Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Aanschaf 996 3.4 sealskin

04 mei 2006 21:21

Ik weet niet hoe druk het occasion-deel van de site bezocht wordt dus hier ook maar ff een berichtje ;)

Er wordt voorzichtig wat georienteerd naar een 996 cabrio. Prijstechnisch lijkt een 3.4 het meest interessant.Verder zijn we wel redelijk kwijt van de kleur sealskin grey, liefst met zwart interieur. Iemand tips?

Is dit iets b.v. http://www.autoscout24.de/home/index/de ... wqvzr3ummt

Wat zijn verder de specifieke verschillen tussen een 3.4 en een 3.6. Klopt het dat de 3.4 storingsgevoeliger is. Ik doel hiermee op o.a. het draadje over de lekkende krukas keerring.

Tot slot nog een vraagje over het invoeren van een P. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

04 mei 2006 21:49

Ik zou het echt niet doen!

Een 996.... :? :roll:
Type het maar eens in bij de zoekfunctie!
Dan ben je een paar dagen zoet en een illusie armer!

Een cabrio.... :? :roll:
In Nederland?
Hoe vaak, denk je dat die kap open kan in ons regnachtige kikkerlandje??

Een sealgraue....met zwart interieur.... :? :roll:
Daar rijdt zelfs de gemiddelde bakker op de hoek al mee......!!!
Kan je geen spannender kleur verzinnen??

Is dit iets.... :? :roll:
Als je van tiptronic houdt wel!

De 3.4 storingsgevoeliger.... :? :roll:
Ach, tis net als de 3.6 en de 997, allemaal even slecht!
Moderne techniek..........!

Het invoeren van een Porsche.... :? :roll:
Het kan je enige duizenden euro's schelen.......
als je de tijd van het zoeken, de reistijd, de kilometers, de benzine, de overnachtingen en de desillusies niet mee rekent......

Al met al......

Weet je zeker dat je dit ECHT wel wil??????

Dan moet je mij nog maar eens persoonlijk contacten, dan kan ik je wel wat op weg helpen! :mrgreen: :wink:

04 mei 2006 21:51

Een 996 is een degelijke wagen als je er normaal mee omgaat. Goed warm rijden (30 km) voordat je echt los gaat.
De watergekoelde boxer is een erg sterke motor ook qua onderhoud.

De modellijn vanaf 2002 heeft de 3.6 liter motor gekregen. Qua problemen met de oliekering maakt dit niets uit. Dat blijft een 'zwak' punt.

Overigens is dat ook maar ten dele waar want ik ken diverse mensen die meer dan 100.000 km op de teller hebben staan zonder ooit de keering hebben hoeven te vervangen.
Overigens hebben een aantal monteurs me al verteld dat ook de rijstijl van invloed is op de levensduur van de kering. Kan me daar niet zo heel veel bij voorstellen als ik het motorontwerp bekijk. Maar het is ook niet ondenkbaar.

04 mei 2006 21:55

Rob Herfst schreef:Dan moet je mij nog maar eens persoonlijk contacten, dan kan ik je wel wat op weg helpen! :mrgreen: :wink:


:thumleft:

04 mei 2006 22:06

Olaf schreef:
Rob Herfst schreef:Dan moet je mij nog maar eens persoonlijk contacten, dan kan ik je wel wat op weg helpen! :mrgreen: :wink:


:thumleft:


Ehh gaan we nu helemaal buiten het forum om? :D

Ik wil nog wel eens een boompje over de 996/997 opzetten hoor :lol:

04 mei 2006 23:01

Een 996....
Type het maar eens in bij de zoekfunctie!
Dan ben je een paar dagen zoet en een illusie armer!

Een cabrio....
In Nederland?
Hoe vaak, denk je dat die kap open kan in ons regnachtige kikkerlandje??

Een sealgraue....met zwart interieur....
Daar rijdt zelfs de gemiddelde bakker op de hoek al mee......!!!
Kan je geen spannender kleur verzinnen??

Is dit iets....
Als je van tiptronic houdt wel!

De 3.4 storingsgevoeliger....
Ach, tis net als de 3.6 en de 997, allemaal even slecht!
Moderne techniek..........!


