Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Kleine Cayenne ?

14 maart 2006 14:14

Porsche Cayenne Compact: X3 killer?
11 Oktober '05 - 17:39 in Porsche, SUV door vincent [autoblogger]

Porsche zou bezig zijn met een kleine SUV, een soort X3 versie van de Cayenne. De "Cayenne Compact" zal zich qua uiterlijk duidelijk van de grote broer gaan onderscheiden, de techniek zal volgens de Duitse pers wel grotendeels worden overgenomen... Porsche is het modellengamma dus aardig aan het uitbreiden maar dit gaat toch wel wat ver. Wat is de volgende stap, een Smart van Porsche?

Na de bekendmaking van de samenwerking met Volkswagen en het gerucht dat Volkswagen zal helpen bij de productie van de Panamera, klinkt het logisch dat deze kleine Cayenne ook onderdelen zal gaan gebruiken van het VW-concern (via autozeitung.de).

Afbeelding Afbeelding

14 maart 2006 14:27

Meer Porsche!!!

Des te minder Opels, Nissans, Kia's etc...

Stel jezelf eens een wereld voor met alleen Porsche's. Wiedekind regeert over Duitsland en proclameert 'Freiheit'...

14 maart 2006 15:56

912 schreef:
Stel jezelf eens een wereld voor met alleen Porsche's.

Moet er niet aan denken, Porsche als massaprodukt. Ik vind dat ze er nu al teveel maken.

14 maart 2006 15:59

michael schreef:Moet er niet aan denken, Porsche als massaprodukt.

Wakker worden... het is al een massaproduct....
Dat er nog niet genoeg van verkocht worden wil niet zeggen dat de fabriek er geen massa van wil verkopen.... (en dat willen ze wel...)

mas·sa·pro·duc·tie (de ~ (v.))
1 het vervaardigen in massa => seriewerk

14 maart 2006 16:03

Geloof me porsce wil geen smart maken. Ik heb er zelf een en ben dus op de hoogte van de perrikelen rond smart en het DC-concern is het ook liever kwijt dan rijk! :!:

Ik vins het idee niet slecht, maar ze moeten oppassen dat ze niet een te lage klasse mee willen gaan doen, daar is de concurrentie moordend. Ik dacht trouwens dat de SUV hype al een beetje over was :roll:

14 maart 2006 16:03

Binnenkort is de term 'Volksporsche' dan weer gemeengoed... :?

14 maart 2006 16:10

911gt2 schreef:Geloof me porsche wil geen smart maken. Ik heb er zelf een en ben dus op de hoogte van de perrikelen rond smart en het DC-concern is het ook liever kwijt dan rijk! :!:

smart verkoop je alleen aan een belg :wink:

14 maart 2006 16:17

michael schreef:Moet er niet aan denken, Porsche als massaprodukt. Ik vind dat ze er nu al teveel maken.

Tsja Michael, dankzij dit (nieuwe) inzicht bestaat "ons" merk nog steeds!

Bij sommige (nieuwe) modellen frons ik af en toe ook wel eens mijn wenkbrauwen, maar na verloop van tijd ben ik er wel aan gewend!

14 maart 2006 16:25

912 schreef:
michael schreef:Moet er niet aan denken, Porsche als massaprodukt.

Wakker worden... het is al een massaproduct....
Dat er nog niet genoeg van verkocht worden wil niet zeggen dat de fabriek er geen massa van wil verkopen.... (en dat willen ze wel...)

mas·sa·pro·duc·tie (de ~ (v.))
1 het vervaardigen in massa => seriewerk

Hoef niet wakker te worden. Wat ze bij Porsche in een jaar maken, maken ze bij Opel in een week. Zit toch wel wat verschil in die "massaproduktie".

20 maart 2006 20:37

Als deze Cayenne komt, gaat Porsche té ver.
Waarom?
-Sportauto merk (Weg Cayenne, weg PanAm)
-Exclusief (Hoogstens KJN Turbo(s) naast Caymn, Boxst 911)
-Mensen kijken er tegen op (IEDEREEN kiest voor KJN Turbo, en niet een Gare VW)
-Extravagant (Ferrari/Lambo/Aston maar dan nèt iets minder exclusief maar wel veel degelijker)

Kortom: Weg met de Cayman, Boxster, Cayenne V6/S en PanAm

Als Porsche Percee dikke winst wil maken, maak dan een autootje die zich echt onderscheidt van de rest maar die toch een torenhoog imago heeft (à la 944) Een model die concurreert met topstukken van mazda zoals de RX8, Audi TT etc. en ook hetzelfde prijskaartje... iets hoger misschien
Want met de huidige Cayman/Boxster is het zo van "ik wil een 911 maar kan het niet betalen"

Weg met de Cayenne want dit is geen sportauto, en absoluut niet exclusief! (Het is feitelijk zo dat een Cayenne een overweging is naast een opgeblazen golf, X5 en dergelijke) Als van een bepaalde klasse een Porsche bestaat, moet ook ongeveer iedereen die willen! Nu kijken mensen niet tegen Porsche op!

