Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

997 Carrera of Carrera S

26 maart 2006 15:26

Wat zouden jullie doen? Even los van het prijsverschil.

Situatie: Dagelijkse auto, geen Nordschleife of ander circuitgebruik.

Ik vraag het eigenlijk een beetje naar aanleiding van een Best Motoring DVD (Carrera Invasion) waarin op de weg eigenlijk de Carrera boven de Carrera S werd gekozen vanwege de betere balans. Met name de 19" wielen zouden hier de oorzaak van zijn.

Andere gedachtes hierover?

26 maart 2006 17:00

mij werd aangeraden door een gerenomeerde specialist juist de 997S als meer gebalanceerde auto, denk ook wel dat je de 30pk zou missen, want door het grotere comfort lijkt mijn 997S minder snel als mijn 993S
Laatst bijgewerkt door thomas993 op 26 maart 2006 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.

26 maart 2006 17:59

S, meer vermogen en ik vind hem mooier.
Als er een volgende Porsche komt dan is het de 997S.

26 maart 2006 18:14

na een touche met de betonnen vangrail moet ik zeggen dat de 19 " meer dan behoorlijk zijn werk heeft gedaan,
dus voor die S gaan, altijd.

26 maart 2006 18:50

Tja kies je voor een taartje, of een taartje met slagroom en een kersje er op :roll:

Ik zou als het verder niet uit maakt een s nemen

26 maart 2006 20:05

Ik zou ook voor de s gaan. :wink:

26 maart 2006 20:47

Ik heb alleen maar met een 997s gereden, en ben er wel weg van, super kar.


Maar het advies van Walter Rohrl (laatst in een interview), "neem een normale 997 en koop voor het verschil ceramische remmen. De normale is krachig genoeg."

26 maart 2006 20:47

Inderdaad de S.
Veel mooier

26 maart 2006 21:34

John4S schreef:Maar het advies van Walter Rohrl (laatst in een interview), "neem een normale 997 en koop voor het verschil ceramische remmen. De normale is krachig genoeg."


Kan ik mij alles bij voorstellen maar ik vermoed dat in deze vergelijking de 997S ook op termijn het meest gewild zal zijn.

26 maart 2006 22:01

Ik dacht ooit , koop ik niet beter een full full 997 ipv de 997S cab?
maar als je het prijsverschil bekijkt dan zit daar bij de S al de uitgebreide PCM, PASM, 19", Dubbele litronics, + 30PK en niet in het minst , de mooiere brul door de helmholtz resonator en die mooi gestilleerde "S" op zijn kont...

De 997 heeft volgens mij alleen maar zin als je die volledig standaard laat, als je optiess begint te nemen a la PASM , 19" etc wordt het prijsverschil met de S te klein.

In wederverkoop denk ik idd dat de S meer gewild zal zijn...
Laatst bijgewerkt door Beltar op 27 maart 2006 7:39, in totaal 2 keer bewerkt.

27 maart 2006 7:34

Ben het geheel met Beltar eens een 997 is interessanter als je hem relatief kaal neemt, anders is de S de betere optie. Maar dat is het geval bij een nieuwe auto, bij een gebruikte is het net waar je tegenaanloopt.

Re: 997 Carrera of Carrera S

08 dec 2009 14:58

Nou. Grote *kick*.

Ik post hier ook niet veel, maar lees wel een hoop. Aanleiding om dit draadje te kicken is dat na ruim 2 jaar debat er eindelijk een 997 in de familie komt. :)

Om bovenstaande discussie af te maken: het is een Carrera S uit 2006 geworden. Met sport chrono paket en keramische schijven. De proefrit (in de regen) was al een feest. M'n vader heeft 'm gekocht, maar aangezien we samen werken kan ik er gelukkig ook af en toe een rondje in maken. We gaan 'm zaterdag ophalen, en zal dan wel even een flink rondje en wat foto's maken.

Re: 997 Carrera of Carrera S

08 dec 2009 15:01

Gefeliciteerd!!! Mooi hoor, een 2S. Meer heb je in NL niet nodig!

Re:

08 dec 2009 15:06

John schreef:Maar het advies van Walter Rohrl (laatst in een interview), "neem een normale 997 en koop voor het verschil ceramische remmen. De normale is krachig genoeg."

