Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

CARDEX/COA

18 mei 2006 9:58

Ik heb ergens vorig jaar eens gevraagd en gezocht op dit forum waar en hoe je een cardex (certificaat van authenticiteit) kon krijgen, en ik heb zojuist het PDF-formulier weer weten te vinden via www.porsche.com, maar ik kon me herinneren dat er iemand op het forum een plaatje ervan in zijn album had staan.

Het vorige topic is ergens in de opschoonactie verdwenen, en ik heb geen zin om honderd albums door te gaan zoeken, dus: wie kan me helpen? Wie heeft een duidelijk plaatje van een cardex?

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door patrick911 op 06 sep 2006 16:20, in totaal 1 keer bewerkt.

18 mei 2006 12:54

Geen Cardex,gewoon een belletje naar PON,voor nop :twisted:

Betreft een 911 Carrera3.0 uit 1975 :lol: :lol:

Afbeelding

18 mei 2006 13:02

Dat heb ik al. :lol: 8)
Ik heb vorig jaar mijn gegevens opgestuurd en zo'n briefje gehad, nu wil ik graag een 'echt' certificaat (waar wel dezelfde info op staat maar) die ik in kan lijsten. :idea:

18 mei 2006 13:05

André 3.0 schreef:Betreft een 911 Carrera3.0 uit 1975 :lol: :lol:

Andre, ligt dat nou aan mij of is je carroserienummer uit 76. Of bedoelde je dat ook met die smilie, dat het produktie/calenderjaar is ?

18 mei 2006 13:05

Dit hangt bij mij aan de muur... COA and Cardex...

Afbeelding

Patrick wat jij wil is een COA geen Cardex...
Laatst bijgewerkt door 912 op 18 mei 2006 13:10, in totaal 2 keer bewerkt.

18 mei 2006 13:08

Dat bedoelde ik inderdaad.
Thanks barwaut!

Ik neem aan dat het rechter deel door je zelf is gemaakt en dat het certificaat alleen het papier links is, he?

18 mei 2006 13:11

Nee, de Cardex is juist het origineel waarvan de gegevens worden genomen voor het COA. Er staan bijvoorbeeld ook sleutelnummers op enzo...

18 mei 2006 13:14

Correct. Foute vraagstelling, juiste antwoord.
Bedankt!

18 mei 2006 13:16

patrick911 schreef:
André 3.0 schreef:Betreft een 911 Carrera3.0 uit 1975 :lol: :lol:

Andre, ligt dat nou aan mij of is je carroserienummer uit 76. Of bedoelde je dat ook met die smilie, dat het produktie/calenderjaar is ?

Productiedatum 17 September 1975,modeljaar 1976. Afbeelding

18 mei 2006 15:03

912 schreef:Nee, de Cardex is juist het origineel waarvan de gegevens worden genomen voor het COA. Er staan bijvoorbeeld ook sleutelnummers op enzo...

Hé erg interessant :!:
Kan je die info gewoon bij PON Nederland opvragen??
Zijn daar nog kosten aan verbonden?

Mijn 2.2 is uit Italië geïmporteerd en heb verder helemaal geen historie van voor die import...

18 mei 2006 15:40

Bij PON kan je opvragen aan de hand van je chassisnummer:

- waar ie geleverd is
- wanneer ie geleverd is
- met welke opties ie geleverd is
- welk motor en baknummer er bij hoort
- welke kleurcode ie origineel had

er staat niet bij wie 'm heeft gekocht en enige andere historie (onderhoud enzo). je krijgt dan zoiets als wat Andre hierboven liet zien.
Ik heb dat vorig jaar opgevraagd en toen was dat gratis; of dat nog zo is....?

18 mei 2006 16:22

Wel gaaf zo'n COA! Zie in dat PDF bestand dat die COA 95$ kost (modeljaar 1980-nu). Plus 25$ buiten US en Canada. Niet echt goedkoop dus! Loopt via Porsche US, kan dat niet goedkoper via Porsche AG?

18 mei 2006 16:36

Kan ook via Porsche AG Dl. Weet niet zeker of dat ook voor buitenlanders is. Kost 92,80 euro.

18 mei 2006 18:35

Goede tip; zal ik morgen eens voor gaan bellen, want ze zijn sneller en goedkoper.
Daarbij, ik heb vandaag een formulier naar de VS gefax'd en daar klopt volgens mij het faxnummer niet meer.

19 mei 2006 10:25

Heb vanmorgen Pon gebeld voor zo'n 'eenvoudig' uittreksel. Is kennelijk een printje uit hun systeem. Wordt opgestuurd, prima te woord gestaan, goede service! Maar het is niet iets wat volgens mij vaak gebeurd, had vijf minuten nodig om duidelijk te krijgen wat ik wilde hebben van ze. Is ook niet echt een naam voor ofzo. Ben benieuwd!

Patrick, hoe vaar jij mbt de COA?

