Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!

05 maart 2006 22:29

Ik weet dat ik nu op enkele tenen ga trappen, waarvoor bij voorbaat mijn verontschuldigingen, want het is zeker niet denigrerend bedoeld... eerder verdedigend vanuit mijn standpunt.

Telkens weer lees ik hier negatieve opmerkingen ivm met het gedrag van een p-cabrio: te slap, een vod, geen échte porsche, niet circuitvaardig etc etc...
Nu kan ik jullie een beetje begrijpen.

Vorig weekend organiseerde ik voor een vriend in opdracht van zijn vrouwtje een p-uitstapje met roadboek. Zij had voor een dag een 964 cabrio (c4) gehuurd...
Zijn vrouwtje was allerminst te spreken over haar eerste p-ervaring...
Omdat mijn vriend droomt van een 993 4S en omdat ik niet wilde dat zijn vrouwtje een veto uitsprak na die dag, heb ik het plaatsje van de co-piloot ingenomen en was zij passagier in onze 997 cab.


Toen ik op de bochtige westvlaamse wegen in de 964 zat, begreep ik plots jullie anti-cabrio gevoelens.. Ik kwam , soooooooorrrrrrrrrry, in een vorig autoleven terecht...
Man, man, hoewel de 964 slechts 100k op de teller had, walste ie over de straat en vloog de wind rond mijn oren...

Jongens, breek nooit nog een 996 of een 997 af, want die rijden echt in een andere divisie. De stijfheid en geruisloosheid van die cab's is dus in niets te vergelijken met de 964. Nu begrijp ikecht jullie commentaren;

Het was al van mijn 965 geleden dat ik nog met een 964 reed en ja dat is echt vier generaties terug.

ECHTER: de frisheid van de motor en de formidabele geluidstrak van die 964 zijn en blijven onvervalst top, ook na 16 jaar.

Hier nog een pic:
AfbeeldingAfbeelding

05 maart 2006 22:33

Om al enkele reacties bij voorbaat te repliceren:
Met walsen bedoel ik dat ie enorm steigert en duikt bij optrekken en remmen, en de rol in de bochten voelde je ook goed.
De grip, trekkrachten baanvastheid waren anders wel nog echt OK;
Laatst bijgewerkt door Beltar op 05 maart 2006 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

05 maart 2006 22:38

Moet je eens met een 356 cabrio rijden :roll: Zoals je eigenlijk al aangeeft, het verhaal van de appelen en peren. :wink:

05 maart 2006 22:39

ik ga je bevinding niet in twijvel trekken hoor maar ik vind juist bij een c4 (ik heb alleen ervaring in een 964 c4 en een 993 c4) dat het omhoog komen met accelereren en remmen juist minimaal is.

Misschien waren de schokbrekers wat minder.


robert

05 maart 2006 22:55

rob964.c4 schreef:ik ga je bevinding niet in twijvel trekken hoor maar ik vind juist bij een c4 (ik heb alleen ervaring in een 964 c4 en een 993 c4) dat het omhoog komen met accelereren en remmen juist minimaal is.

Misschien waren de schokbrekers wat minder.


robert

Ik kan mij idd niet uitspreken over de staat van de schokdempers, maar het gaat hier over de algemene indruk waarbij opvalt dat 1990 in autotermen dus al heel lang geleden blijkt...
Hierbij kan ik alleen maar blij zijn dat ons favoriete merk idd niet bij de pakken blijft zitten en met rasse schreden vorderingen maakt...

05 maart 2006 22:58

ja idd, het was en is een top auto voor fun of dagelijks gebruik.


en vooral dat laatste vind ik dat aangeeft dat het een prima auto is.
Ik denk dat bij andere merken het gebruik toch minder dagelijks is.


robert

06 maart 2006 0:18

rob964.c4 schreef:ik ga je bevinding niet in twijvel trekken hoor maar ik vind juist bij een c4 (ik heb alleen ervaring in een 964 c4 en een 993 c4) dat het omhoog komen met accelereren en remmen juist minimaal is.




robert


Robert ga maar een keer rijden in een c2, das heel wat anders dan een c4 hoor :jump:

dan weet je meteen wat ie bedoelt :D

06 maart 2006 0:21

ja ik heb ook wel eens gehoord dat het bij een c2 was en dat daardoor de snelheids beleving groter lijkt.

maar in dit geval bedoelde beltar een c4.



en nogmaals ik twijvel niet aan beltar zijn bevindingen.

