURO een koopje.

(edit door paSCal: Haal alles weg achter het .html, dan is de link een stuk korter ;) )

20 feb 2006 21:39

André 3.0 schreef:
heeft wel mechanische injectie,alleen de voorbumper klopt niet. voor 13.500 EURO een koopje.


tot je er mee thuis komt, en blijkt dat ie praktisch niet start als ie langer dan een week stil staat, lekt als een zeef, roestig is, rookt in de cabine , hapert op zijn mfi en bij nadere inspectie een rebuild nodig heeft...

dan wordt je koopje opeens een dure grap

ask me how i know

21 feb 2006 4:41

effe zien...

een originele 2.4S met 190pk
of
een RS replica met 260pk

ja... daar zou ik lang over moeten denken... NOT!

21 feb 2006 6:50

Ik vind een replica not done. Ga voor origineel want eerlijk duurt het langst........... :lol: :lol: :lol:

Laatst een 356 gezien .prachtige auto . Bleek een replica. motorkap omhoog.........een subaru blokje.....gauw dichtdoen dus voordat Ferdinand het ziet!!!

21 feb 2006 9:53

ivo911 schreef:Ik vind een replica not done. Ga voor origineel want eerlijk duurt het langst........... :lol: :lol: :lol:

Laatst een 356 gezien .prachtige auto . Bleek een replica. motorkap omhoog.........een subaru blokje.....gauw dichtdoen dus voordat Ferdinand het ziet!!!



eeh, der is een verschil tussen een 356 polyester/fiberglass replica

en een 911 van ijzer en staal, met een 911 chassis nummer en een backdate

meestal gebruikt men de term "kloon voor rs ombouw"

maar kben volledig akkoord,
plastieken replicrap is the devil

21 feb 2006 9:58

Het is inderdaad maar net wat je wilt. Als je (zoals Jeroen hier boven) liever wat meer PK's hebt en geen boodschap hebt aan originaliteit, maling hebt aan wat ie over 10 jaar 'doet', maar puur de looks en rijplezier wilt, ga dan voor de replica.
Wanneer je wel van puur originaliteit houdt, dan gaan die andere zaken je toch vroeg of laat irriteren en is alleen de 2.4S een optie die 100% voldoening geeft.
Is your choice ! (....and money)
Veel sterkte met je luxe-probleempje :wink:

21 feb 2006 10:09

replica ! is eigenlijk geen replica want opgebouwd uit originele porsche onderdelen. niks subaru dingen gewoon een ditkke vette auto , alleen 45k is wel wat duur voor een rep. moet het wel een heel goeie zijn.

21 feb 2006 10:52

BS schreef:replica ! is eigenlijk geen replica want opgebouwd uit originele porsche onderdelen. niks subaru dingen gewoon een ditkke vette auto , alleen 45k is wel wat duur voor een rep. moet het wel een heel goeie zijn.

eens, zou ik ook voor gaan

21 feb 2006 11:30

Vriend van mij verkoopt zijn 911 RSR look. Heeft 330 PK. Gaat als een raket. Vorig jaar op Francorchamps nog meegereden. Dat ding laat echt de meesten achter.
Afbeelding

Kan je in contact brengen als je wenst.

Gr,
Rufie.

21 feb 2006 11:53

patrick911 schreef:Het is inderdaad maar net wat je wilt. Als je (zoals Jeroen hier boven) liever wat meer PK's hebt en geen boodschap hebt aan originaliteit, maling hebt aan wat ie over 10 jaar 'doet', maar puur de looks en rijplezier wilt, ga dan voor de replica.
Wanneer je wel van puur originaliteit houdt, dan gaan die andere zaken je toch vroeg of laat irriteren en is alleen de 2.4S een optie die 100% voldoening geeft.
Is your choice ! (....and money)
Veel sterkte met je luxe-probleempje :wink:


ben ik het volledig mee eens...een replica is mooi om naar te kijken, maar het feit dat het niet "echt" is zou me toch gaan vervelen...

En die 2.4s houdt zeer zeker z'n waarde hé :wink:

21 feb 2006 11:53

Ik huldig zelf het standpunt dat je een auto in beginsel niet koopt als belegging, maar omdat je er bepaalde gevoelens bij hebt. Om die reden doen termen als 'origineel' en 'replica' mij dan ook eigenlijk helemaal niets: ik moet een auto mooi vinden, er bepaalde gevoelens bij krijgen en ik moet het telkens weer een genot vinden om erin te kunnen/mogen/moeten rijden...