19 mei 2006 10:52

Hoi Misscha,

Ik heb bij onze oosterburen niet meer geinformeerd, maar zag dat het in eerste instantie voor 'Duitsers only' was (vanwege het 'konto-nummer' dat je moest opgeven).
Nu kan het allemaal vast wel, maar ik heb inmiddels bevestiging gekregen van coa@porschecars.com dat het fax-nummer op hun PDF een toll-free nummer was dat niet voor europeanen werkt.

Vandaar dat ik het vandaag nog maar eens bij hun probeer op fax: +1-508-486-9710 8) :wink:

We'll see...

19 mei 2006 12:18

Mijn ervaring is dat je vaak ook hier in Nederland voor dat soort dingen bij de dealer terecht kan.

Zo heb ik er bijvoorbeeld een stickertje voor op de achterruit en een Owner's manual kunnen bestellen (beiden voor een 1970-model dus). Stickertje was bijv. 2,89 Euro itt buitenlandse sites waar ze er minstens 15 Euro voor vragen... Idem voor de owner's manual. 45 Euro voor een hagelnieuwe ipv +90 die vaak elders voor een 2e hands exemplaar wordt gevraagd...

Binnenkort maar weer eens langs de dealer dus.

19 mei 2006 13:05

ingo schreef:Mijn ervaring is dat je vaak ook hier in Nederland voor dat soort dingen bij de dealer terecht kan.

Bij de dealer misschien wel, bij de importeur....mwoah...denk ut niet.

Ik heb daar inmiddels 4 brieven heen gestuurd met verschillende vragen, maar PON blinkt uit in het niet eens terugsturen van een e-mail... :(
Ik vind dat erg weinig stijlvol, zeker als je iedere keer zelfs postzegels bijsluit en het gaat om zaken waar ik toch echt bereid ben om te betalen (zoals de owners-manual, cardex, etc).

Dus, ik probeer het deze keer niet in NL.

23 mei 2006 22:48

MS964 schreef:Heb vanmorgen Pon gebeld voor zo'n 'eenvoudig' uittreksel. Is kennelijk een printje uit hun systeem. Wordt opgestuurd, prima te woord gestaan, goede service! Maar het is niet iets wat volgens mij vaak gebeurd, had vijf minuten nodig om duidelijk te krijgen wat ik wilde hebben van ze. Is ook niet echt een naam voor ofzo. Ben benieuwd!

Patrick, hoe vaar jij mbt de COA?

Gisteren inderdaad het document ontvangen! Keurig op Porsche briefpapier, stempeltje van Pon, en alle gegevens van de P erop, inclusief opties! Ben er helemaal blij mee! :ba: Hoef trouwens ook niet zo nodig nog een ander geboortebewijs te hebben! Hulde voor de service van Pon/Porsche! :D

24 mei 2006 9:02

Misscha,

aan de toon van je berichtje te horen stonden er geen (onaangename) verrassingen op? Geen ruilmotor, andere opties enzo?
Ik heb de COA aanvraag gefaxed en wacht nu af wat er komen gaat. Zal wel (volgens de site) tussen de 6 en 9 weken kunnen duren. :(

Alleen wel vreemd; op de duitse site moet je chassisnummer, motornummer en baknummer zelf invullen en een bewijs van eigendom meesturen, terwijl bij de US versie alleen het chassisnummer voldoet.... :? Anyway, we zullen zien...

24 mei 2006 9:13

Geen idee, stonden heel veel nummertjes en serienummers op, moet het nog wat nader bekijken! In grote lijnen (jaar/maand/etc) klopte het wel. :lol:

Opties klopten wel, alleen staat er 'Sitzheizung rechts und links', maar daar weet ik niks van, en dat zal ik nog 's nader bekijken in de P... :?

24 mei 2006 10:22

Misscha,wil je een copy in je album plaatsen??

24 mei 2006 10:32

patrick911 schreef:
ingo schreef:(..)Bij de dealer misschien wel, bij de importeur....mwoah...denk ut niet.

Ik heb daar inmiddels 4 brieven heen gestuurd met verschillende vragen, maar PON blinkt uit in het niet eens terugsturen van een e-mail... :( (..)

Vreemd, ik heb zelf juist het tegenovergestelde ervaren. Uitstekend en snel geholpen door Pon. Sterker nog, heb bij geen enkel bedrijf (ongecaht branche) zo'n bereidwillendheid ervaren.

24 mei 2006 11:14

André 3.0 schreef:Misscha,wil je een copy in je album plaatsen??

Ja, is goed. Wellicht dat jullie me dan ook kunnen helpen al die nummertjes te ontcijferen!

24 mei 2006 11:44

adu schreef:Vreemd, ik heb zelf juist het tegenovergestelde ervaren. Uitstekend en snel geholpen door Pon. Sterker nog, heb bij geen enkel bedrijf (ongecaht branche) zo'n bereidwillendheid ervaren.

Da's mooi Adu, dan gaan mijn volgende brieven dus via jou... :wink: :cheesy:
Plaats een reactie