Re: Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!

06 maart 2006 0:39

Beltar schreef:
Jongens, breek nooit nog een 996 of een 997 af, want die rijden echt in een andere divisie.


Niet dat ik het afbreken van andermans auto een goed idee vind, maar er zijn ook stokken om de 996 en 997 mee te slaan. Lees het commentaar van Van Zweeden in het maart nr. van 911 & Porscheworld...

De 996 en 997 rijden anders dan de 964. Kwestie van voorkeur, want sommigen noemen de 964 gevaarlijk, anderen noemen de 996 steriel.

Gewoon ieder zijn eigen keuze.

06 maart 2006 0:47

rob964.c4 schreef:ja ik heb ook wel eens gehoord dat het bij een c2 was en dat daardoor de snelheids beleving groter lijkt.

maar in dit geval bedoelde beltar een c4.



en nogmaals ik twijvel niet aan beltar zijn bevindingen.


dan heb ik het verkeerd gelezen denk ik :shock: maar een vriend van me had ook een c4c en daar heb ik dat nooit bij gehad :?: of gevoeld :roll:

06 maart 2006 9:38

leuk topic, 2 klassieke discussies door elkaar :twisted: :roll: :lol:

06 maart 2006 9:54

Ik heb net m'n 964 cabriolet de deur uit gedaan. Ik vond het overigens een prima auto op alle fronten. Van het steigeren en duiken heb ik zelf nooit iets gemerkt in negatieve zin.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat de cabrio-beleving een wereld van verschil is t.o.v. de huidige modellen. Ik vind echter wel dat het chassis voor een (oude) cabriolet redelijk stijf is. Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met een jongere Saab Cabriolet of een Lotus Elan (die ik voor de 964 had) dat had Porsche de zaken destijds goed voor elkaar.

Ik ben zelf echter wel minder cabrioletliefhebber geworden. Ik vind de coupe's sowieso veel mooier en ben het open rijden een beetje zat geworden. Je zit toch wel erg in the picture. Daarnaast waaien m'n kinderen eruit. :wink:

Tot slot: Ik denk niet dat je een 964 cabriolet moet vergelijken met 997 cabriolet. Inderdaad :arrow: het appels en peren verhaal :!:

Re: Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!

06 maart 2006 11:21

Devils son schreef: (..) Niet dat ik het afbreken van andermans auto een goed idee vind, maar er zijn ook stokken om de 996 en 997 mee te slaan. Lees het commentaar van Van Zweeden in het maart nr. van 911 & Porscheworld...

De 996 en 997 rijden anders dan de 964. Kwestie van voorkeur, want sommigen noemen de 964 gevaarlijk, anderen noemen de 996 steriel.


Evolutie 911 :arrow: ieder modelletje (hopelijk) weer een beetje beter ... :D Stijver chassis, meer vermogen, betere handling, veiliger, etc.

06 maart 2006 11:23

Nergens last van. Echt niet.

Als het zo was zou ik het zeggen.

Misschien een beetje off-topic, maar hoe zijn de ervaringen met 911 Targa's?

06 maart 2006 11:27

Retep968 schreef: (..) Misschien een beetje off-topic, maar hoe zijn de ervaringen met 911 Targa's?


na enige tijd ... krrrr, krrrr, krrraaaak ... beginnen ze te kraken - van horen zeggen, dus als ik lieg doe ik het in commissie

06 maart 2006 13:25

rob964.c4 schreef:ik ga je bevinding niet in twijvel trekken hoor maar ik vind juist bij een c4 (ik heb alleen ervaring in een 964 c4 en een 993 c4) dat het omhoog komen met accelereren en remmen juist minimaal is.