Dat heb je dus goed gedaan. Een S mét keramische remmen... Gefeliciteerd :thumleft:

Re: 997 Carrera of Carrera S

08 dec 2009 16:08

Debat was met pa, aangezien hij aanvankelijk wat meer heeft met klassieke porsches. Uiteindelijk heeft een rondje rijden de doorslag gegeven om een nieuw model aan te schaffen. Vaak moet je ook ineens tegen een mooie 'aanlopen' die je meteen zint.

Het sport-chrono paket en PCCB zijn wel super extra's die je iedereen kan aanraden. Als je een 997 zoekt, dan zeker met deze 2 opties erbij.

Re: 997 Carrera of Carrera S

08 dec 2009 16:22

Wat voor kleur en wielen?

Re: 997 Carrera of Carrera S

08 dec 2009 16:50

Gefeliciteerd Rem, mooie keuze.

Ik ben sinds kort ook eigenaar van een 997 S (bj 2005) en wilde eerst gaan zonder de S (vanwege prijsverschil), achteraf super blij dat ik voor de S gegaan bent, zitten gewoon weg meer opties op en qua verkoop over een paar jaar waarschijnlijk ook beter uit. En qua prijs verschilde het achteraf niet eens zo heel veel (5k).

Re:

08 dec 2009 17:04

Ger schreef:S, meer vermogen en ik vind hem mooier.


+1 Dan neem ik de beroerde wegligging wel op de koop toe. :wink:

Re: 997 Carrera of Carrera S

08 dec 2009 17:12

Jullie zeggen steeds allemaal. S is mooier, maar wat is er uiterlijk voor verschil dan? Alleen de
2 extra uitlaatpijpjes toch?? Is verder dezelfde body.

Re: 997 Carrera of Carrera S

08 dec 2009 17:31

Gefeliciteerd!!

Ben zelf ook sinds kort de trotse bezitter van een S. Heb nu net mijn eerste kilometers erop zitten (S is daily driver) en is echt helemaal top.

Hoe verliepen de onderhandeling?

Re:

08 dec 2009 17:39

911gt2 schreef:Tja kies je voor een taartje, of een taartje met slagroom en een kersje er op :roll:

Ik zou als het verder niet uit maakt een s nemen


DIKKER

Re: 997 Carrera of Carrera S

08 dec 2009 18:22

Kleur is zwart, met zwart raf leer. Donkergrijs had ook mooi geweest, maar zwart staat ook erg netjes. We hadden vorig jaar nog een rode 993TT, dat was wat minder subtiel ;)

Onderhandeling bij een Porsche centrum, hmja. Het was niet de goedkoopste zeg maar. Wat voor de auto (en de prijs) spreekt is dat het een 'flawless' auto is, het zag er allemaal netjes uit, en het is een mooie complete auto die het geld wel waard is.

Re: 997 Carrera of Carrera S

08 dec 2009 18:49

Mark Nauta schreef:Jullie zeggen steeds allemaal. S is mooier, maar wat is er uiterlijk voor verschil dan? Alleen de
2 extra uitlaatpijpjes toch?? Is verder dezelfde body.

Volgens mij ook en zijn alleen de 4S en Turbo breder.

Re: 997 Carrera of Carrera S

09 dec 2009 11:28

Alle Carrera 4 en Turbo modellen zijn breder.

997 Breedte 1808 mm
997 S Breedte 1808 mm
997 C4 Breedte 1.852 mm
997 4S Breedte 1.852 mm
997 Turbo Breedte 1.852 mm
997 GT3 Breedte 1808 mm
997 GT2 Breedte 1.852 mm

:salut:

Re: 997 Carrera of Carrera S

09 dec 2009 12:02

Mark Nauta schreef:Jullie zeggen steeds allemaal. S is mooier, maar wat is er uiterlijk voor verschil dan? Alleen de
2 extra uitlaatpijpjes toch?? Is verder dezelfde body.

Klopt helemaal.
Grappig hè, die uitdrukking die lijkt te worden nagepraat :roll:

Denk dat de S gewoon 'meer' is en alleen daardoor gewild, wat het ook inhoud.
Valt me eigenlijk mee dat er nog niemand is begonnen over een 4S, want dat is natuurlijk de max, toch :?: :twisted: :wink:

Overigens is er nog wel een uiterlijk verschil: de klokken zijn zilver-grijs.
Behalve in onze S, want wij vonden de zwarte klokken van de niet S véél fraaier :P
Plaats een reactie