Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche Nederland trekt stekker uit cup

27 feb 2006 15:28

Porsche Nederland trekt stekker uit cup

Het hing al enige tijd in de lucht, maar deze week werd het dan definitief: Porsche-importeur PON trekt de stekker uit de Nederlandse Porsche GT3 Cup Challenge. Dat wil overigens niet zeggen dat de klasse definitief van het toneel verdwijnt.

Hoewel PON dus de samenwerking niet wenste te continiueren, mede vanwege het feit dat waarschijnlijk niet het minimale aantal van 14 deelnemers zal worden gehaald, zal de klasse waarschijnlijk toch een doorstart kunnen maken. Circuit Park Zandvoort is namelijk volop in de weer om, zij het op flink kleinere schaal, de klasse ook in 2006 in actie te laten komen. Er wordt dan gedacht aan een gewijzigde opzet: niet meer verplicht een professionele en semi-professionele coureur per auto, niet meer twee racedagen per weekend, één race i.p.v. een sprint- en hoofdrace, meerdere types Porsche 911 GT3 toestaan, etc. Daarmee verliest de klasse de titel ‘koningsklasse’ (voor zover het die naam ooit met recht mocht voeren) en wordt het juist meer een liefhebbersklasse.

Wel zal er naar aller waarschijnlijkheid een eerste en tweede divisie worden ingesteld, waarbij de meer professionele rijders in de eerste groep zullen vallen en de pure liefhebbers in de tweede categorie. Het zwaartepunt zal, zoals het er nu naar uitziet, bij laatstgenoemde klasse liggen. Er wordt gestreefd naar een totaal startveld van 20 Porsche’s.

Bron: pittalk.nl

porsche cup

27 feb 2006 21:08

Tja,
Ik vind het erg jammer, hoewel ik de races niet echt spectaculer vond.
het idee om meerdere type`s toe te laten lijkt mij een goed idee, derhalve blijven de kosten hoog om met een Porsche te gaan racen.

Maar ja een Porsche klasse blijft leuker om naar te kijken als een Toyota Yaris cup daar wordt je dus echt niet vrolijk van

27 feb 2006 21:20

Ik snap werkelijk niet dat men in Nederland de ene na de andere nieuwe autosportklasse uit de grond stampt. Dit seizoen bv weer twee nieuwe BMW klassen (met de 130i en met de 120d). Vind je het gek dat mensen overlopen naar de nieuwe klassen (frisse wind, veel publiciteit etc). Racen met Porsches kost idd klauwen met geld, maar welke raceklasse niet :lol:
Het is een verlies voor de Nederlandse autosport, maar ja niks aan te doen. Het wordt trouwens weinig leuks in Nederland in Nederland. Porsches weg, Formule Renault weg... Alleen de BP Ultimate Masters en de DTM zijn echt leuk. Nu maar wachten op meer geluidsdagen, zodat men meer aansprekende evenementen naar Zandvoort kan halen. Helaas liggen zo'n 12 villabewoners dwars :twisted:

27 feb 2006 21:45

Nee daar ben ik er niet een van ! Ik woon heeeelemaaaal aan de andere kant van het dorp, en dat is toch wel zo'n 5 km verder. en NOG als er flink geracet wordt op het circuit kan ik het goed horen ! Maar ik ben daar alleen maar blij mee natuurlijk, dan weet ik dat er actie is daar en tour ik effe naar het circuit om te zien of er nog wat leuks is te doen :lol:

27 feb 2006 22:38

Jammer. Maar een liefhebberscup vind ik ook leuk, zeker met Porsche. Trouwens, de Dutch Supercar Challenge is ook redelijk om aan te zien. Ach, als het maar hard gaat en er spectakel is vind ik het de moeite waard om heen te rijden.

Maar de echte races zijn toch in het buitenland. :cry:
Plaats een reactie