Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 mei 2006 10:03
Vanmiddag ga ik "even" mijn velgen wisselen met OZ 19 inch van 315 (achter). Dure velgen, moeilijk beslissing...........
wellicht vanavond zal een paar pics hier laten zien. Misschien krijgen wij, John, nog een paar stemmen aan onze kant!!!
19 mei 2006 16:28
Zoals beloofd, deze zijn de nieuwe sloffen voor mijn 996 !!!
nog steeds een 993 turbo?
[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=17463[img][/img]
zie ook personal gallery!
19 mei 2006 16:37
Kun je ze nog ruilen?
19 mei 2006 16:45
RS-R schreef:Kun je ze nog ruilen?
Het spijt me te moeten zeggen, maar inderdaad ... voor mij teveel bling bling, maar als jij ze mooi vindt
19 mei 2006 16:54
RS-R schreef:Kun je ze nog ruilen?
:cheesy:.... Ook niet mijn favoriet, op zich zijn de velgen wel leuk, maar de remmen lijken ineens zo klein
19 mei 2006 20:08
toen heb ik de velgen in een folder eerst gezien, was ik ook niet onder de indruk.......
Maar ze geven een totaal andere indruk, als gemonteerd.
Ik ben met jullie eens, niet wat je op een porsche verwacht, maar soms moeten wij...............toch durven!
19 mei 2006 21:38
Niet de velg die ik zo nemen (model is leuk , maar hart glimt iets te) , maar in elk geval beter dan de originele.
Leg die mooi aan de kant en wil de "volgende eigenaar" die hebben kan hij ze mooi terug monteren.
Je moet erop leggen wat jezelf mooi vindt en nieteen ander (tenzij die de rekening wil betalen)
Het leven is aan hen die risico's durven nemen en uit de band springen.
19 mei 2006 21:46
grazie 911-lover !
ik heb de originele velgen met winter banden gemonteerd, niet verkocht.
Zoals vaak gezegd, twee dingen vind ik saai in een 996: de koplampen en de velgen.
De velgen zijn zwaar, plat en klein. De hele auto lijkt bijna op de grond, alsof de vering is moe. En die remmen zijn zo mooi, waarom niet laten zien wat je hebt?
19 mei 2006 22:19
MichM3 schreef:Beltar schreef:MichM3 schreef:...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?
de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...
Ben ik fout? Wie weet het precies?
Dat is wat ik ook al altijd dacht, maar wat dan met de 964?
De 964 is de Porsche die nog steeds van carrosserie gebaseerd is op de 911 van '64...
Volgens mij zijn de types gebaseerd op het ontwerpnummer. Dat kan ik me tenminste vaag herinneren. De 964 was dus het 64e ontwerp dat van de tekentafel af is gekomen en in productire genomen. De vele tussenliggende zouden allemaal studiemodellen zijn.
Dat is altans wat ik me er vaag van kan herinneren, maar ik kan er helemaal naast zitten want het verklaard niet waarom een nieuwere Cayenne dan 955 heet.
20 mei 2006 6:24
mhoeneveld schreef:MichM3 schreef:Beltar schreef:MichM3 schreef:...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?
de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...
Ben ik fout? Wie weet het precies?
Dat is wat ik ook al altijd dacht, maar wat dan met de 964?
De 964 is de Porsche die nog steeds van carrosserie gebaseerd is op de 911 van '64...
Volgens mij zijn de types gebaseerd op het ontwerpnummer. Dat kan ik me tenminste vaag herinneren. De 964 was dus het 64e ontwerp dat van de tekentafel af is gekomen en in productire genomen. De vele tussenliggende zouden allemaal studiemodellen zijn.
Dat is altans wat ik me er vaag van kan herinneren, maar ik kan er helemaal naast zitten want het verklaard niet waarom een nieuwere Cayenne dan 955 heet.
Lijkt me niet want het zou betekenen dat voor de 997 maar 1 ontwerp nodig was om van de 996 af te komen......
20 mei 2006 7:44
Zoals in de meeste projectnummers, zou ik er niet teveel achter zoeken.
Gewoon catch of the day
20 mei 2006 7:57
ppp 356 schreef:Gewoon catch of the day
praat over dag: slecht weer, eh? geen dag om de nieuwe velgen laten spinnen
20 mei 2006 7:57
Riccio4S schreef:toen heb ik de velgen in een folder eerst gezien, was ik ook niet onder de indruk.......
Maar ze geven een totaal andere indruk, als gemonteerd.
Ik ben met jullie eens, niet wat je op een porsche verwacht, maar soms moeten wij...............toch durven!