Ik lees inmiddels ongeveer 2 jaar dit forum en heb idd wel wat problemen van nieuwe porsches voorbij zien komen... maar dat geld ook voor de oudere. Ik heb onlangs een test gelezen (waar ik ook een topic over online gezet heb) waar porsche zeer goed uit komt wat betreft betrouwbaarheid.

Er staat nu een boxster 2.5 tiptronic op de oprit. Dit geeft antwoord op de vragen over cabrio-rijden in nl... het staat 100% vast dat een evt opvolger van de boxster weer een cabrio wordt. Ook de tip is dus geen probleem al sluit dat een handbak zeker niet uit ;)

De boxster is zilvergrijs met rood leer. Misschien saai volgens sommigen maar nogsteeds een mooie verschijning. Het aanbod op internet is voornamelijk zilvergrijs/zwart/blauw. Sealskin vind ik een chique niet te schreeuwerige kleur.

Ben weer benieuwd naar de verder reacties :)

ps.... rob, wel toevallig dat je zelf ook in zo'n vervelende 996 cabrio rijdt, lijkt me geen pretje aan je verhaal te horen ;)
Laatst bijgewerkt door roenkie op 04 mei 2006 23:03, in totaal 1 keer bewerkt.

04 mei 2006 23:02

Sealgrau fantastische kleur, weer eens wat anders dan polar/arctic zilver, om het helemaal maar niet te hebben over dat obligate zwart metallic.
Ik zou de voorkeur geven aan modeljaar 2002 vanwege de motor , de looks en betere afwerking, maar zoals je al aangeeft wel wat duurder. Wat betreft RMS , het valt mij op dat er vooral op het forum enorm over wordt gemekkerd , terwijl de Porschespecialisten zoiets hebben van : waar maken jullie je druk om?Zo'n pakking vervangen is een betrekkelijk kleine ingreep (vaak nog onder garantie, indien auto bij Porsche dealer gekocht) die niet meer dan 1000 euro hoeft te kosten.Met de gemodificeerde pakking is het probleem dan uit de wereld(zegt men).
Kortom , maak je vooral niet druk over RMS.
Succes!

04 mei 2006 23:10

Een 3.4 (zeker vanaf 99) geeft echt geen problemen (alleen krukaskeerring) . ik had zelf 3 jaar een 3.4 (was er 2.5 toen ik hem kocht) enheb er zonder problemen 40 k meegereden.
Als je voor seal kiest ben je er aan voor je 3.4 moeite vrees ik, want dat kleur werd maar vanaf 2002 (dus eind 3.4-reeeks geleverd), dan kan je beter een 3.6 kopen met de nieuwere lichten.

04 mei 2006 23:13

plus model 2002 heeft een glazen achteruit, wel wat minder zicht maar makkelijker in onderhoud :!:

04 mei 2006 23:28

Beltar schreef:Als je voor seal kiest ben je er aan voor je 3.4 moeite vrees ik, want dat kleur werd maar vanaf 2002 (dus eind 3.4-reeeks geleverd)

Beltar,

Begrijp ik uit je verhaal dat Sealgrau weer een andere kleur is dan Sealskin?
De mijne is namelijk wel sealgrau en uit februari 2001 (dus 3.4).
Ik wist wel dat er vanaf de 3.6 Atlasgrau als grijze kleur bij was gekomen!

roenkie schreef:ps.... rob, wel toevallig dat je zelf ook in zo'n vervelende 996 cabrio rijdt, lijkt me geen pretje aan je verhaal te horen ;)

Nee, het is allemaal geen pretje................
:arrow: Voor veel/voldoende mag jij mij overigens best uit mijn lijden verlossen! :wink:

04 mei 2006 23:38

Rob Herfst schreef:
Beltar schreef:Als je voor seal kiest ben je er aan voor je 3.4 moeite vrees ik, want dat kleur werd maar vanaf 2002 (dus eind 3.4-reeeks geleverd)

Beltar,

Begrijp ik uit je verhaal dat Sealgrau weer een andere kleur is dan Sealskin?De mijne is namelijk wel sealgrau en uit februari 2001 (dus 3.4).
Ik wist wel dat er vanaf de 3.6 Atlasgrau als grijze kleur bij was gekomen!

roenkie schreef:ps.... rob, wel toevallig dat je zelf ook in zo'n vervelende 996 cabrio rijdt, lijkt me geen pretje aan je verhaal te horen ;)

Nee, het is allemaal geen pretje................
:arrow: Voor veel/voldoende mag jij mij overigens best uit mijn lijden verlossen! :wink:



Volgens mij is sealgrau hetzelfde als sealskin. De officiele (Duitse) term is sealgrau.