Om die reden zou ik -persoonlijk- voor die RS(-look) gaan. Die auto maakt bij mij veel meer los en het lijkt me een belevenis om daar telkens weer in te mogen/kunnen rijden. 'Doemijdiema', zeg ma...

En nog even over die polyester replica met Subaru-motor... Tja... Ik vind het knap dat men dat voor elkaar krijgt, maar ik word daar ook niet warm of koud van. Niettemin kan zo'n auto best lekker rijden en er leuk uitzien. Niettemin zou ik bij een (polyester) 356 replica altijd voor een luchtgekoelde motor (liefst Porsche, maar een opgeleukt kever-blok doet het ook goed) gaan, omdat dat toch ook een deel van de beleving is. Zo'n luchtgekoeld blok rijdt tóch anders dan een watergekoeld blok (en het maakt dan niet uit of dat een Subaru-blok is)...

My 5 cents...

21 feb 2006 12:13

SPEEDY944 schreef:
En nog even over die polyester replica met Subaru-motor... Tja... Ik vind het knap dat men dat voor elkaar krijgt, maar ik word daar ook niet warm of koud van. Niettemin kan zo'n auto best lekker rijden en er leuk uitzien.

she-males


SPEEDY944 schreef:Niettemin zou ik bij een (polyester) 356 replica altijd voor een luchtgekoelde motor (liefst Porsche, maar een opgeleukt kever-blok doet het ook goed) gaan, omdat dat toch ook een deel van de beleving is. Zo'n luchtgekoeld blok rijdt tóch anders dan een watergekoeld blok (en het maakt dan niet uit of dat een Subaru-blok is)...


dat zijn dan de volledige transsexuelen

eender hoe, ik heb er persoonlijk geen zin in ... de cars of de ombouw venten...maakt nie uit hoe veel werk en gevoel voor detail er in zit...it's just not right als het van de fabriek uit niet zo werd afgeleverd

een 911 tot RS(R) uitbouwen valt daar niet onder... de RS(R)'s waren vanuit de fabriek uit ook gewone 911's, een nosejob of een boobjob kan best... als het maar goed gedaan is

21 feb 2006 12:24

Jeroen914 schreef:effe zien...

een originele 2.4S met 190pk
of
een RS replica met 260pk

ja... daar zou ik lang over moeten denken... NOT!


een originele 2.4S
of
een replica

ja... daar zou ik lang over moeten denken... NOT!

21 feb 2006 13:23

De 2.4s is volledig gerestaureerd en bijna op enkele details na( roosters toeter zijn metallic)volledig origineel.


De vraag rijst bij mij dan meteen hoe "origineel" een gerestaureerde auto is... :roll:

Ik heb ooit een programma op tv gezien waarbij men in een schuur bij een circuit een vooras, een motorblok en een (heel klein) deel van het chassis ('toevallig' met het chassisnummer) vond van een zeer zeldzame Ferrari.

Die auto werd met die onderdelen als basis volledig 'gerestaureerd' waar een aantal miljoenen $$$ aan werd gespendeerd. Uiteindelijk was dus eigenlijk alleen nog het blok, die vooras en dat kleine deel van het chassis origineel...

En ik wil geen open wonden openrijten, maar wie heeft het verhaal gehoord van een van de eerste 901's (die van Jerry Seinfeld was/is) en die door Porsche is 'gerestaureerd' voor hééééééééél veel geld waarbij inmiddels het vermoeden is gerezen dat Porsche een ander chassis heeft genomen en het oorspronkelijke 'originele' chassis stilletjes heeft laten verdwijnen (omdat het kennelijk 'beyond repair and/or restauration' was)?

En hoe zit het dan met die Rufjes, Gemballa's en andere 'omgebouwde' Porsches?

Ik vind dat 'origineel' behoorlijk 'overated' is. Hoe origineel is origineel?

Is een originele auto waardevaster dan een replica? Ik waag dat te betwijfelen!

Ik heb destijds mijn Porsche 356A Speedster replica (ja, zo'n polyester badkuip) aangeschaft voor een bedrag van fl. 35.000,00 en 3 jaar later verkocht voor € 27.500,00. Ik heb zo'n vermogenswinst nog met geen enkele andere auto gerealiseerd! Zelfs niet met mijn 1966'er 912 die aantoonbaar af-fabriek met 4(!) klokken was/is geleverd, helemaal origineel was (op de lak na: hij was oorspronkelijk Sandbeige en later in Guards Red overgespoten) en in prima staat verkeerde. Die auto heb ik voor € 9.000,00 gekocht en 2 jaar later voor € 12.000,00 verkocht (naar België; omgeving Antwerpen).

