Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

911T 1968: Aankoopadvies

03 mei 2006 20:29

Hoi ik ben nieuw hier en al een lange tijd op zoek naar een 911.

Nu heb ik een mooie 911 zien staan:

911T
1968
2.0 / 6 cilinder

Hij komt oorspronkelijk uit Italie.

Nu is mijn vraag waar ik op moet letten bij aankoop van deze auto.
Of zijn er ander typen 911 waar ik beter met af ben.
Natuurlijk is een 911S beter maar ook duurder.

Het is en blijft een 2e auto.

Groetjes

Basco :lol:

03 mei 2006 21:01

Welkom Basco,
Heb niet veel verstand van zulke oudjes. Maar er zullen na mij zeker
forummers volgen die je nuttige tips kunnen geven.
In ieder geval veel succes en plezier hier :wink:

03 mei 2006 21:30

Nogmaals welkom Basco,

Bij de "oudjes" dien je zeer goed te letten op roest, ik zou zeker en aankoopkeuring laten verrichten en als je hem al niet hebt de bijbel van Morgan aanschaffen.

in ieder geval suc6!

Re: Aankoopadvies 911T 1968

03 mei 2006 21:38

Basco schreef:Hoi ik ben nieuw hier en al een lange tijd op zoek naar een 911.

Nu heb ik een mooie 911 zien staan:

911T
1968
2.0 / 6 cilinder

Hij komt oorspronkelijk uit Italie.

Nu is mijn vraag waar ik op moet letten bij aankoop van deze auto.
Of zijn er ander typen 911 waar ik beter met af ben.
Natuurlijk is een 911S beter maar ook duurder.

Het is en blijft een 2e auto.

Groetjes

Basco :lol:


Beste Basco,

Stijn (svandamme) weet veel van de oudere types; misschien even een PB-tje ? Of wellicht leest Stijn ook dit draadje ?

03 mei 2006 22:08

Ga eens kijken bij de klassieke 911/912 club voordat je gaat kopen.
Vaak staan er bij de clubs ook Porsches te koop van leden.
Verder is het advies om een buying guide (b.v. van Morgan) te kopen iets wat ik ook zou doen.

En heb je al eerder een klassieker gehad?
Het werk is nooit af is en je moet bereid zijn om veel (kleinere) klussen zelf te doen.
Ik weet waar ik het over heb; is een van de redenen geweest om de klassieker weg te doen... :cry:
De auto voor alles naar de garage brengen is gewoon te duur en je bent hem dan ook vaak kwijt.

Verder vind ik dat je over een garage of carpoort moet beschikken: anders, niet doen. Mijn mening.

Welke auto gaat het trouwens over? Kun je een link geven?

03 mei 2006 22:18

Beste Basco,

Ik zal inderdaad een ``aankoopkeuring`` laten doen.
Of je moet veel tijd hebben om z`n 911 te restaureren.

Veel succes met je toekomstige 911.

Bert

03 mei 2006 22:27

Anton schreef:Ga eens kijken bij de klassieke 911/912 club voordat je gaat kopen.
Vaak staan er bij de clubs ook Porsches te koop van leden.
Verder is het advies om een buying guide (b.v. van Morgan) te kopen iets wat ik ook zou doen.

En heb je al eerder een klassieker gehad?
Het werk is nooit af is en je moet bereid zijn om veel (kleinere) klussen zelf te doen.
Ik weet waar ik het over heb; is een van de redenen geweest om de klassieker weg te doen... :cry:
De auto voor alles naar de garage brengen is gewoon te duur en je bent hem dan ook vaak kwijt.

Verder vind ik dat je over een garage of carpoort moet beschikken: anders, niet doen. Mijn mening.

Welke auto gaat het trouwens over? Kun je een link geven?



Ik heb een eigen bedrijfshal waar hij verwarmd staat en waar ik kan sleutelen.

Hij staat op marktplaats nu.

Weet alleen niet hoe ik hier fototjes moet plaatsen.

Groetjes

Bas[/img]

03 mei 2006 22:48

Ik vind daar maar één 911T uit 1968 en dat is een zwarte die in Nederland staat :?

