Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
22 apr 2006 20:39
Vandaag in navolging van Butzi ook mijn 993 achtergelaten bij Oom Hette in Hilversum.....
22 apr 2006 20:40
En wat wordt de volgende stap
22 apr 2006 20:43
Gizmo schreef:En wat wordt de volgende stap

Goede vraag.... Ik neig naar een Beiers Paardje.....
22 apr 2006 21:19
Epicurus schreef:Vandaag in navolging van Butzi ook mijn 993 achtergelaten bij Oom Hette in Hilversum.....
Epicurus , wat is dat nou................
Dat had je nog niet aangekondigd.
Hette krijgt wel een mooie verzameling Porsches 993
22 apr 2006 21:22
Mijn 993 S heb ik nog niet afgeleverd , maandag pas is het afscheid...
23 apr 2006 10:37
Butzi schreef:Mijn 993 S heb ik nog niet afgeleverd , maandag pas is het afscheid...

Dat vertelde hij ja; Maar hij zei óók te weten wat jouw volgende stap wordt Butzi (....?) Wil jij hier wat over kwijt ?
23 apr 2006 10:59
Butzi schreef: ...afscheid...

WAAROM?
Mooie auto hoor. Wel mee gecrasht, zie ik in je album, zonde hoor.
23 apr 2006 11:22
GerbenJ schreef:Butzi schreef: ...afscheid...

WAAROM?
Mooie auto hoor. Wel mee gecrasht, zie ik in je album, zonde hoor.
Is niet zijn auto, kijk maar naar wrecked exotics.com (rechtsboven) en het franse nummerbord..
23 apr 2006 11:23
Inderdaad, niet goed opgelet
Op die andere foto's is wel zijn auto tee zien, neem ik aan
23 apr 2006 11:50
GerbenJ schreef:Inderdaad, niet goed opgelet
Op die andere foto's is wel zijn auto tee zien, neem ik aan :?:
Inderdaad , tot morgen mag ik hem nog tot de mijne rekenen.
Ik ontdekte die wrakfoto's op internet en vond ze wel grappig, omdat het exact zelfde type (2S) en kleur (arctic) is.
Mijn auto heeft gelukkig geen schadeverleden , anders had Hette hem niet gekocht ( trouwens ook niet verkocht).
23 apr 2006 11:51
Epicurus schreef:Butzi schreef:Mijn 993 S heb ik nog niet afgeleverd , maandag pas is het afscheid...

Dat vertelde hij ja;
Maar hij zei óók te weten wat jouw volgende stap wordt Butzi (....?) Wil jij hier wat over kwijt ?
Vertel...............
23 apr 2006 11:56
Hette liet verder niets los (discretie is erg belangrijk in zijn vak hè...)
Maar ik meende te hebben begrepen dat jij het nog niet wist.....?
23 apr 2006 12:23
Dat laatste klopt wel (helaas)... weet uberhaupt nog niet zeker of er weer een Porsche komt, zo ja dan behoort zelfs een Cayenne tot de mogelijkheden.
23 apr 2006 12:28
A6, echt iets voor jou.
23 apr 2006 12:56
Wordt het de 'daily driver' ? Of 'erbij' ?
23 apr 2006 13:08
RS-R schreef:A6, echt iets voor jou.

Vind het een schitterende auto, maar dat type auto (sedan danwel avant) zou ik nooit kopen : ik heb geen 5 zitplaatsen nodig en de afschrijving op dergelijke auto's staat mij tegen. Zou nog eerder voor een TT gaan ( zie eerdere posts) of een SUV( hoewel ik de Q7 wel erg groot vind).
Probleem met de Porsche 993 vond ik dat de auto te ouderwets is om zakelijk mee te rijden : te weinig comfort, achterhaalde techniek.
Daarbij werd de motor nauwelijks warm op de relatief korte afstanden die ik naar mijn werk rijd. Dan hebben we het nog niet gehad over de vele verkeersdrempels...........

Vandaar het lonken naar een SUV.
Maar voorlopig weer met de Mercedes op stap ,met het oog op de komende zomer geen straf ( want roadster).
23 apr 2006 13:16
Epicurus schreef:Wordt het de 'daily driver' ? Of 'erbij' ?
Daily driver , zie boven. Een auto "erbij " werkt bij mij niet , die staat dan meestal stil en ook nog eens in de weg als 3e auto ( want vrouwlief heeft ook auto).Gewoon een stukje rijden voor de lol doe ik vrijwel nooit.
23 apr 2006 13:23
Grote kans dus dat het een SUV wordt ?
Rijd zelf de X5 (4.4) als daily driver; prima. Ook de Cayenne (S) de revue laten passeren, maar bood mij niets extra boven de X5, oogde binnen ook wat kleiner (klopt dat?).
Over de ML ga ik maar niet beginnen (.........of beledig ik je nu Butzi?)
23 apr 2006 14:01
Je kunt mij nooit beledigen door jouw voorkeur uit te spreken . Ik vind de nieuwe ML wel een fraaie auto die mij meer aanspreekt dan de X5 (zeker wat betreft interieur ).
23 apr 2006 14:07
Ratio vs. emotie .....
Butzi schreef:..... maar dat type auto (sedan danwel avant) zou ik nooit kopen : ik heb geen 5 zitplaatsen nodig en de afschrijving op dergelijke auto's staat mij tegen. Zou nog eerder voor een TT gaan ( zie eerdere posts) of een SUV( hoewel ik de Q7 wel erg groot vind).
Succes
23 apr 2006 14:36

Volgens mij is de afschrijving op een SUV minder dan op een sedan in dezelfde prijsklasse.Wat betreft die 5 zitplaatsen , heb ik inderdaad niet nodig maar ik heb er ook geen last van. Een SUV spreekt mij gewoon meer aan dan een sedan ( is dat emotie of ratio?)
23 apr 2006 14:46
De procentuele afschrijving op een Q7 of een A6 zal niet zo veel uitmaken, aanschaf van een SUV berust voor 80% op emotie, imho.
23 apr 2006 14:52
Het zal denk ik te maken hebben met de looks van een SUV? Anders zou ik in jouw geval ook een hele dikke A4 avant kunnen voorstellen. S4 bevoorbeeld? Mooi, snel en discreet. Comfi genoeg voor twee personen. En zeer netjes afgewerkt interieur...
23 apr 2006 15:03
Jeroen C3.0 schreef:Het zal denk ik te maken hebben met de looks van een SUV? Anders zou ik in jouw geval ook een hele dikke A4 avant kunnen voorstellen. S4 bevoorbeeld? Mooi, snel en discreet. Comfi genoeg voor twee personen. En zeer netjes afgewerkt interieur...
Lekker hoog op de weg.....vind ik wel prettig rijden , heb ooit Landrover gereden met veel plezier (was alleen niet erg sportief

).
23 apr 2006 15:07
Sportief en lekker hoog op de weg...Euh... weet nog wel wat voor je!
Groter, hoger en goedkoper dan een Cayenne denk ik!