Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Boze cayenne

23 mei 2006 16:50

Afbeelding
Tuners raken maar niet uitgekeken op de Porsche Cayenne. Nog bijna wekelijks gevoelige IMS Lager er foto’s op de mat van alweer een aangepaste Porsche SUV. Dit keer is het de beurt aan Lumma Design.

Volgens Lumma Design vinden veel van hun klanten een standaard Porsche Cayenne een te elegante auto. De tuners uit het Duitse Swabia maakten van de Cayenne “een auto die er niet uitziet alsof hij door een boswachter in diensttijd wordt gereden”.
De broers Andreas en Horst Lumma ontwikkelden de CLR 400 GT bodykit voor de Cayenne. Dat bestaat uit een radicale voorbumper/ -spoiler met met dubbele koplampen, een enorme achterspoiler met diffusor zijskirts, opzetstukken voor de portieren en driedelige grille én een Lumma-embleem. Ook is er een motorkap met ventilatieopeningen, een dakspoiler, zogeheten booskijkers voor de koplampen en aangepaste uitlaatkleppen.
Voor wie wil, kan Andreas Lumma, de technische van de twee, de Cayenne voorzien van een in hoogte verstelbaar chassis met 22 inch wielen. De 4,5-liter V8 van de S kan worden opgevoerd van de standaard 340 pk naar 470 pk met een maximaal koppel van 640 Nm. De ombouw van huis-tuin-en-keuken-Cayenne naar de Lumma CLR 400 GT duurt drie weken. De bodykit kost 22.000 euro, het in hoogte verstelbare chassis inclusief de wielen is 12.000 euro en de aanpassingen aan de motor zijn eveneens 20.000 euro.
bron
Ik weet niet of hij al ergens gepost is maar ik kon hem niet vinden

Ik persoonlijk vind het mooi gedaan, maar het resultaat niet mooi... als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:
Meer foto's bij de link

23 mei 2006 16:51

Heb het al eens geleden maar nog geen foto gezien, en nu wel, ziet er niet mis uit

Re: Boze cayenne

23 mei 2006 16:58

911gt2 schreef: De tuners uit het Duitse Swabia maakten van de Cayenne “een auto die er niet uitziet

En daar wil ik het graag bij laten :twisted: :wink:

23 mei 2006 17:05

Lekker hoor!

Deze is ook niet verkeerd, van de mannen van Techart:

Afbeelding

En als je wilt gaan skieen in Dubai:

Afbeelding

23 mei 2006 18:19

Die witte van TechArt vind ik zeer subtiel en stijlvol.
Die van Lumma is gewoon bruut (in de positieve zin) :shock:

Om het lijstje aan te vullen.
Hier de Gemballa uitvoering

Afbeelding

En het (sorry naar mijn mening) lelijke hok van Rinspeed

Afbeelding

23 mei 2006 22:04

Zet op het dak een grote antenne en je hebt zo'n radiografisch bestuurbare karikatuur :roll:

23 mei 2006 22:24

De Techart Magnum heb ik in essen (2005 en 2006) gezien, deze vond ik zeer geslaagd!

Voor de rest... meestal vind ik het afschuwelijk :roll:

23 mei 2006 22:42

Ik moet zeggen, doe dan de Gemballa maar, verder hoeft het niet voor mij

24 mei 2006 0:00

techart stond vorig jaar op de autorai bij pioneer.

wat ik me nog herinner is een beauty van een zwart met grijstinten porschelogo op de voorklep. heb weken zitten mailen om zo'n ding te krijgen... nooit gelukt. :cry:

24 mei 2006 0:34

Ach, SUV's :sick: tuners :sick: cayennes :sick:
Niet mijn ding...

24 mei 2006 8:57

911-lover schreef:Die witte van TechArt vind ik zeer subtiel en stijlvol.

Subtiel, stijlvol ????????? :shock: :shock:

Nou ja, iedereen heeft z'n eigen defintie van subtiel en stijlvol.

24 mei 2006 11:10

de gemballa heb ik in het echt gezien in dubai( veel porches worden daar door gemballa getuned ), vind ik persoonlijk wel mooi.

24 mei 2006 12:27

Als er dan al wat getuned moet worden doe dan de Gemballa maar.
Maar het is niet helemaal mijn ding voor een KJN. :wink:
Plaats een reactie