Misschien waren de schokbrekers wat minder.


robert
De standaard 993 heeft dat ook.Het was het eerste wat me opviel tijdens de proefritten(en me niet beviel).Ik was pas overtuigd op het moment dat ik mijn huidige auto gereden had(verlaagd etc ).Maar als je eens goed oplet als je een keer achter of naast een standaard 964/993 rijdt zie je dat ze dat duiken en uit de veren komen wel degelijk behoorlijk doen.

06 maart 2006 15:40

Tja, het ligt natuurlijk ook aan de bouw van de auto, de schokdempers, de veren, al dat soort dingen...

Mijn SC heeft daar natuurlijk TOTAAAL geen last van, dat overhellen, duiken etc etc etc ;)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik denk dat dit verhaal van beltar dan ook eigenlijk positief gelezen moet worden. Porsche heeft door de jaren heen dus niet alleen de auto maar ook de hele constructie verbeterd! Al is het uiteraard wel een keuze die je moet maken ;) (en dan hebben we het nog niet over de centjes ;) )

06 maart 2006 20:29

Marco schreef:leuk topic, 2 klassieke discussies door elkaar :twisted: :roll: :lol:


:twisted: :twisted: dat was dus een beetje de onderliggende bedoeling :twisted: :twisted:

06 maart 2006 20:30

paSCal schreef:Ik denk dat dit verhaal van beltar dan ook eigenlijk positief gelezen moet worden. Porsche heeft door de jaren heen dus niet alleen de auto maar ook de hele constructie verbeterd! Al is het uiteraard wel een keuze die je moet maken ;) (en dan hebben we het nog niet over de centjes ;) )


:thumleft: :thumleft:

06 maart 2006 20:48

paSCal schreef:Porsche heeft door de jaren heen dus niet alleen de auto maar ook de hele constructie verbeterd!

Tot aan de laatste luchtgekoelde natuurlijk, de 993!!!! 8) :lol:
Daarna ging het weer snel bergafwaarts!!!! :twisted: :wink:

Rob
die nog een 3e klassieke discussie probeert toe te voegen!

Re: Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!

06 maart 2006 20:49

Beltar schreef:Telkens weer lees ik hier negatieve opmerkingen ivm met het gedrag van een p-cabrio: te slap, een vod, geen échte porsche, niet circuitvaardig etc etc...
Nu kan ik jullie een beetje begrijpen.

Toen ik op de bochtige westvlaamse wegen in de 964 zat, begreep ik plots jullie anti-cabrio gevoelens.. Ik kwam , soooooooorrrrrrrrrry, in een vorig autoleven terecht...
Man, man, hoewel de 964 slechts 100k op de teller had, walste ie over de straat en vloog de wind rond mijn oren...

Vergelijking tussen 964 cabrio en 997 cabrio :arrow: zegt het wat over het verschil tussen een 964 en een 997 of over "cabrio" :?: :idea: :wink:

06 maart 2006 21:28

Rob Herfst schreef:die nog een 3e klassieke discussie probeert toe te voegen!

gelukkig hebben we het alleen over de 911 en niet over die bijproducten
zoietsrob? :twisted: :wink:

06 maart 2006 21:36

Marco schreef:gelukkig hebben we het alleen over de 911 en niet over die bijproducten
zoietsrob? :twisted: :wink:

Kijk, Marco probeert er zelfs nog een vierde toe te voegen! :mrgreen: :lol:
Jij durft! 8) :wink:

Dit zou nog wel eens een heeeeeel lang draadje kunnen worden! :wink:

06 maart 2006 21:41

Wat dacht je van een watergekoelde cabriolet met tiptronic :?: :wink:

06 maart 2006 22:08

Teun schreef:Wat dacht je van een watergekoelde cabriolet met tiptronic :?: :wink:

:shock: :shock:
Nou moet het niet veel gekker worden! :mrgreen: :wink:
Plaats een reactie