Overigens zijn die replica's behoorlijk waardevast en een echte intermeccanica Speedster Replica (die al in de jaren '60 een replica hebben gebouwd op basis van een originele) kost inmiddels een fortuin...

IK wil hier overigens niet weer een 'oneigenlijke discussie' aanzwengelen. Ik wil er alleen maar mee duidelijk maken dat je -naar mijn mening- een auto met je hart koopt en niet met je verstand. Als jouw hart sneller gaat kloppen van een replica, moet je dát gewoon doen. Ben je helemaal leip van 'origineel', moet je een zo origineel mogelijke auto kopen.

Wat is beter? Tja... Wat is mooier: een 907 of een 908?

21 feb 2006 13:44

Is een originele auto waardevaster dan een replica? Ik waag dat te betwijfelen!


Je kunt dat betwijvelen, heel erg veel taxateurs denken daar anders over. De verschillen in prijs tussen een echte 2.7RS en en replica zijn natuurlijk bijzonder groot, dus daar gaat het al niet op, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Je hebt ook twee soorten orginaliteit, auto's die nog de orginele lak, interieur, ed. hebben en auto's die origineel (lees met de juiste Porsche onderdelen) gerestaureerd zijn. De eerste catogerie is het meest waard, maar is zeer zeldzaam en daarom praktisch onvindbaar, zeker met zo'n gebruiksauto als een 911. O ja, er is nog een derde categorie, veel gebruikt in de handel (een mooie orginele, 'eerlijke' auto, mijnheer). Daar bedoelen ze mee, de wagen heeft al 15 jaar geen normaal onderhoud gehad, zakt door z'n bodem en is verder ook hopeloos.

21 feb 2006 13:52

Je kunt dat betwijvelen, heel erg veel taxateurs denken daar anders over


:?

Taxateurs bepalen toch niet de marktwaarde? Wat mensen bereid zijn te betalen voor een auto, bepaalt de échte waarde van een auto!

Probeer maar eens -bij verkoop- het bedrag dat op het taxatierapport staat te vangen voor een auto... Ik wens je alvast heel veel succes!

Ik zie nog wel eens taxatierapporten voorbijschuiven waarbij bij mij de gedachte komt dat je die auto beter total loss tegen een boom kan rijden dan verkopen. Als een uitkering op basis van de taxatiewaarde door de verzekeraar plaatsvindt, is dat vele malen meer dan die auto in de vrije verkoop zou doen...

Taxatierapporten en de visie van een taxateur zeggen mij dan ook niet zoveel...

Overigens, maar dat terzijde, was mijn Speedster op € 30.000,00 getaxeerd, mijn 944 op € 9.500,00, en mijn J7 op € 10.000,00...

21 feb 2006 14:02

Als een uitkering op basis van de taxatiewaarde door de verzekeraar plaatsvindt, is dat vele malen meer dan die auto in de vrije verkoop zou doen...


Vele malen meer, lijkt mij een beetje overdreven. Natuurlijk is er een relatie tussen taxatiewaarde en marktwaarde, dat wil niet zeggen dat je altijd de taxatiewaarde kunt vangen.

21 feb 2006 14:11

En ik wil geen open wonden openrijten, maar wie heeft het verhaal gehoord van een van de eerste 901's (die van Jerry Seinfeld was/is) en die door Porsche is 'gerestaureerd' voor hééééééééél veel geld waarbij inmiddels het vermoeden is gerezen dat Porsche een ander chassis heeft genomen en het oorspronkelijke 'originele' chassis stilletjes heeft laten verdwijnen (omdat het kennelijk 'beyond repair and/or restauration' was)?


En toch kan ik dat wel begrijpen (ze hadden het natuurlijk wel duidelijk moeten zeggen). Wat moet je met een carrosserie waarbij alleen het dak, kofferklep en motorkap nog herbruikbaar is, we praten wel over roest, het materiaal is er gewoon niet meer, een carrosserie kan inderdaad 'beyond repair' zijn. Ook een carrosserie kan je zien als een vervangbaar onderdeel.

21 feb 2006 14:15

Ik kan me dan wel voorstellen dat je je kunt afvragen in hoeverre origineel nog origineel is ... Wellicht is dan een naar RS spec's omgebouwde Porsche op basis van een complete 911 origineler, dan een model dat van top tot teen is gerenoveerd (lees: vernieuwd).

21 feb 2006 14:20

Nog een maandje of 2, dan is m'n polyester badkuip klaar.

Mijn advies, koop de auto waar je denkt het meeste plezier mee te hebben. En dat kan ook met een replika. Wat waardevastheid betreft zit je denk ik met beiden wel goed.
Plaats een reactie