Cayenne Turbo mag wel blijven, die is immers nogaltijd nauwelijks te zien, en eigenlijk ook een topprestatie! (Mochten ze hem wel nóg wat exclusiever dan die S versie maken)

Dus wat mij part: Terug met het imago en duw pap in een X5 of iets dergelijks!

Zo dat is eruit!

20 maart 2006 22:11

Imago terug, merk verkocht aan de Chinezen, Boosten blij? :shock: :wink:

20 maart 2006 22:40

Grote kans: samenwerking Audi-Porsche (Audi Q5, Porsche ?)

21 maart 2006 0:36

R.M.Boosten schreef:Sportauto merk (Weg Cayenne, weg PanAm)

Een van de grootste fouten dat een zakenman kan maken, is zijn bedrijf in een klein hokje plaatsen. Als de markt dat zich in dat kleine hokje bevind, plots niet meer interessant is, houd het bedrijf op te bestaan.

Porsche heeft al lang ingezien, dat ze geen sportwagenproducent zijn, maar een wagenproducent, die erg goed is een sportwagens. :wink:

R.M.Boosten schreef:Want met de huidige Cayman/Boxster is het zo van "ik wil een 911 maar kan het niet betalen"

Er zijn genoeg Boxster rijders, die heus een 911 kunnen betalen, maar gewoon een Boxster kopen en er nog wat bij. Er zijn trouwens genoeg 911 rijders die zich een CGT kunnen aanschaffen, maar liever meerdere wagens hebben dan 1 dure.

R.M.Boosten schreef:Weg met de Cayenne want dit is geen sportauto, en absoluut niet exclusief! (Het is feitelijk zo dat een Cayenne een overweging is naast een opgeblazen golf, X5 en dergelijke) Als van een bepaalde klasse een Porsche bestaat, moet ook ongeveer iedereen die willen! Nu kijken mensen niet tegen Porsche op!

Als je daarvoor een Porsche koopt, behoor je tot de groep omhoog gevallen diknekerige patsers, en heb je helemaal geen voeling met het merk Porsche :roll: :roll:

Zo, dat is eruit :mrgreen:

21 maart 2006 1:38

Exact mijn gedachten :shock:

21 maart 2006 7:58

als Porsche geen KJN had hadden vele nu geen 997 kunnen kopen.....

21 maart 2006 8:00

Marcel schreef:als Porsche geen KJN had hadden vele nu geen 997 kunnen kopen.....

Enkel spijtig, dat niet iedereen dat snapt.

21 maart 2006 8:35

Voeling met Porsche merk???

Ja tof leuk Porsche, veeeeeel leuker ermee rijden waar die voor gemaakt is. Driftend gummend, ja dan fronzen mensen nog wel eens. Kan mij eigenlijk weinig schelen wat anderen denken daarvoor heb ik geen P. gekocht, dan had ik me geblingde Hummer wel gehouden.

Dat dat consequenties heeft voor justitie , idd hoort erbij, klote als je gepakt en iedereen probeert eronderuit te komen. incl. ondergetkende.
Betaal netjes me bekeuring maandelijks, zorg dat ik niet teveel punten kwijtraak.

Wens iedereen die onder een bon uit probeert te komen veel succes!!!. En zolang je anderen op de weg niet in gevaar brengt geldt een motto :

DRIVE IT LIKE YOU STOLE IT !!!! (BUT WARM UP THAT ENGINE)

Goede zet kleine KJN, waarschijnlijk net zo goed als de Boxter en Cayman. Die verkopen ook goede en zullen over 10 jaar ook cult-status hebben voor sommige en scheurijzer gevoel voor anderen.

Lekker leven en laten leven.

21 maart 2006 10:15

paul dubai schreef:...daarvoor heb ik geen P. gekocht, dan had ik me geblingde Hummer wel gehouden.

