Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

996 4S of 993 Turbo voor hetzelfde geld ?

996 4S
24
29%
993 Turbo
59
71%
 
Totaal aantal stemmen : 83

996 4S of 993 Turbo voor hetzelfde geld ?

10 mei 2006 22:29

Naar welke auto zou jullie voorkeur uit gaan ?
996 4S of 993 Turbo voor hetzelfde geld ?
Laatst bijgewerkt door HH op 10 mei 2006 22:58, in totaal 2 keer bewerkt.

10 mei 2006 22:36

Dat is een gewetensvraag.
Ik zou de keuze ook niet snel kunnen maken. De 993 heeft nog het mooie bijna 'spartaanse' en een geweldig mooi geluidje.
De 996 is duidelijk een nieuwere auto met meer luxe en comfort waardoor misschien de ervaring en sensatie die je met een 993 beleefd minder is.
Ik zou zelf de 996 kiezen omdat ik dat stukje luxe wel lekker vind en ik die paar cm extra achterin nodig heb om mijn dochter mee te kunnen nemen. :wink:

Erg moeilijk dus. Heb je in beide al eens gereden? Dat moet toc de doorslag geven want daar koop je zo'n mooi stuk techniek voor uiteindelijk.

Succes en laat even weten wat het wordt.

10 mei 2006 22:51

mmm 996 4s een van de weinig mooie 996-en
dus wat lastig
maar voor het speciale dus een 993 turbo

Polletje een idee ?

10 mei 2006 22:56

mhoeneveld schreef:De 993 heeft nog het mooie bijna 'spartaanse' en een geweldig mooi geluidje.


Zet die van John4S naast die van mij, laat beide auto's starten en je weet genoeg.

Heeeerlijke brul uit die 4S (wat natuurlijk geen originele brul is. maar toch...) :wink:

10 mei 2006 22:59

maar ja, jij hebt die turbo al :wink:

10 mei 2006 22:59

Een 993 turbo !!!!!!!!! zonder een seconde bedenk tijd.

gigantische auto kan absoluut geen 996 4s tegen op.

10 mei 2006 22:59

Uit technisch oogpunt mijn favoriet: 993 Turbo!

Ook de spectaculairste om te rijden en ik denk ook waarde vaster :roll:

10 mei 2006 23:01

De keuze tussen lucht/water EN turbo/NA... Persoonlijk zou ik voor de 993TT gaan... Het is ook maar waar je de auto voor wilt gaan gebruiken. Voor erbij: 993TT. Voor alledag: 9964S

10 mei 2006 23:05

In geval van dagelijks gebruik zou ook ik, zélfs ik, voor de Senseo-996 gaan. :wink:

10 mei 2006 23:22

da's de makkelijkste poll tot nu toe! 993 TT! Niks mis met een 996 4S hoor, maar een 993 TT, de ultieme evolutie van de watergekoelde boxer in die zo mooi vorgegeven koets, tsja, da's nie moeilijk! :wink:

10 mei 2006 23:29

Jeroen C3.0 schreef: ultieme evolutie van de watergekoelde boxer i


in de hoek jij!

10 mei 2006 23:33

Zeker makkelijk. Uiteraard de 996 4S. Praktische , moderne auto , die geschikt is voor dagelijks gebruik met fantastisch uiterlijk en dito prestaties, wat wil je nog meer? Zo'n ouderwetse , overschatte bak als een 993 Turbo is daar toch geen partij voor?

10 mei 2006 23:41

Doe mij de 993TT maar :thumright: :drive:

10 mei 2006 23:44

Same, al was het alleen maar vanwege de looks. De 996 word ik niet echt warm van, ongeacht het type (ja, GT2, Gt3, Turbo en 4s incluis).

10 mei 2006 23:47

wolf schreef:
Jeroen C3.0 schreef: ultieme evolutie van de watergekoelde boxer i


in de hoek jij!


Haha! Inderdaad, prakker! :D
TT natuurlijk!

11 mei 2006 0:06

de 993 turbo, een droom voor mij.


robert

11 mei 2006 0:46

BJ964 schreef:De keuze tussen lucht/water EN turbo/NA... Persoonlijk zou ik voor de 993TT gaan... Het is ook maar waar je de auto voor wilt gaan gebruiken. Voor erbij: 993TT. Voor alledag: 9964S


Volledig mee eens,er zijn idd veel factoren die die keuze zullen beinvloeden.

Vb doe je veel km? dan 996, weinig dabn de 993tt (onderhoud en verbruik veel duurder... fun ook!)

11 mei 2006 0:54

Beltar schreef:
BJ964 schreef:De keuze tussen lucht/water EN turbo/NA... Persoonlijk zou ik voor de 993TT gaan... Het is ook maar waar je de auto voor wilt gaan gebruiken. Voor erbij: 993TT. Voor alledag: 9964S


Volledig mee eens,er zijn idd veel factoren die die keuze zullen beinvloeden.

Vb doe je veel km? dan 996, weinig dabn de 993tt (onderhoud en verbruik veel duurder... fun ook!)


...ik kan me er enkel bij aansluiten... :)

11 mei 2006 6:14

Heb je de intentie, om een toekomstige klasieker aan te kopen?
Dan zou het de 993TT worden, hij zal als eerste deze status bereiken.

Wil je echter een P om enkele jaren mee te rijden, en hem dan weg te doen, zeker de 996 4S, hij zal een betere inruil hebben binnen enkele jaren, ondanks dat het tegenovergestelde hier altijd beweerd word.

We zitten hier met enthousisatelingen, die reageren door de band, net iets anders dan de doorsnee tweedehandskoper. Voor de tweede categorie, is de 993tt, binnen enkele jaren, nog maar een oude gebakje.

Sinds de komst van de 997, is de 993 nu een wagen van 2 generatie's terug, binnen een jaar of 4-5 zal dit 3 generaties zijn, en dan zal de 993 echt een crash maken, en dit komt dan pas terug goed als hij tegen de 25j aanloopt. Lucht of waterkoeling, maakt dan geen enkele verrek uit.

Daar komt dan nog bij, de de 996 4S, toch iets waardevaster is dan de doorsnee 996.

En voor het geluid, moet je het ook niet doen. De meeste 993's en 964-ers zijn watjes, als John4S, of ik met de GT3 alle registers opentrekken :mrgreen: :mrgreen:

Conclusie
Om bij te houden de 993TT
Om na enkele jaren te verkopen de 996 4S

11 mei 2006 6:52

993 turbo natuurlijk!

anton964

11 mei 2006 7:30

Tja , vind dit een érg moeilijke vraag ...

11 mei 2006 7:55

944 guy schreef:
wolf schreef:
Jeroen C3.0 schreef: ultieme evolutie van de watergekoelde boxer i


in de hoek jij!


Haha! Inderdaad, prakker! :D
TT natuurlijk!


Oeps!!!... :roll: nou ja, gelukkig is die van mij luchtgekoeld....! :lol:

11 mei 2006 8:16

Voor erbij? De tt ;)... Maareh, voor hetzelfde geld? Een redelijk dure TT en een redelijk goedkope 4S dan toch?

11 mei 2006 8:35

Ik zou voor de TT gaan omdat de Porsche voor mij een hobby auto is, zou ik hem dagelijks gebruiken dan werd het de 996 4S.

11 mei 2006 9:18

Daar zou ik niet lang over na hoeven denken: de 993TT.
Puur uit emotie, niet uit welke onderbouwde overwegingen dan ook.
...maar het blijft een luxe-probleem natuurlijk, zo'n keuze. :wink:
Plaats een reactie