Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Gestolen 911 1973 RS in de UK

02 jun 2006 11:01

http://www.early911sregistry.org/forum/ ... hp?t=10792

Gestolen in de UK,

02 jun 2006 11:48

Als ik het verhaal zo lees, dan lijkt het wel een diefstal op bestelling.
Zonde, want wetende hoe relatief klein de RS wereld is, is de kans dat deze in een stuk opduikt wel erg klein. :cry: :evil:

02 jun 2006 12:15

patrick911 schreef:Als ik het verhaal zo lees, dan lijkt het wel een diefstal op bestelling.
Zonde, want wetende hoe relatief klein de RS wereld is, is de kans dat deze in een stuk opduikt wel erg klein. :cry: :evil:

Het gaat om een nog te restaureren exemplaar.

Dus de kans dat hij terug opduikt in een stuk, is vrij groot, ik vrees enkel dat het met een ander chassisnr zal zijn.

Dat is het probleem, met al die speciale Porsches, er zijn nog meer chassisnummers, dan wagens :cry:

03 jun 2006 20:05

Het moment dat ie weer opduikt met een ander chassisnummer, bijvoorbeeld van een RS die is gecrasht of een die is verrot, zijn er nog steeds de originele motor en versnellingsbaknummers. Tenzij die ook weer zijn weggeslepen en vervangen...

Je kunt alleen maar hopen dat taxateurs en vooral Porsche AG als het om originaliteitsverklaringen gaat zeer zorgvuldig te werk gaan...

En dat de eigenaar bij de Porsche organisatie heeft gemeld dat ie gejat is! Kennelijk zat er geen klasse 5 alarm (satelliet / GPS) op.

Ik heb overigens eens gelezen (in 911 & PW of in Excellence) dat Porsche AG in de 70-er jaren nieuwe RS chassis leverde als de aanvankelijke RS gecrasht was. Dat nieuwe chassis werd dan met hetzelfde nummer geleverd. Potentieel zijn er dan twee RS met hetzelfde nummer want het oude chassis werd niet ingenomen.
Plaats een reactie