04 mei 2006 23:38

Rob Herfst schreef:Voor veel/voldoende mag jij mij overigens best uit mijn lijden verlossen! :wink:


:shock: En jij zegt iets over mij? :wink:

04 mei 2006 23:51

HenkC2C schreef: :shock: En jij zegt iets over mij? :wink:

Henk, ik pas mij snel aan! :mrgreen: :wink:

04 mei 2006 23:54

Rob Herfst schreef:
Beltar schreef:Als je voor seal kiest ben je er aan voor je 3.4 moeite vrees ik, want dat kleur werd maar vanaf 2002 (dus eind 3.4-reeeks geleverd)

Beltar,

Begrijp ik uit je verhaal dat Sealgrau weer een andere kleur is dan Sealskin?
De mijne is namelijk wel sealgrau en uit februari 2001 (dus 3.4).
Ik wist wel dat er vanaf de 3.6 Atlasgrau als grijze kleur bij was gekomen!

roenkie schreef:ps.... rob, wel toevallig dat je zelf ook in zo'n vervelende 996 cabrio rijdt, lijkt me geen pretje aan je verhaal te horen ;)

Nee, het is allemaal geen pretje................
:arrow: Voor veel/voldoende mag jij mij overigens best uit mijn lijden verlossen! :wink:


Is idd zelfde kleur, duitse en engelse benaming.
Wat 2002 betreft is een foutje van mij, seal werd beschikbaar na de lancering van de 996tt (kleur werd met deze tt gelanceerd)
Dat gebeurt nu met de 997tt opnieuw: seal wordt geschrapt en meteoor komt in de plaats

04 mei 2006 23:54

Een sealgraue....met zwart interieur.... Confused Rolling Eyes
Daar rijdt zelfs de gemiddelde bakker op de hoek al mee......!!!


De mijne is namelijk wel sealgrau en uit februari 2001 (dus 3.4).


Rob? toevallig een bakker met een winkel op de hoek van de straat die zn eigen sealskin 996 cabrio een btje exclusief probeert te houden? ;)

owww ehhm... foto's ??? :D

04 mei 2006 23:58

roenkie schreef:Rob? toevallig een bakker met een winkel op de hoek van de straat die zn eigen sealskin 996 cabrio een btje exclusief probeert te houden? ;)

Nee, dat is weer een ander en die bakt ze bruin en daar doe ik het dan weer mee!
Capice? :mrgreen: :wink:

roenkie schreef:owww ehhm... foto's ??? :D

gluur maar eens stiekum in mijn album! :wink:

05 mei 2006 0:07

je hebt gelijk.. helemaal niks dat sealskin :P nee flauw haha, zeker een mooie auto :) es kijken of hij op het netvlies wil blijven staan als ik mn ogen dicht doe. morgen, naja straks weer een dag

05 mei 2006 0:32

...heb zelf een 996 c2 cabrio gehad. Ik vond het een fantastische wagen..echt waar! Het was een hele vroege (juli '98), maar hebben er nooit problemen mee gehad. Moet wel eerlijk zijn, dit was toen een derde wagen en veel km's hebben we er ni mee gemaakt. Gekocht aan 97k km in Duitsland bij een OPC. Koppeling was toen net veranderd en ook de krukaskeerring. Of het uit voorzorg of doelbewust was vervangen weet ik niet. Aan 114k km is hij 2 jaar later verkocht. Buiten een accu'tje heb ik geen kosten gehad aan die auto.

