Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

964 c2: dweilen

13 jun 2006 12:31

gisteren de 964 c2 van pa opgehaald en uitgelaten in DLD, wat een ervaring, zo'n tip :!:
maar zelf schakelen vind ik toch prettiger, alsof je meer controle over het rijden hebt (maar voor paps is ie perfect :wink: ).
echter bij 200 + begon de auto te 'dweilen' over de voorwielen, ramen en dak dicht en weer proberen, nog steeds schommelen/dweilen, nu bij 180 km/uur :shock: :!:
meteen hebben we de bandenspanning gecontrolleerd, voor 2.8 en achter 2.5 :roll:
heeft het daaraan gelegen :?: (de spanning is nu volgens het boekje), moet erbij vertellen dat er afgelopen zaterdag achter nieuwe banden opgekomen zijn, voor niet.
is niet normaal, weet dat ze wat zoekerig worden maar dit was niet tof meer, alsof ik in vrachtwagengeulen reed :!:
stuur schud niet, hij trekt niet naar links/rechts, dus wat kan het zijn :?:
wil mijn pa niet meteen de stuipen op het lijf jagen maar dit leek me niet oke, jongens feedback graag :!:

ook namens pa, thx

craze die dit met zijn 3.2 niet heeft meegemaakt

13 jun 2006 13:04

Ik had het zelfde voordat ik voor en achter nieuwe banden had en voordat eea werd uitgelijnd. Was wel met een model uit 1970, maar misschien heb je hier toch wat aan.

Succes iig.

13 jun 2006 13:20

Zal wel hetzelfde verhaal zijn banden en uitlijnen :(
Heb zelf een 964 7 jaar bereden, en was er erg tevreden mee :lol:
De auto bleef echt perfect sturen ver boven de 200 :!:

13 jun 2006 14:01

Als de tank bijna leeg is word de 964 altijd wat zoekerig bij hogere snelheden.

:lol:

13 jun 2006 14:53

tank was voor de helft nog vol, en dan nog.
dat dweilen begon de 2e keer bij zo'n 180 km/uur :!:

13 jun 2006 15:05

Bandenspanning was niet in orde om te beginnen. Ten tweede: zijn achter dezelfde banden gemonteerd als voor? De 964 is daar gevoelig voor.

Uitlijning kan ook een probleem zijn.

Mijn auto loopt tegen de begrenzer in zijn 5 (om en nabij de 270 km/u echte kilometers als ik goed ben geïnformeerd) en is dan nog steeds stabiel.

13 jun 2006 16:13

Uitlijnen en uit laten wegen (en evt. corrigeren) .... heb nog nooit last gehad van een zoekerige 964 - zelfs niet met een verkeerde bandenspanning :shock:

13 jun 2006 17:13

Rij eerst de achterbanden maar in.

13 jun 2006 19:17

Hoeft niet. Ligt dus aan iets. Mijn 964 lag bij 270+ als een strijkijzer op de weg. Mijn 964 Tip heb ik op Zolder hard op zijn staart getrapt en ook niks van dweilen gemerkt. Dus er is zeker iets aan te doen. Succes!

13 jun 2006 19:44

Voor 2.8 ??? ...en deze auto heeft deze week nieuwe achterbanden gekregen? Lekker bedrijf dan...niet eens even de voorbanden controleren :(

Volg de adviezen maar op en laat dit nakijken , is niet normaal.

13 jun 2006 19:49

horn schreef:Mijn 964 Tip heb ik op Zolder hard op zijn staart getrapt en ook niks van dweilen gemerkt.

Logisch :roll: ...... als jij 'm op z'n staart kon trappen dan stond de tip stil of reed in ieder geval zo langzaam dat van dweilen geen sprake kon zijn. Afbeelding


Van dweilen bij mijn 964 op hogere snelheid heb ik ook last gehad. Volle of lege tank scheelde wel, maar ook met volle tank voelde het niet zo stabiel als je zou mogen verwachten. Nieuwe banden (zelfde merk/type) maakte ook weinig verschil ...... tot ik onlangs de schokdempers heb laten vervangen. Ze waren niet stuk, maar blijkbaar wel versleten. Een wereld van verschil :!:
Gezien de kilometerstand van de tip zou ik het zeker hier (eerst) gaan zoeken. :idea:

13 jun 2006 22:01

Ik had ook last van een slechte rechtuit-stabiliteit. Nam veel plezier van het rijden weg, vooral bij hogere snelheden en/of sterke zijwind. Een onzeker gevoel, niet passend bij een sportwagen.

Heb toen besloten om er iets aan te laten doen bij een op het Forum bekende techneut in Steenwijk. Op zijn advies 4x nieuwe banden met N-codering (Conti SportContact) laten monteren en onderstel opnieuw uitgelijnd.

Resultaat: na inrijden banden een heel anders sturende auto. Moest eerst wennen aan het nieuwe weggedrag, maar ik ben zeer tevreden. Alles voelt zekerder en strakker aan. Ook op hogere snelheden ligt de wagen nu als een trein op de weg. :D

M.a.w. er is genoeg aan te doen, en zeker niet onoplosbaar. (E.e.a. kon nog strakker door 4x gele Koni's te laten monteren, maar de bodem van mijn portemonnaie kwam in zicht...)

14 jun 2006 0:20

kijk eens naar de voorbanden hoe oud die zijn, ja dat scheelt echt
laat de auto uitlijen en uit wegen en wie weet staat de auto voor wel te hoog . die van mij stond achter te hoog.
En ik heb gele koni's , 8) heerlijk.


robert

14 jun 2006 0:32

rob964.c4 schreef:kijk eens naar de voorbanden hoe oud die zijn, ja dat scheelt echt


Porsche adviseerd om banden na 5 jaar sowieso te vervangen :idea: :wink:

14 jun 2006 9:54

en dan is 5 jaar toch best nog lang.
:?



robert

14 jun 2006 10:55

EriC4C schreef:Van dweilen bij mijn 964 op hogere snelheid heb ik ook last gehad. Volle of lege tank scheelde wel, maar ook met volle tank voelde het niet zo stabiel als je zou mogen verwachten. Nieuwe banden (zelfde merk/type) maakte ook weinig verschil ...... tot ik onlangs de schokdempers heb laten vervangen. Ze waren niet stuk, maar blijkbaar wel versleten. Een wereld van verschil :!:
Gezien de kilometerstand van de tip zou ik het zeker hier (eerst) gaan zoeken. :idea:

Aanvulling: mijn 964 was na montage van de nieuwe set banden (met N-codering :^: ) ook uitgelijnd en uitgewogen, zonder bevredigend resultaat m.b.t. het dweilen op hoge(re) snelheid. Montage van nieuwe schokdempers (gele Koni's inderdaad ;)) maakte het verschil. Afgelopen weekend nog duidelijk merkbaar tijdens de trip Zuffenhausen v.v. met een :D als gevolg :!:
Plaats een reactie