Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 apr 2006 21:33
Wanneer ik de koppeling intrap of op laat komen hoor ik een krakend geluid. Het geluid is afkomstig van een metalen veer ergens bij de koppeling zelf. Volgens de dealer komt dat omdat deze droog staat en dat er niets aan te doen is. Vooral met de kap naar beneden is het behoorlijk irritant.
Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer Boxster eigenaren met hetzelfde kwaaltje?
25 apr 2006 21:42
Kan je eraan
Misschien even wat siliconenspray gebruiken
25 apr 2006 21:44
D-Dreamer schreef:Wanneer ik de koppeling intrap of op laat komen hoor ik een krakend geluid. Het geluid is afkomstig van een metalen veer ergens bij de koppeling zelf. Volgens de dealer komt dat omdat deze droog staat en dat er niets aan te doen is. Vooral met de kap naar beneden is het behoorlijk irritant.
Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer Boxster eigenaren met hetzelfde kwaaltje?
Nu ben ik geen techneut, maar als het komt omdat er een veer droog staat, lijkt het me onlogisch dat er niets aan te doen is.

Zoals 911-Lover eigenlijk al aangeeft, zien dat de veer niet meer droog staat.
26 apr 2006 7:28
Heb iets soortgelijks gehad maar dit zat meer in de kabel als ik het goed begrepen heb van Erwin (Renntech).
Die is een mooi poosje zoet geweest met siliconenspray geloof ik, maar het geluid was en is weg.
Succes ermee want ik weet hoe irritant het kan zijn
26 apr 2006 8:46
Bedankt voor de tip guys. Ik ga het (laten) zeker doen.
27 apr 2006 22:38
Waarschijnlijk de hulpkoppelingscylinder die droog is, ik weet niet hoe het bij een porsche zit maar meestal kun je wel bij de cylinder komen, stofhoesje eraf schuiven, koppelingspedaal door iemand in laten drukken en dan wat smeermiddel in de cylinder aanbrengen, paar keer koppeling intrappen en je bent er weer een hele tijd vanaf.
27 apr 2006 23:08
De enige veer bij een (moderne) koppeling is de diafragmaveer.
Dit zit verstopt in het koppelingshuis en die is niet van buiten te smeren.
Wat Erwin gedaan heeft bij de andere Boxster is me een raadsel.
Ik
HAD ook een krakende/piepende koppeling 'onder en achterin'. Maar na een koppelingsreparatie j.l. dinsdag bij Erwin's Renntech is dat nu verdwenen
28 apr 2006 7:36
Paul van Engelen schreef:De enige veer bij een (moderne) koppeling is de diafragmaveer.
Dit zit verstopt in het koppelingshuis en die is niet van buiten te smeren.
Wat Erwin gedaan heeft bij de andere Boxster is me een raadsel.
Ik
HAD ook een krakende/piepende koppeling 'onder en achterin'. Maar na een koppelingsreparatie j.l. dinsdag bij Erwin's Renntech is dat nu verdwenen

Dat is inderdaad het geluid en volgens mij de bron.
Volgens Wittebrug niet iets permanent aan te doen. Inspuiten hebben ze een keertje gedaan maar na een tijdje kwam het geluid weer terug.
Waarmee ze het hebben ingespoten is mij onbekend maar kan er wel naar vragen. Kennelijk kan ik er zelf niet bij (heb wel gekeken) en lijkt mij het leegspuiten van een busje siliconespray niet erg zinvol....