Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
01 mei 2006 23:09
En dat was dan nog een Cabriolet
01 mei 2006 23:11
Do993tupperware schreef:Kun je toevallig ook even vertalen wat er allemaal bijstaat....
En dan met name het adres waar de restanten te koop zijn?
Of is hier niets meer van je gading bij?
01 mei 2006 23:16
Das een mooie schuiver geweest.
01 mei 2006 23:31
Zo te zien is 'ie puur met z'n snuit en kont onder de vangrails gegaan ..
..
.... was wat anders geweest als'ie was gaan rollen
01 mei 2006 23:36
Do993tupperware schreef:Kun je toevallig ook even vertalen wat er allemaal bijstaat , ik kan er geen touw aan vast knopen
ik vindt ze persoonlijk niet meer wat het was hoor , ik heb nu toch al wel behoorlijk wat boxsters en 996en gezien , die open zijn geregen als een sardienblikje op de puntlassen , maarja je kan hem beter heel houden
Beter de auto opengereten dan zelf in de kreukels.
De oudere autos kunnen inderdaad beter tegen een stootje. Dikker plaatwerk en mooi laswerk. Maar vergeet niet dat je binnen wel meer klappen opvangt als het mis gaat. Ik weet niet wat er meer waard is, je gezondheid of je Porsche
02 mei 2006 0:38
Goeie dag zeg, wat een mega klapper moet dat geweest zijn, die was blij dat ie in een Porsche reed, en niet in een civicie of zo
02 mei 2006 7:11
Vrouwen en auto's........
Volgens mij zijn het 3 dames die uit de Porsche zijn gekropen, waarschijnlijk op weg naar een kappersmeeting
IIG wel een geruststeling dat de deur aan de bestuurderskant "gewoon" open gaat na een megaklapper.
02 mei 2006 7:45
let er ook op dat ze niet uit de bocht gingen maar 'in' de bocht....
en de vangrails in (waar heb ik dat nog gelezen
)
Neus en achterzijde hebben het zwaar te verduren gehad, gelukkig de twee sterkste kanten van een wagen.
Toch niet overmoedig worden,
ik zag al auto's met minder schade met dodelijke afloop.
02 mei 2006 7:52
Tis idd. een zeer mooie reportage...........deze mensen hebben enorm geluk gehad.....denk ik, want ik kan niet lezen hoe en wat er met de inzittenden is gebeurd.
Maar het geeft wel een mooie indruk van de stijfheid etc. van een Porsche....
Wel weer bizar dat het motorblok er finaal is uit gedonderd, net als dat ongeluk met die CGT...
02 mei 2006 9:20
Dit is gewoon een 'textbook ongeluk' geweest vanuit werktuigbouwkundig perspectief. Alles wat kapot kon gaan, ging kapot, net als wanneer je een formule 1 auto aan stront ziet gaan. Doordat alles alle kanten opvliegt dissipeer je de bewegingsenergie vd auto. Alleen al de lengte waarover die vangrail kapot is gegaan spreekt boekdelen.
Dit was niet even gevalletje 120 over de snelweg. Ik denk dat deze gast met misschien wel 200 de vangrail in is gevlogen. Die dingen gaan gewoon niet over zo'n lengte kapot bij 120.
02 mei 2006 10:00
Dit is toch wel een behoorlijke schuiver geweest, motorblok eruit van de bak afgebroken KANONNE!
02 mei 2006 10:08
Hoeveel kost dat nou per meter, van die vangrails?
02 mei 2006 10:42
John4S schreef:Wel weer bizar dat het motorblok er finaal is uit gedonderd, net als dat ongeluk met die CGT...
Niet (echt) bizar ... als je bekijkt hoe zo'n blok vast zit ... en vooral waar het in de auto zit
Bij een middenklasser had het blok wss op schoot gelegen
02 mei 2006 11:47
Doet me denken aan die 944 Turbo Cabrio die net voor me anderhalf jaar geleden de controle verloor en drie keer tegen de middenrail klapte.
