22 maart 2006 16:02
22 maart 2006 18:24
22 maart 2006 18:34
22 maart 2006 18:35
22 maart 2006 18:39
MichM3 schreef:Hoeveel maal moet je starten vooraleer hij aanslaat? Wat bedoel je met "meerdere malen"?
22 maart 2006 19:05
patrick911 schreef:"draai de sleutel op contact positie 2. Dit is waar ie 'op contact' staat en de pomp begint te lopen. Daarna trek ik het handgas omhoog, zet de versnelling in vrij, druk de koppeling in, druk enkele malen het gaspedaal in en start de motor."
22 maart 2006 19:24
22 maart 2006 21:02
23 maart 2006 1:09
23 maart 2006 8:46
outletvalve schreef:patrick911 schreef:"draai de sleutel op contact positie 2. Dit is waar ie 'op contact' staat en de pomp begint te lopen. Daarna trek ik het handgas omhoog, zet de versnelling in vrij, druk de koppeling in, druk enkele malen het gaspedaal in en start de motor."
Patrick, probeer dit eens:
Mijn startmethode is bijna hetzelfde, dus het gedeelte dat hierboven staat doe ik exact hetzelfde, echter tijdens het starten geef ik ook nog eens pompend gas ! Resultaat na +/- 5 seconden starten slaat hij in 1 keer aan
Daarna nog kort pompend gas geven, om te voorkomen dat hij afslaat ( opletten niet TE hoog in toeren) en daarna loopt hij stationair ( op het handgas)
suc6
23 maart 2006 9:32
outletvalve schreef:echter tijdens het starten geef ik ook nog eens pompend gas ! Resultaat na +/- 5 seconden starten slaat hij in 1 keer aan
23 maart 2006 11:19
23 maart 2006 11:34
patrick911 schreef:outletvalve schreef:echter tijdens het starten geef ik ook nog eens pompend gas ! Resultaat na +/- 5 seconden starten slaat hij in 1 keer aan
Dat is inderdaad precies waarom ik dit topic opende. Paul Veens vertelde me dat laatst ook. ...
23 maart 2006 12:04
ingo schreef: hopen maar dat het zo blijft qua starten, dus...
23 maart 2006 20:24
23 maart 2006 20:29
patrick911 schreef:ingo schreef: hopen maar dat het zo blijft qua starten, dus...
Een gerustellende mededeling: die van mij heeft altijd al meer dan 2 keer nodig gehad. Ik denk dus dat dat bij jou echt niet hoeft te veranderen.
Ik heb me er alleen nooit echt druk om gemaakt, want starten doet ie uiteindelijk altijd. En als ie inderdaad te arm staat afgesteld (waar het nu wel op lijkt) dan helpt mijn manier van starten (zonder gasgeven) dus ook niet.
23 maart 2006 23:08
23 maart 2006 23:36
23 maart 2006 23:40
Rene914 schreef:En anders:
23 maart 2006 23:44
23 maart 2006 23:47
Rene914 schreef:Kwist alleen niet dat de motor achter zat en de accu voor.
23 maart 2006 23:49
Renntech schreef:Voor die tijd wist ik ook niet anders dan dat de motor én accu in het midden zaten
24 maart 2006 0:00
Renntech schreef:Zelf geef ik er de voorkeur aan om bij de koude start niet eerst de handgashendel omhoog te trekken omdat je met handgas de motor constant te veel lucht geeft en daardoor een armer mengsel krijgt.
24 maart 2006 0:13
outletvalve schreef:Verklaar je nader
24 maart 2006 10:17
Renntech schreef:Als je dan ook nog eens een keer het handgas gebruikt kan de motor nog makkelijker lucht aanzuigen. En zul je nog meer moeten "bijpompen"