Top Gear is misschien niet objectief, maar het wordt in ieder geval niet gedicteerd door sponsors
Tuurlijk hebben die mannen een persoonlijke voorkeur (en dat is logisch, heb je zelf toch ook?)
Het voordeel van Top Gear is dat ze dat ook niet onder stoelen of banken steken. Je weet het dus!
Aan de andere kant zullen ze het niet laten om een auto genadeloos af te kraken als blijkt dat het troep is...
Bovendien is de humor van Clarkson onverbeterlijk
Die Nederlandse auto programma's zijn allemaal om te kotsen...
Staan zonder blikken of blozen de station van Alfa (de "sport wagon") als sportieve auto aan te prijzen en zijn vervolgens erg onder de indruk van het "roldekje" in de bagageruimte
Of een rij-impressie met de laatste nieuwe Ford transit (wel verlengd en verhoogd ja!)
Wie zit daar dan op te wachten?
De bladen...? Heel af en toe koop ik AutoVisie. Da's een van de weinige Nederlandse bladen waar je nog een beetje het idee hebt dat er liefhebbers aan het werk zijn.
Journalisten van veel andere autobladen hadden net zo goed de beursberichten kunnen schrijven... Je moet wat doen om je geld te verdienen
Een ander Nederlands blad wat ik regelmatig koop is Auto Motor Klassiek.
Veel leuke kleine berichtjes, en ja, die gasten kunnen ook nog eens objectief zijn. Waar ze over schrijven wordt toch niet meer gemaakt
Dan de Porsche bladen...
Op 911&Porsche World heb ik een abonnement (zit bij m'n NPC lidmaatschap)
Leuk blad. Goed gevarieerd qua inhoud. Ze kruipen af en toe een beetje bij Porsche AG in de kont, maar goed daar ontkom je denk ik niet helemaal aan (niet als je altijd in het laatste nieuwe wilt kunnen rijden)
Jammer dat ze zich zo tot Engeland beperken, en niet af en toe eens wat verder kijken wat er op het vaste land allemaal nog gebeurd...
Excellence koop ik altijd. Typisch Amerkiaans blad (het eerste artikel staat pas op blz. 60, daarvoor zijn het alleen advertenties).
Daarbij moet ik zeggen dat ik de advertenties misschien nog wel leuker vind dan de artikelen.
Er worden in Amerika namelijk heel veel fantastische onderdelen gemaakt door heel veel verschillende kleine bedrijfjes. Het is dan ook altijd leuk om te zien wie nu weer wat maakt, en wie het verder nog meer verkoopt.
Verder zijn de artikelen over het algemeen ook goed. Lekker veel diepgang en veel achtergrond info.
GT Purely Porsche is een absoluut bout blad. Die gasten denken echt dat ze met wat mooie fotootjes (want die zijn echt goed) een blad kunnen maken. Zet er dan gewoon geen tekst bij!
Ze hebben werkelijk geen benul waar ze het over hebben. Nul komma nul diepgang of technische info en zijn ook regelmatig op onjuistheden te betrappen... Typisch een blad voor en door mensen die geen Porsche rijden.
Als ik geile plaatjes wil kijken koop ik wel een playboy
En dan heeeeeeeeelemaal onder op de stapel is er natuurlijk nog het fantastische Porsche Scene.
De technische info die ze bij de foto's vermelden klopt in het Duits waarschijnlijk al niet, en dan laten ze het ook nog door een Belg zonder enige technische kennis vertalen. Het resultaat is dan ook rond uit lachwekkend...
gr.
Jeroen