13 jun 2006 22:06
13 jun 2006 22:10
13 jun 2006 22:17
FS1 schreef:Voor wat het waard is: waar was het?
13 jun 2006 22:29
ECT schreef:Er bestaan toch zoiets als laser-detectors en laser-jammers??? Wie weet hier meer van.
13 jun 2006 22:36
13 jun 2006 22:42
horn schreef:je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven?
13 jun 2006 22:47
horn schreef:je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven?
13 jun 2006 23:29
13 jun 2006 23:36
13 jun 2006 23:45
lindemans schreef:Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken.....
14 jun 2006 0:00
14 jun 2006 0:09
lindemans schreef:Geen respect dus voor je omgeving vanuit eigen normbesef, maar je eigen gedrag goedpraten door eerst naar anderen te wijzen.....
14 jun 2006 0:13
14 jun 2006 0:16
14 jun 2006 10:21
ECT schreef:FS1 schreef:Voor wat het waard is: waar was het?
1. 's ochtends en 'savonds staan ze vaak opgesteld bij de A44 van Wassenaar
naar Den Haag Centrum, voorbij Duindigt en het eerste Shell-pompstation rechts. Meestal opgesteld pal achter de stoplichten en de struikjes middenberm. Lastig te zien.
2. T.h.v. viaduct bij Madurodam en Indisch Monument, gezien vanuit Scheveningen richting Bronovo Ziekenhuis. Ook hier verstopt achter de bosjes.
3. Machiel Vrijenhoekweg richting Kijkduin. Idem dito.
14 jun 2006 11:24
lindemans schreef:nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.
14 jun 2006 11:36
Deze stelling is eenvoudig omver te gooien, door de nog eenvoudigere vraag: "En waar ligt dan de grens?" 3 baans-wegen? 2 baans? Op de snelweg om 2:00 uur, of om 1:00 uur, of om 23:00, wellicht 22:48?911-lover schreef:Doch laseren op grote 4 baansvakken zonder kilomersver huizen of leven te bespeuren waar ze dan 80 of 90 km/u bordjes hebben staan en daar gaan liggen laseren is diefstal.
14 jun 2006 12:02
lindemans schreef:Ik zal er niet te veel over schrijven want dan val ik in herhaling, ik vind: gewoon aftikken en niet zeuren; je was er zelf bij.
Pas bij ons in Haarlem ook weer meisje doodgereden door hardrijder, nog div. voorbeelden uit het recente verleden.
Het flauwe vind ik altijd: als zo'n ongeluk gebeurt is de bestuurder terecht de kwaaie pier, zou hij 100 meter voor het ongeluk zijn aangehouden door een veldwachter dn had de hele wereld geschreeuwd: heb je niks beters te doen, ga boeven vangen. Da's flauw en niet netjes.
Met Havo 4 wiskunde kun je uitrekenen dat als je met 45 km/h nog net had kunnen stoppen, met welke snelheid je iemand overhoop rijdt als je 75 zou hebben gereden. Op zn Jan Boerenfluitjes zou je denken: het verschil, 30 dus... nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.
Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken. Dat mag je kinderen en andere verkeersdeelnemers niet ontnemen
Het wordt tijd dat het algemeen geaccepteerd wordt dat "te hard door de bebouwde kom" als asociaal wordt gezien.
Wat muij betreft kunnen de veldwachters er niet hard genoeg tegen optreden.
Zo hehe, dat lucht weer op.....
14 jun 2006 12:20
ECT schreef:Even voor de goede orde.
De plekken waar ik gelasered ben...........
14 jun 2006 12:24
14 jun 2006 12:27
horn schreef:je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven?
14 jun 2006 12:33
paSCal schreef:... Maar daar gaan we weer, dus zullen we hier over ophouden mensen?
14 jun 2006 12:37
lindemans schreef:Ik zal er niet te veel over schrijven want dan val ik in herhaling, ik vind: gewoon aftikken en niet zeuren; je was er zelf bij.
Pas bij ons in Haarlem ook weer meisje doodgereden door hardrijder, nog div. voorbeelden uit het recente verleden.
Het flauwe vind ik altijd: als zo'n ongeluk gebeurt is de bestuurder terecht de kwaaie pier, zou hij 100 meter voor het ongeluk zijn aangehouden door een veldwachter dn had de hele wereld geschreeuwd: heb je niks beters te doen, ga boeven vangen. Da's flauw en niet netjes.
Met Havo 4 wiskunde kun je uitrekenen dat als je met 45 km/h nog net had kunnen stoppen, met welke snelheid je iemand overhoop rijdt als je 75 zou hebben gereden. Op zn Jan Boerenfluitjes zou je denken: het verschil, 30 dus... nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.
Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken. Dat mag je kinderen en andere verkeersdeelnemers niet ontnemen
Het wordt tijd dat het algemeen geaccepteerd wordt dat "te hard door de bebouwde kom" als asociaal wordt gezien.
Wat muij betreft kunnen de veldwachters er niet hard genoeg tegen optreden.
Zo hehe, dat lucht weer op.....
14 jun 2006 13:31
paSCal schreef:Deze stelling is eenvoudig omver te gooien, door de nog eenvoudigere vraag: "En waar ligt dan de grens?" 3 baans-wegen? 2 baans? Op de snelweg om 2:00 uur, of om 1:00 uur, of om 23:00, wellicht 22:48?911-lover schreef:Doch laseren op grote 4 baansvakken zonder kilomersver huizen of leven te bespeuren waar ze dan 80 of 90 km/u bordjes hebben staan en daar gaan liggen laseren is diefstal.
Regels zijn regels, daar heb je je aan te houden. Maar dat gaat volgens mij alleen maar op als de regels in je (algemeen!) eigen voordeel zijn he... Maar daar gaan we weer, dus zullen we hier over ophouden mensen?
red devil schreef:Leuke discussie weer Iedereen rijd wel eens te hard daar waar het kan, dus niet in een 30 km zone. Maar goed het blijft een kat en muis spel, wordt je gepakt pech gehad! Maar neemt niet weg dat je er van baald. Maar om nou te zeggen, goed dat alle hard rijders gepakt worden Ik heb vaak het idee dat het meer met het spekken van de staatskas te maken heeft dan met de veiligheid