Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

airbag bijrijdersstoel uitschakelen 993?

24 feb 2006 15:57

Goedendag,

Ik heb een 993 (april 1995) en zou graag de airbag bijrijdersstoel (laten) uitschakelen, i.v.m. kinderzitje. Wittebrug (porsche Den Haag) zegt dat het niet kan, pas vanaf modeljaar 1997 is het mogelijk?!?!

Hebben jullie een idee hoe toch de airbag uit te schakelen?

Dank en groet Harm

Re: airbag bijrijdersstoel uitschakelen 993?

24 feb 2006 16:29

993 schreef:Hebben jullie een idee hoe toch de airbag uit te schakelen?

Accu loskoppelen en het stekkertje van de airbag loshalen aan de achterzijde van de airbag ... weet alleen niet of je airbag-indicatielampje dan blijft branden :idea:

24 feb 2006 16:59

Bekende vraag :idea: met reacties, maar geen oplossing. Ben nog steeds zeer benieuwd :!: :wink:

24 feb 2006 17:10

Ik heb al van diverse kanten van dit probleem gehoord. Bij de MX-5 van mijn partner is dit probleem opgelost door een weerstand in te solderen die doet-alsof-ie-een-airbag is. Lampje op het dashboard brandt dan niet.

24 feb 2006 17:28

Heb inmiddels moeten begrijpen dat m.i.v. modeljaar 1997 de bijrijders airbag kan worden uitgeschakeld. Bij auto's van voor 1997 mist die mogelijkheid en zou je (zo zeggen velen) de stekker kunnen losmaken maar dan rijd je constant met een stroringsmelding rond.

24 feb 2006 21:14

En de Airbag van de bestuurder werkt dan ook niet :!:

En idd, de mijne van 97 is wel uit te schakelen...

18 dec 2010 12:59

Zit met hetzelfde probleem. Mijn 993 is van 94 en de airbag is dus niet uit te schakelen bij de bijrijderskant! Hoe vervoeren andere 993 rijders hun jonge kroost (veilig)? Ik heb het dus over de leeftijd 0-9 maanden.

Porsche geeft aan de airbag niet uit te (kunnen) schakelen!

18 dec 2010 13:07

Denniz C2 schreef:Porsche geeft aan de airbag niet uit te (kunnen) schakelen!

Het kan wel - maar dan blijft het airbag lampje branden.
Je zou heel simpel dan ook het airbag-lampje uit de klok kunnen halen :arrow: dan hoef je alleen maar de knop met het :!: in te drukken na het starten :wink:

Andere optie is om een zogeheten "air bag disconnect resistor" te installeren :idea:
Plaats een reactie