Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

aluminium motorklepje

27 maart 2006 19:10

Hallo,
Weet er iemand mss meer over een aluminium motorklep bij het eerste model 911 (targa).
Bij onze 911 is dat dus het geval, en ik heb gehoord dat die zeldzaam zijn, en ze waren er om gewicht te besparen.

Wie kan mij hier meer over vertellen....?? :)

Houdoe! :wink:

27 maart 2006 22:23

Was alleen het tankklepje van Alu ?

28 maart 2006 14:58

Nee, de hele motorklep is van aluminium.
Taxateur Gratama zei dat er maar 1000 van gemaakt zijn, een beetje vage informatie. Ik zou d'r wel iets meer van willen weten. :wink:

28 maart 2006 15:45

Thomas Verheijen schreef:Nee, de hele motorklep is van aluminium.
Taxateur Gratama zei dat er maar 1000 van gemaakt zijn, een beetje vage informatie. Ik zou d'r wel iets meer van willen weten. :wink:

Apart verhaal... alleen Tankklepje en Motorklep (...) Maar goed, je zou ergens moeten beginnen met aluminium....
En heb jij enig idee hoeveel gewicht dat in totaal spaarde ?

28 maart 2006 15:55

Ik weet niet of het tankklapje ook van aluminium is, zal nog wel is ff kijken :)
Wat zal dat schelen met een ijzeren motorklep??......kilo of 2.5 :wink: nie egt veel denk.

28 maart 2006 16:17

Thomas Verheijen schreef:Ik weet niet of het tankklapje ook van aluminium is, zal nog wel is ff kijken :)
Wat zal dat schelen met een ijzeren motorklep??......kilo of 2.5 :wink: nie egt veel denk.

Sorry, ik las tankklepje, maar bedoelde motorklep. Tja, 2,5 kilo wellicht maar vast ook niet veel méér... Op 1300 kg (?)
Is er tegenwoordig nog wat van Alu (??)

28 maart 2006 17:34

Klep zat op de 67-er S modellen en was vanaf dat bouwjaar ook als optie verkrijgbaar op de andere modellen.
Als het goed is, is het tussenstuk tussen de bumpers ook van alu. Beide onderdelen horen bij elkaar.

Beide delen zijn veel gezocht op het moment. Is laatst nog zo'n klep weggegaan in Amerika voor $ 1750.- (ja, je leest het goed :shock: )
Plaats een reactie