Ook toen was ik verwonderd hoe sterk zo'n cabrio is en tegelijkertijd blij dat hij niet naar rechts vloog en een stuk dieper belande
02 mei 2006 14:01
Is schijnbaar in Rusland....Daar lappen ze hem wel weer op
02 mei 2006 16:16
Die is zijn no-claim wel mooi kwijt
02 mei 2006 17:58
Bij zo'n klap is het een kwestie van energie kwijt raken en dat is hier op alle mogelijke manieren gebeurd..... door de (meegevende) vangrail, de kreukelzone voor en last-but-not-least het losscheuren van het blok dat de meeste massa "meenam". Denk dat ie flink getold heeft en dat is zijn/haar/hun geluk geweest. De airbags (opzij!) zijn wel onmisbaar want anders klap je nog aan alle kanten met je hoofd tegen ramen en elkaar (!). Dat kan toch nog gebeuren als na de eerste klap de airbag(s) leeg lopen.
Maar geluk moet je hebben, dat zie je maar. Overigens hoef je echt geen 200 km/h te gaan om met zo'n schade te blijven zitten. Kan al op lagere snelheden. Maar dit was een klapper van jewelste... denk ik.
02 mei 2006 19:03
Inderdaad! ONGELOOFELIJK ZEG!
Is de P na de klap (in het weiland) weer terug het asfalt op gekomen??
02 mei 2006 19:20
Wim SC 1981 schreef:Bij zo'n klap is het een kwestie van energie kwijt raken en dat is hier op alle mogelijke manieren gebeurd..... door de (meegevende) vangrail, de kreukelzone voor en last-but-not-least het losscheuren van het blok dat de meeste massa "meenam". Denk dat ie flink getold heeft en dat is zijn/haar/hun geluk geweest. De airbags (opzij!) zijn wel onmisbaar want anders klap je nog aan alle kanten met je hoofd tegen ramen en elkaar (!). Dat kan toch nog gebeuren als na de eerste klap de airbag(s) leeg lopen.
Maar geluk moet je hebben, dat zie je maar. Overigens hoef je echt geen 200 km/h te gaan om met zo'n schade te blijven zitten. Kan al op lagere snelheden. Maar dit was een klapper van jewelste... denk ik.
raar idee dat bij een noodstop al deze energie in je remschijven komt....
02 mei 2006 23:48
wolf schreef:raar idee dat bij een noodstop al deze energie in je remschijven komt....
Als je bij zulke snelheden echt een noodstop maakt dan gaan ze ook even van 100 graden (stel dat je gedurende langere tijd gewoon rustig aan het blazen was) dan gaan ze aardig richting de duizend graden
Bij 200 kmh is dat pak m beet 2,3 MJ aan energie wat erin gaan zitten. Voor staal kun je 452 J/kg/K verstouwen (452 joule per graag per kilo). Als je dan even met een kilo of 7,5 aan remschijf rekent dan heb je een temperatuurstijging van bijna 700 graden (682).
Als je dit meermalen achter elkaar doet zoals porsche bij het testen, dan gaan ze wel ff goed hoog totdat de boel goed roodgloeiend is!
03 mei 2006 7:35
Ik hoop dat ze goed verzekerd zijn....
Dit soort dingen hoop ik nooit mee te mogen maken!
03 mei 2006 14:33
Roodgloeiende remschijven, zowel van staal als carbon, zie je in de racerij altijd. Kijk maar eens goed tijdens een F1 race in de wielen, als je de kans krijgt. Dan zie je de schijven opgloeien.
In bijvoorbeeld de 24 uurs van Le Mans gebeurt dat per ronde van circa 3 a 4 minuten (afhankelijk van de klasse) een keer of 9. En dan dan 24 uur aan een stuk...
De turboladers zijn in zo'n race permanent roodgloeiend, wat bij de Porsches vaak goed te zien is (twee stuks) onder achterin.
Hetzelfde geldt voor de katalysator die je vaak ziet gloeien als je de kans krijgt in de pijp te kijken, na een bocht bijvoorbeeld.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.