:D :D
Dat zegt toch wel iets over je smaak, Paul... :twisted: :wink:

21 maart 2006 12:04

R.M.Boosten schreef:Als Porsche Percee dikke winst wil maken, maak dan een autootje die zich echt onderscheidt van de rest maar die toch een torenhoog imago heeft (à la 944) Een model die concurreert met topstukken van mazda zoals de RX8, Audi TT etc. en ook hetzelfde prijskaartje... iets hoger misschien
Want met de huidige Cayman/Boxster is het zo van "ik wil een 911 maar kan het niet betalen"

Huh? Ik heb een 911, maar zou willen dat ik een Cayman kon betalen! (hoewel ik eerst nog ff moet denken of ik er wel goed in pas ;) )....

Het is simpel, als je wilt overleven, zul je ergens geld vandaan moeten halen. En als er blijkbaar zoveel mensen zijn die WEL een 911 willen, maar hem niet kunnen betalen, kun je daar gewoon iets voor op de markt brengen... Die verkoop je dan als warme broodjes, en klaar is klara !

Je ziet steeds meer Boxsters op meetings, hopelijk is het een kwestie van wachten op de eerste Caymannen... Allemaal stuk voor stuk liefhebbers, niet mensen die "een porsche hebben omdat mensen daar tegenop kijken"...

Gewoon gevoel voor het merk, hoppa!

21 maart 2006 12:10

Plus dat het een heel ander soort auto is. Als je perse een auto met middenmotor wil (in plaats van eentje met de motor op de verkeerde plek :joker: :wink: ), dan koop je dus geen 911 maar een Cayman.

21 maart 2006 12:15

Smaak??? Ja een Hummer in NL heeft een naam/reputatie bijna net als een 911 turbo. Waar het om gaat is dat iemand er happy mee is en dat kan om 1000 verschillende redenen zijn.

Mijn smaak zal de jouwe niet zijn en andersom ook niet. Dat zal met auto's het geval zijn en waarschijnlijk ook met vrouwen en kleding etc etc.

anno 2006 of anno 1960. Beauty is in the eye of the beholder.

En smaak, ach, hangt ervanaf waar je woont, waar je mee omgaat en vooral media. Scheelt zelf van regio tot regio.

Neem Porsche, hier in het midden-oosten rijd er praktisch geen 30+ arabier in een porsche 911. Dat zijn kleine auto's voor de jeugd. Een zelf respecterende arabier van 35-55 rijd in een Landcruiser of een KJN of een Bentley.

Porsche, Hummer, Ferrari, Lambo's dat is voor het jonge volk hierzo.

Respect voor een mening, of beter gezegd goede of slechte smaak bestaat niet, tis een persoonlijke mening een persoonlijke zaak.

ps ooit in een hummer gereden in de woestijn? zal wel helpen om een evenwichtig oordeel te vellen.

groetjes uit de zandbak

21 maart 2006 12:33

Je neemt mijn antwoord wel errug serieus, Paul. :D

Het was de manier waarop het er stond; je had het over een geblingde Hummer, da's in mijn ogen iets anders dan een Hummer die je hebt voor in de woestijn.

En nee, ik heb geen Hummer gereden in de woestijn, wel een Cherokee in de woestijn (Saudi) en inderdaad; het is wel supergave ervaring en ik geloof ook werkelijk wel dat je er daar ook wat aan hebt.

Tenslotte over jouw smaak; je hebt net een bloedmooie 911 gekocht....
dan is het iig goed gekomen :wink:

21 maart 2006 12:38

Nee Patrick,

vraag maar aan Marcel, ben een relaxte type en zo serieus nam ik het niet. Maar ik verbaas me steeds meer hoe meningen, en niet alleen meningen over auto's maar meer in het algemeen, gevormd worden door geografische ligging, politiek en media.

Even chillen in een nog koele Dubai.

groetjes

ps. Dont forget : Drive like you stole it!!!!!!!!!

21 maart 2006 15:59

paul dubai schreef:mening over auto's gevormd worden door geografische ligging..

Is idd zo. Een Hummer in ons calvinistische kikkerlandje is al snel helemaal fout.
Maar b.v een mooie gele Hummer met 22inch verchroomde "rimms" in zonnig Californie daarentegen!? 8) :lol:

21 maart 2006 16:44

Maar niet elke gele Hummer gaat

Deze is nog OK
Afbeelding
Deze is fout
Afbeelding
En deze is helemaal fout
Afbeelding
En wat dit is hoef ik niet te zeggen :?
Afbeelding
Plaats een reactie