Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

997 gt3 specs en pics uitgelekt...

22 feb 2006 12:33

klik

22 feb 2006 12:39

NICE :lol: Ik ga gelijk plek maken in de garage!

22 feb 2006 12:42

M.i. vele malen begeerlijker dan een 997 turbo...

22 feb 2006 12:43

Sterk dat een officiële dealer zich nu gaat bezig houden met spy foto's en dergelijke...!

22 feb 2006 12:45

rufie schreef:Sterk dat een officiële dealer zich nu gaat bezig houden met spy foto's en dergelijke...!


Maar desondanks leuk om te zien :roll: :wink:

22 feb 2006 13:14

indrukwekkende specs

3.6 motor , die 415 pk produceert

das een volumetrische efficency van 115 PK per liter !!

de oude was dan ook al geen kattepis met 105 per liter, maar 't is toch een ferme sprong, als je weet hoe moeilijk het is om boven de 100 te komen zonder turbo

22 feb 2006 14:05

rufie schreef:Sterk dat een officiële dealer zich nu gaat bezig houden met spy foto's en dergelijke...!


Ik denk dat het onderdeel is van de (zorgvuldig geplande) campagne. Oftewel, dit wordt geregisseurd door Porsche AG / Pon. Kan me niet voorstellen dat een off. dealer dit op eigen houtje gaat doen. :!:

22 feb 2006 14:24

iemand een idee waarom de 3.6l wordt gekozen en niet de 3.8? 3.6l van constructie sterker door dikkere cil-wanden???

Zeer mooie wagen deze nieuwe GT3...de 996 GT3 is ook m'n favoriete 996...hmm, ooit:-)

22 feb 2006 14:48

MichM3 schreef:iemand een idee waarom de 3.6l wordt gekozen en niet de 3.8?


mogelijk te maken met fia regulaties, ivm welke klasse je mag rijden met welke cyllinder inhoud...

22 feb 2006 14:54

Jort schreef:Ik las ergens anders dat het wel een 3.8 is die in de GT3 ligt. Klinkt ook iets aannemelijker met 415pk.


Ik denk dat ze anders bij Porsche aardig weten wat voor inhoud de motor heeft... en 415 pk bij 3.6 is niet zo extreem: Honda schopt al 120 pk per liter uit een 4-cilinder in de S2000.

22 feb 2006 15:02

Devils son schreef:
Jort schreef:...


:shock: waar dan?

22 feb 2006 15:16

al deze informatie staat al 2 weken op autoweek.nl!!!
heb de zelfde foto's en specificaties al op 11 februari geplaatst!

Toyota corolla heeft ook 107 pk per liter (1.8 192PK).

Het is niet zo heel moeilijk om 100 PK per liter uit een blok te krijgen, het is juist de kunst om een betrouwbare auto (zonder al te veel onderhoud) te maken met 100 pk per liter.

Zoals porsche keer op keer bewijst!! Klasse

22 feb 2006 15:17

Marco schreef: :shock: waar dan?


Waar dan wat?

22 feb 2006 15:18

Devils son schreef:
Marco schreef: :shock: waar dan?


Waar dan wat?

die quote van Jort (had jou scherper verwacht :wink: )

22 feb 2006 15:23

Marco schreef:die quote van Jort (had jou scherper verwacht :wink: )


Ik zag heel scherp mijn nick en normaliter quote men juist diegene waarop men reageert...

Maar goed, 't is nu duidelijk.

22 feb 2006 15:30

Devils son schreef: en 415 pk bij 3.6 is niet zo extreem: Honda schopt al 120 pk per liter uit een 4-cilinder in de S2000.


Voor Porsche begrpippen behoorlijk extreem. Honda is een geval apart.

22 feb 2006 15:37

Jort schreef:
Devils son schreef: en 415 pk bij 3.6 is niet zo extreem: Honda schopt al 120 pk per liter uit een 4-cilinder in de S2000.


Voor Porsche begrpippen behoorlijk extreem. Honda is een geval apart.


yep , een 3.6 boxer kun je niet vergelijken met een kleine naaimachine

je kan een 4 in lijn maken van 500 cc die toeren maakt tot en met
maar met een 3600 CC is dat niet zo evident

22 feb 2006 15:41

Deze nieuwe GT3 ziet er heel erg goed uit! Laat maar komen (helaas niet voor mij, maar toch :lol: )

22 feb 2006 15:42

Jort schreef:
Voor Porsche begrpippen behoorlijk extreem. Honda is een geval apart.


Ze zaten al op 106 pk/liter. In 1989 begon de 3.6 bij 70 pk/liter. Zo vreemd vind ik de stijging dus niet.

En Honda loopt misschien voorop in specifieke vermogens, maar over 10 jaar is het niet meer bijzonder. E.e.a. heeft onder meer te maken met de steeds meer toeren draaiende motoren...

Ferrari zit overigens ook al op 114 pk/liter (F430). De 360 CS zat al op 118 pk/l en de gewone 360 op 111 pk/l. De F430CS zal dus misschien wel over de 120 pk/l gaan...

22 feb 2006 15:43

s_vandamme schreef:
yep , een 3.6 boxer kun je niet vergelijken met een kleine naaimachine

je kan een 4 in lijn maken van 500 cc die toeren maakt tot en met
maar met een 3600 CC is dat niet zo evident


Zie hierboven boven wat andere voorbeelden.

22 feb 2006 15:47

Ferrari heeft wat betreft specifieke vermogens altijd een grote voorsprong gehad (bijna 109 pk/liter in '94) en een sprongetje van 106pk/liter naar 115 is aanzienlijk te noemen.

22 feb 2006 15:56

Devils son schreef:
s_vandamme schreef:
yep , een 3.6 boxer kun je niet vergelijken met een kleine naaimachine

je kan een 4 in lijn maken van 500 cc die toeren maakt tot en met
maar met een 3600 CC is dat niet zo evident


Zie hierboven boven wat andere voorbeelden.


een 360CS is een V8 van 3.6 liter
dat zijn cyllinders van 450 CC

de 3.6 op een flat 6 heeft zuigers van 600 CC
veel zwaarder



bovendien...een Ferrari of een Porsche
met welke auto denk jij dat er het meeste kilometers te malen valt?
en de welke zal zijn kilometers betaalbaar doen qua onderhoud??


de oude Gt3 moest overigens niet echt onderdoen voor de 360CS... en de nieuwe zit nu ongeveer op hetzelfde niveau qua power.. dus zou je denken dat ie sneller is...

22 feb 2006 15:58

Gewoon afwachten, tzt weten we zeker of het een 3.6 of een 3.8 is.

22 feb 2006 15:59

s_vandamme schreef:met welke auto denk jij dat er het meeste kilometers te malen valt?


Dat zal de Porsche zonder twijfel zijn, maar de problemen bij Ferrari zitten niet zo zeer in het motorische gedeelte als wel alles er omheen...

22 feb 2006 16:52

Devils son schreef:Gewoon afwachten, tzt weten we zeker of het een 3.6 of een 3.8 is.

juist, en je vat hem nog steeds niet :wink:
Plaats een reactie