Tja, je wilde deze velgen al heel lang, dus doen wat je hart je ingeeft............maar jeetje wat een dikke velgen, ze zijn wel lekker makkelijk schoonmaken hoor, ken jij zo met die kleine handjes en een spons bij
20 mei 2006 8:06
hoi John, iedereen zo vroeg wakker !!
handjes geen probleem, mijn rechterschouder wel : vorige week met spoed geopereerd (kapot capsule).
Maar je kan toch met een hand je auto wassen, of niet?
20 mei 2006 8:20
Pimp my Porsche......
20 mei 2006 8:36
Marcel schreef:Pimp my Porsche......
pimp als : pooier ??????????????
sorry, ik zie geen relatie tussen mijn velg en seks zo vroeg 's morgens
20 mei 2006 9:11
Dat krijg je als je iets post, zelf ben je er helemaal gek van, en dat mag, andere vinden het zo van mwah of bah.
Oja Pimpen is het opleuken van een auto op zijn Amerikaans, dus een beetje "overdone" volgens sommige.
Maar weetje daar heb je in Holland gauw last van......wij houden nou eenmaal van het origineel.
Zelf denk ik dat in de Nederland procentueel gezien, meer originele Porsches rondrijden dan waar ook ter wereld.
20 mei 2006 9:20
Ook deze velgen "doen mij de broek niet bollen"
Maar het gaat erom dat jij ze mooi vindt.Goed dat je ze eerst gekocht hebt en daarna pas de mening van anderen vraagt
Anders wordt je misschien toch weer beïnvloed....Ik zou bijv. jou auto helemaal af vinden met de GT3 RS velgen(dan wel helemaal zilver gespoten)
20 mei 2006 9:25
ik snap nu wat Marcel bedoelt.
Ik heb ook moeite met kleine bakken met allerlei gadgets voorzien: dubbele uitlaten, spoilers, enz.
Maar in dit geval, deze velgen zie je ook in Lambo's en Ferrari's, zeker niet pooier's autos.
Wat origineel betekent, je koop een product dat moet, volgens de intentie van porsche, aantrekkelijk zijn voor een zo groot mogelijk publiek (anders verkoop je niet!).
Dat betekent niet dat bepaalde velgen of lampen moeten per se optimaal zijn.
Ik blijf bij mijn uitgangspunt dat originele turbo velgen saai en gewoon zijn
20 mei 2006 9:29
Maarrrrrrrrrrrrrrr, hoe is het rijgedrag met deze mastodonten?????
20 mei 2006 9:34
ik heb weinig en in de nat gereden, maar zeker vind ik dat sturen is minder licht (ik heb al gezegd dat boven 250 werd het stuur te gevoelig, tenminste in vergelijking met mijn TT).
het verschil is niet zo groot : voorin 245 in plaats van 225, en achterin
315 en plaats van 295.
Wat volgens mij veel beter is dat het profiel van de achterband beter in lijn is met de carrosserie !
20 mei 2006 9:55
Deze nieuwe velgen zijn in elk geval beter dan de "Turbo II" (what's in a name) velgen waar "iedereen" mee rond rijdt.
In eerste instantie nogal opvallend, maar ongetwijfeld blijven ze spannend.
Ik herinner me ook dat de outfit van Dirk (Carrera4S) zijn 4S in eerste instantie ook als overdone beschouwd werd. Nu vind ik (en meerderen) het de mooiste 996 4S van het forum.
Dus Giorgio, nergens iets van aantrekken, de velgen zijn een verbetering en ik denk dat je er nooit spijt van zal krijgen.
20 mei 2006 10:04
Sjonnie schreef:Nu vind ik (en meerderen) het de mooiste 996 4S van het forum.
Ikke niet, die van mij is mooier
20 mei 2006 10:11
911-lover schreef:Je moet erop leggen wat jezelf mooi vindt en nieteen ander (tenzij die de rekening wil betalen)
Het leven is aan hen die risico's durven nemen en uit de band springen.
Helemaal mee eens Koen en Sjonnie!
Het getuigt van durf om gewoon jouw gevoel te volgen en dóór te zetten. Niet eerst aan 500 forum verslaafden te vragen of dit goedgekeurd wordt.
Het zou ook niet mijn eerste keus zijn, maar;
a. ik heb ze nog niet 'live' gezien
b. op de foto zien zo'n superbrede sloffen er toch wel erg wreed uit
Dit garandeert in ieder gevoel voldoende aandacht op een volgende meeting Giorgio!!
Veel plezier met de nieuwe sloffen!
20 mei 2006 10:15
John4S schreef:Sjonnie schreef:Nu vind ik (en meerderen) het de mooiste 996 4S van het forum.
Ikke niet, die van mij is mooier
aha, en vermits je de mijne mooier vindt dan die van jou....