Mijn raad: koop een goed exemplaar met OPC garantie en je gaat ervan genieten!! Met een 2000 en beter nog 2002 kan je mijns inziens weinig verkeerd doen..ga je toch voor een "early-one", let dan op de plastic achterruit die ni teveel krassen mag hebben; de kap die nog in perfecte staat moet zijn (geen witte strepen in de plooien); of de kap het nog doet vanop afstand met de sleutel; of er geen blaasjes/roest is rond de deurpinnen (vroege 996 had nog geen plastic bescherming aan de binnenkant van achterpaneel) => kans op corrosie.

Succes :wink:

05 mei 2006 0:33

roenkie schreef:es kijken of hij op het netvlies wil blijven staan als ik mn ogen dicht doe. morgen, naja straks weer een dag

Afbeelding

05 mei 2006 8:52

Rob Herfst schreef:Daar rijdt zelfs de gemiddelde bakker op de hoek al mee......!!!


Wat wil je daar mee zeggen... :twisted: ?








Bakkertje op de hoek rijdt met iets heel anders... :wink:

Afbeelding

05 mei 2006 9:03

roenkie schreef:Rob? toevallig een bakker met een winkel op de hoek van de straat die zn eigen sealskin 996 cabrio een btje exclusief probeert te houden? ;)

owww ehhm... foto's ??? :D


euhhhhhhhhhhhh ik voel me niet aangesproken hoor.

Afbeelding

Maar een goed bod (ik lijk Rob wel :lol: :lol: :lol: ) en hij is de jouwe, lever ik er ook een Afbeelding bij, dan is ie met wat klussen cabrioproof. :lol: :lol:


Let wel heh.......een opgefokte 3,6 is het (+20 pk) en de mooiste brul van Nederland (mijn buuf denkt er anders overt........)

05 mei 2006 9:46

John4S schreef:Maar een goed bod (ik lijk Rob wel :lol: :lol: :lol: ) en hij is de jouwe


John, ben je soms stiekum al wat vaker naar een 997 wezen kijken :wink: :wink:

mauk

05 mei 2006 10:18

Mauk schreef:John, ben je soms stiekum al wat vaker naar een 997 wezen kijken :wink: :wink:

mauk


Stiekum doe ik niks, maar idd.......... een 997s, heb er ook al wat in gereden.

Maar geeft nog niet de drang om te veranderen, het financiele gat is me veel te groot om het minieme verschil (lees rijgenot) te dekken.

Heb nog iedere kilometer plezier van de 9964s, let wel heh mannen die waterkokers rijden echt super heh, krijg na het starten nog steeds de spreekwoordelijke "harde", heerlijk cruisen (vorige week 1 op 13 gem gereden) en als je stout wil doen, dan hoppa vloeren dat rechter pedaal, en kicken.

Tuurlijk een 997 is de betere auto.............maar dan blijf je aan de gang.


Maar als ik voor een leuke deal in een 996 turboS kan overstappen, wow dan slaap ik niet meer........als mede mijn vrouw en de Rabobank (gaan onze spaarcentjes naar een goed doel).

Echt, en das on topic, een 996 kan je zeer zeer veel plezier aan beleven, is denk ik de echte allrounder onder de Porsches.

Ga je voor oerlooks en een echte 911 een SC of 3,2
Ga je voor Looks in een modern jasje een 964
Ga je voor beide maar dan met een oer Porschegevoel en dito rijgenot een 993

Maar ga je voor sportief rijden, comfortabel rijden, modern, alledag inzetbaar, en af en toe het circuit op, dan een 996

Andere types hebben ook weer hun charme (klassiek-914-924/944/968-928)





Oeps vergeet ik de KJN................is geen sportwagen, wel Porsche.

05 mei 2006 18:12

John...dat de gedachte alleen al bij je opkomt om de decoupeerzaag in zo'n auto te zetten ;) maar ff serieus.. cabrio is een must 8)

06 mei 2006 22:05

leuk deze discussie te lezen.

Heb zelf na lang beraad een optie op een 996 c4 cabrio genomen....

dit weekend ff hard denken....

ik heb ook bewust voor een 2002 model gekozen ivm "the looks", en evt. hogere restwaarde (als ik ooit overstap naar een 997 ofzo)
Plaats een reactie