15 mei 2006 21:01
15 mei 2006 21:05
yohanv schreef:De motor heeft geen waterslag gemaakt.
15 mei 2006 21:06
15 mei 2006 21:09
15 mei 2006 21:14
15 mei 2006 21:16
Dick schreef:Met water gebeurt dit bijvoorbeeld als je met je luchtgekoelde automobiel te water raakt en de motor nog even doorloopt ...
15 mei 2006 21:22
Dick schreef:Met water gebeurt dit bijvoorbeeld als je met je luchtgekoelde automobiel te water raakt en de motor nog even doorloopt of als je automobiel met waterkoker (vloeistofgekoelde motor..) een lekke koppakking heeft en er dus "water" (koelvloeistof dus...) in je verbrandingskamer komt...
15 mei 2006 21:22
Rob Herfst schreef:Wat is een waterslag?
En dan ook maar gelijk een benzineslag.....
15 mei 2006 21:23
15 mei 2006 21:24
15 mei 2006 21:25
..... en dat hier niet kunt compenseren met een tujboo.Jaco schreef:Dat heb je hé als je niet zo snel kunt ........
15 mei 2006 21:28
Rob Herfst schreef:Dick, bedankt voor de duidelijke lekenuitleg!
15 mei 2006 21:33
Olaf schreef:yohanv schreef:De motor heeft geen waterslag gemaakt.
Hoe weet je dat zo zeker
15 mei 2006 21:35
EriC4C schreef:..... en dat hier niet kunt compenseren met een tujboo.Jaco schreef:Dat heb je hé als je niet zo snel kunt ........
15 mei 2006 21:38
15 mei 2006 21:43
15 mei 2006 21:50
15 mei 2006 21:55
15 mei 2006 21:56
mhoeneveld schreef:Niet gewoon een keer een slecht afgestelde ontsteking gehad? Of zelfs een pingelende motor kan dit veroorzaken als je hem goed over zijn toeren jaagt. Al is het vreemd dat het dan maar één cylinder betreft.
Heb ooit eens een 3 cylinder Yamaha blok gereviseerd dat door een foute timing een compleet afgebroken middelste drijfstang had. (overigens waren de kleppen ook flink verbrand)
Een benzineslag of foute ontsteking lijkt me het meest voor de hand liggend.
Wellicht kom je er nooit achter helaas.
15 mei 2006 22:03
15 mei 2006 22:06
Dick schreef:Hallo YohanV,
De K-Jetronic injectors hebben, net als oude mannetjes, wel eens last van nadruppelen...
Ik moet wel zeggen een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden.. :
- lang stilstaan van je motorblok... (??)
- nadruppelende injector...
- inlaatklep toevallig ook nog open...
- zuiger net aan het eind van z'n inlaatslag (dus zo goed als beneden..)
- verbrandingskamer die langzaam volloopt met (niet samenpersbare) benzine..
- starten en beng....
Laat gelijk even al je injectors reinigen alvorens ze teruggeplaatst worden na de revisie.. maar dat zal Erwin vast wel aanraden...
K-jetronic injectors kunnen bij lang stilstaan inwendig een beetje "vastroesten" (veertje -kogeltje) . Zie hier ook het belang van veel rijden, geen korte stukjes...
Rot voor je , succes met de revisie
Dick
15 mei 2006 22:09
15 mei 2006 22:17
Dick schreef:Mwah, een slecht afgestelde ontsteking kondigt zich al lang van te voren aan: hoge/lage toeren bij vrijloop, knallen bij doortrekken of terugschakelen, warmere motor dan normaal, etc. etc.
Hoe zag de bovenkant van je zuiger er eigenlijk uit? Nog wat bijzonders daarover te melden ??
(hoe jippie ook , wel interessante zaak om weer wat van te leren..)
Dick
15 mei 2006 22:24
15 mei 2006 22:25
yohanv schreef:Aan de andere kant... Als het straks achter de rug is, weet ik wel wat voor motortje er in ligt te brullen.... En wat je veel vaker hoort op dit forum... Als ie bij Erwin geweest is, krijg je er dubbel zoveel plezier voor terug... Dus dan is alle pech ook weer snel vergeten....