Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

911 SC 3.0: Advies

06 mei 2006 16:42

Hoi

Ik ben vandaag naar een 911 SC gaan kijken van 1980.

Hierbij zaten nogal wat rekeningen bij wat er vervangen is de laatste tijd,
o.a. uitlaatsysteem, aandrijfassen, kachelpotten ook een modificatie van de klepgeleiders.

km stand is 96.000 km met het onderhoudsboekje en nap vanaf 1993 erbij.

Verder is het een mooie nette auto met wat hele kleine roespuntjes.

Hij staat bij Wams in eindhoven.

- kennen jullie deze 911?
- is dit een betrouwbaar adres
- waar moet ik nog meer op letten

de prijs was te onderhandelen en wat is een normale prijs voor dit type

14.950 is de vraagprijs.


Groetjes en alvast bedank!!


Basco 8)

06 mei 2006 17:01

Heel veel rekeningen is niet verkeerd: je weet dan wat er in orde is(zou moeten zijn).

Meer je zorg is uiteraard: wat is er niet in orde.

Daar komt 'ie dus weer: de AKK bij een onafhankelijk, goed adres.

Gebruik zonodig de ZOEK-functie voor afkortingen en adressen :lol:

Suc6 :!:

06 mei 2006 17:05

Ik neem aan dat het om deze gaat:
Afbeelding

Er is al eens een andere forummer naar deze auto gaan kijken, en die had uiteindelijk een andere 911 daar gekocht. Waarom deze niet door is gegaan weet ik niet.

06 mei 2006 17:09

Dat is hem ja.

Ik zou wel willen weten waarom de andere forummer deze niet heeft gekocht.


Weten jullie nog wat andere betrouwbare adressen.


Groetjes



Basco :lol:

Wams

06 mei 2006 18:59

Ken Wams wel, is niks mis mee en heeft grote staat van dienst met Porsche. alhoewel mijn auto er niet vandaan komt. Mijn auto is enigszins vergelijkbaar en ik kan je zeggen dat de prijs redelijk lijkt. De km-stand is erg laag wat moeilijk te rijmen valt met die aandrijfassen. Maar ja, de ene chauffeur is de andere niet. Gewoon goed bekijken die auto en hier op het forum zijn er beslist goede adviseurs!

06 mei 2006 19:05

Ha, die Basco;

Standaard advies is natuurlijk de aankoopkeuring. Ik vind alleen (NAP of niet) de kilometerstand ongeloofwaardig laag.

06 mei 2006 19:09

Op de site staat dat de auto een kilometerstand heeft van 199.000 :roll:

199.000

06 mei 2006 19:54

Vond het ook al raar..... heb die auto al ooit gezien op hun site en kon me al niet voorstellen dat me dat niet zou zijn opgevallen, zo laag.
Maar dat verklaart alles. Nog altijd geen verkeerde auto, dus.

07 mei 2006 12:50

Op de teller stond echt 95.000 km en de stempels van de laatste beurten staat ook km standen van de laatste jaren dat ongeveer overeenkomt.

Maar de stempels en rekeningen van de beurten en vernieuwingen zijn allemaal van Wams, dus kan (hoeft niet) niet geheel o.k. zijn.

Ik had eerst gebeld en kam een half uur later kijken en hij starte hem en zei dat hij 4 weken niet had gelopen, terwijl ik aan de uitlaat van tevoren had gevoeld en deze was warm.

Dit vond ik een beetje vaag.

Verder was het een mooie SC


Bas

07 mei 2006 13:02

Ik had eerst gebeld en kam een half uur later kijken en hij starte hem en zei dat hij 4 weken niet had gelopen, terwijl ik aan de uitlaat van tevoren had gevoeld en deze was warm.


Toen bn jij zeker om dat te matchen maar even tegen een paar banden gaan schoppen... :?: :wink:

Inderdaad oude autoverkopers trucjes, beetje zielig....

09 mei 2006 5:01

Een beetje vaag allemaal.....

Maar de tip van de dag... ALWEER!!! :brilsmurf: AKK, en dat heb je vast veel vaker gelezen hier op het forum....

Wat is er gebeurd met je oranje 911 (912?)

09 mei 2006 8:45

Ben ik nog met bezig, maar ik ben er een beetje bang voor toch.

Basco :D

09 mei 2006 9:35

Hmm, weet dat Wams alleen een aankoopkeuring laat (liet) doen bij PCE, weet niet of hij daar intussen vanaf gestapt is, maar is wel even een punt van aandacht. Voordeel is wel, dat je dan even lekker naar Oirschot kunt rijden, een fatsoenlijke proefrit (over de snelweg heen, binnendoor terug ;) )

Wat was zijn reactie toen je hem confronteerde met de warme uitlaat? ;)

09 mei 2006 9:46

Ik heb de eer maar aan mijn eigen gehouden w.b.t. de uitlaat.

Ik vind het alleen niet eerlijk ik had liever gehad dat hij hem 10x rond moest gooien bij langere stilstand als dit.

Dus misschien dat ik verder kijk.


Basco

09 mei 2006 11:44

Ik zou navraag doen bij vorige eigenaar(s) en bij de bedrijven waar de facturen van zijn. Ik zou ook uit RDW / APK / NAP gegevens proberen te achterhalen of kilometerstanden reproduceerbaar zijn. Bij twijfel niet doen.

Voor een goeie 3.0 zeker met zo'n km stand lijkt me de prijs laag, zeker ook gezien de dure delen die recent zijn vernieuwd. Trek de kosten van de meest recente facturen plus de marge die Wams nog maakt op de auto eens af van de vraagprijs; dan krijg je een beetje een beeld van wat de vorige eigenaar feitelijk voor de auto heeft gekregen. Dan moet je je afvragen of je voor dat geld afstand zou doen van een goeie 911....

Ik was onlangs voor setje wielen bij Wams; aardige lui maar ook wel rommelig. In alle boeken lees ik dat je buitengewoon schoon moet werken als je een 911-motor reviseert; ik heb me er daarom wel over verbaasd dat daar de blokhelften, zuigers, cilinders en krukas op ouwe kranten op de grond lagen.
Plaats een reactie