KIJK MAAR

03 mei 2006 22:52

is dit em? :wink: Gave kleur! Met dat sleutelen komt het dus wel goed.
Je kunt bij dit soort vraagprijzen een gokje wagen, maar beter is het om te laten keuren.
Of anders iemand met verstand van klassieke 911 meenemen.
Het belangrijkste is de motor, want een revisie gaat je veel geld kosten. Meer als de vraagprijs...

03 mei 2006 23:09

Dit is hem ja.

Ik ben er een 2 maanden geleden al naar gaan kijken maar was door de kleur er niet meer op terug gekomen maar nu vind ik het toch wel een topkleur voor dit model.

Basco

03 mei 2006 23:35

Ziet er super uit in zwart, als ik handig was wist ik het wel... :wink:

04 mei 2006 0:08

Anton schreef:is dit em? :wink: Je kunt bij dit soort vraagprijzen een gokje wagen, maar beter is het om te laten keuren.
Of anders iemand met verstand van klassieke 911 meenemen.
Het belangrijkste is de motor, want een revisie gaat je veel geld kosten. Meer als de vraagprijs...


Is dit dezelfde? Het verschil in vraagprijs minimaal reserveren voor eventuele toekomstige gebreken....en inderdaad TOP-kleur!

04 mei 2006 0:12

Nee het is niet dezelfde.

Wel toevallig 2 oranje 911 uit 1968 in Tilburg


Basco

Re: Aankoopadvies 911T 1968

04 mei 2006 0:59

Basco schreef:Nu is mijn vraag waar ik op moet letten bij aankoop van deze auto.
Of zijn er ander typen 911 waar ik beter met af ben.
Natuurlijk is een 911S beter maar ook duurder.


- kijken of de wagen matching numbers heeft
- roest / blaasjes in de lak. Met name bij de voorschermen (vanuit de wielkasten), dorpellijsten en onderkant deuren (zit een gaatje om water af te voeren).
- ga er uitgebreid mee rijden
- altijd een aankoopkeuring laten doen voordat je iets koopt (gebruik zoekfunctie op dit forum voor goede adressen in de buurt)
- zet geld apart voor onderhoud
- lees inderdaad die 'Porschebijbel' van Morgan
- zoek ook verder op deze site. Er staan nog veel meer tips w.o een link naar een engelse site waarop precies wordt aangegeven waar je naar moet kijken (sorry, kon 'm zo snel niet vinden)

* Een S is niet per definitie 'beter'
* Een import uit Italië betekent vaak minder last van roest (beter weer daar)
* Een 2.2 of 2.4 zijn verder doorontwikkeld dan een 2.0 uit '68, dus vaak 'beter'.

Succes. Gave kleur, 'blut orange'.

04 mei 2006 9:09

Dat "matching vehicle and engine numbers" (en mogelijk ook gearbox number) is belangrijk.
Als je het chassisnummer hebt kun je aan Pon Porsche Leusden vragen of ze bij de fabriek willen navragen wat de nummers, uitvoering, kleur, productiedatum, en land waren.
Misschien dat het kenteken ook al voldoende is voor een navraag.
Ze hebben het ooit voor mij gedaan; er kunnen kosten aan verbonden zijn.

04 mei 2006 12:05

Aankoop keuring laten doen bij een specialist die regelmatig oude porsches onder handen neemt, bijvoorbeeld:
P&P in Roggel - www.porsche-parts.nl
Blankemeijer in Bleskensgraaf - www.blankemeijer.com

Verwacht alleen niet dat je voor 13.500 een perfecte klassieke porsche krijgt. (als dat wel zo is heb je een koopje)

Andere plekken waar heel vaak roest/rot problemen zijn:
- bevestigingspunten van de triangels van de voorophanging. (Tanksupport)
- Deurstijl bij het slot op de rand van het achterscherm. (Slotplaten)
- Kachelpijpen (even testen of de verwarming het doet) Deze lopen door de dorpel. (binen en buiten dorpel moeten eraf om dat te vervangen.

Motornummer, baknummer checken met vin/chas nummer bij Pon.

Goed naar de motor en de bak luisteren voor vreemde geluiden, stroef schakelen etc. => daar heb je zeker een specialist voor nodig.

En zorg vooral dat je nog wat geld achter de hand hebt..........
Plaats een reactie