Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

laserdetector

13 jun 2006 22:06

Ik ben vandaag 3 x gelasered in Den Haag op 3 verschillende plaatsen. Ik was compleet verrast want ik werd door de zon verblind en ze hadden zich zodanig opgesteld achter de struikjes dat eer ik ze zag was het al te laat. Flink op de remmen trappen helpt dan ook geen flikker meer. Ben niet aangehouden, maar reed wel harder dan 50 binnen de bebouwde kom ± 70 - 75 km/u. Ook zag ik dat zijn maatje druk in de weer was met noteren in een notitie-boekje. Voor de echte hardrijders staat 100 meter verderop een politiebusje verdekt opgesteld. Binnenkort zal ik wel weer 3 ansichtkaarten uit Leeuwarden ontvangen. :evil:

Er bestaan toch zoiets als laser-detectors en laser-jammers??? Wie weet hier meer van.

13 jun 2006 22:10

Voor wat het waard is: waar was het?

13 jun 2006 22:17

FS1 schreef:Voor wat het waard is: waar was het?


1. 's ochtends en 'savonds staan ze vaak opgesteld bij de A44 van Wassenaar
naar Den Haag Centrum, voorbij Duindigt en het eerste Shell-pompstation rechts. Meestal opgesteld pal achter de stoplichten en de struikjes middenberm. Lastig te zien.
2. T.h.v. viaduct bij Madurodam en Indisch Monument, gezien vanuit Scheveningen richting Bronovo Ziekenhuis. Ook hier verstopt achter de bosjes.
3. Machiel Vrijenhoekweg richting Kijkduin. Idem dito.

Re: laserdetector

13 jun 2006 22:29

ECT schreef:Er bestaan toch zoiets als laser-detectors en laser-jammers??? Wie weet hier meer van.


Info 8)

13 jun 2006 22:36

je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven? :? :shock:

13 jun 2006 22:42

horn schreef:je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven? :? :shock:


Dat dacht ik dus ook :!:

Vandaag ben ik ook gelaserd vanaf een viaduct (A16 Rotterdam richting Breda ter hoogte van Ridderkerk) en ook niet staande gehouden. Het zal wel weer raak zijn. Reed zeker 130 km/u, 100 km/u toegestaan...

13 jun 2006 22:47

horn schreef:je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven? :? :shock:


Ze opereren in groepjes van 4 a 5 man heb ik inmiddels ervaren.
De "gunner" en zijn maatje met blocnote en portofoon. Die geven informatie door aan een collega motoragent en politiebusje om je 100 meter verderop welkom te heten wanneer je het te gek maakt. Ik werd niet aangehouden maar ze zaten wel druk in de blocnote te noteren. Doen ze ook niet voor de lol neem ik aan. Een flink aantal zondaars werden echter wel aangehouden.
Het is even afwachten op Leeuwarden, dan weet ik meer.

13 jun 2006 22:51

Hier wat meer info. Klik op 'juridisch' en 'laser'.

13 jun 2006 23:29

Dat staande houden is naar mijn weten inderdaad verplicht bij de nieuwe laserguns die op veel grotere afstand al kunnen meten.

Bij de oudere types is dit niet verplicht.

13 jun 2006 23:36

Ik zal er niet te veel over schrijven want dan val ik in herhaling, ik vind: gewoon aftikken en niet zeuren; je was er zelf bij.
Pas bij ons in Haarlem ook weer meisje doodgereden door hardrijder, nog div. voorbeelden uit het recente verleden.
Het flauwe vind ik altijd: als zo'n ongeluk gebeurt is de bestuurder terecht de kwaaie pier, zou hij 100 meter voor het ongeluk zijn aangehouden door een veldwachter dn had de hele wereld geschreeuwd: heb je niks beters te doen, ga boeven vangen. Da's flauw en niet netjes.
Met Havo 4 wiskunde kun je uitrekenen dat als je met 45 km/h nog net had kunnen stoppen, met welke snelheid je iemand overhoop rijdt als je 75 zou hebben gereden. Op zn Jan Boerenfluitjes zou je denken: het verschil, 30 dus... nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.
Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken. Dat mag je kinderen en andere verkeersdeelnemers niet ontnemen
Het wordt tijd dat het algemeen geaccepteerd wordt dat "te hard door de bebouwde kom" als asociaal wordt gezien.
Wat muij betreft kunnen de veldwachters er niet hard genoeg tegen optreden.


Zo hehe, dat lucht weer op.....

13 jun 2006 23:45

lindemans schreef:Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken.....


Wil die marge best handhaven - zolang de veldwachters ook daar hun aandacht aan besteden ..... de fouten die andere verkeersdeelnemers (bewust) maken :idea: maar dat is natuurlijk geen melkkoe

14 jun 2006 0:00

Ja hoor krijgen we die weer: eerst moeten de veldwachters alle anderen hebben aangepakt voordat ik pas aangepakt mag worden op mijn gedrag.
Als je die redenering volgt moet je dus uit winkels kunnen stelen zolang er nog mensen vermoord worden. Trouwens, niemand rijdt onbewust 50% te hard....
Leg mij nou eens uit waarom het even niet goed opletten van mijn dochtertje in ons 30 km/h straatje afgestraft mag worden met zwaar letsel door iemand die vind dattie daar 60 mag rijden:
- omdat er nog nooit wat was gebeurt (nee, die hond in Friesland had ook nog nooit wat gedaan...en die vogel in die CRX had ook nog nooit iemand doodgereden....))
- omdat er andere mensen zijn die ook dingen doen die niet mogen.

Geen respect dus voor je omgeving vanuit eigen normbesef, maar je eigen gedrag goedpraten door eerst naar andeen te wijzen.....
En alleen mensen bekeuren als vooraf al vaststaat dat ze anders een ongeluk hadden veroorzaakt.....bull....

14 jun 2006 0:09

lindemans schreef:Geen respect dus voor je omgeving vanuit eigen normbesef, maar je eigen gedrag goedpraten door eerst naar anderen te wijzen.....


Moeilijk begrijpend of 'anders' lezen :scratch: - ik heb het hier niet zozeer over (spelende) kinderen die geen besef hebben van de gevaren om zich heen ....

Wat te denken van o.a. ouders (met kinderen) die zich al fietsend niet aan de verkeersregels houden - dus a. niet het goede voorbeeld geven aan hun kroost en b. het risico lopen dat ik ze alsnog met een gangetje van 30 Km/uur ondersteboven rij :?:

14 jun 2006 0:13

Ja, vind jij dan dat je om die reden het recht heb ze met 60 aan te rijden; of is het toch wel lekker te weten dat je met 30 de kans op zwaar letsel vrijwel uitsluit.....het heet altijd nog OPENBARE weg....ik hoop dat mijn kinderen af en toe ongestraft foutjes kunnen maken, en ik zelf ook als ik 65 ben.
Zou toch jammer zijn als we de regeltjes allemaal zouden afstemmen op het snelle reaktievermogen opgefokte 30-ers ...
Vraag maar eens aan iemand die zelf te hard rijdend "zo'n eikel op een fiets" heeft doodgereden; ik heb er zoeen in mn omgeving; word je niet blij van.

14 jun 2006 0:16

Ik ben bang dat jij mij niet begrijpt en begrijpen wil - maar we halen hier twee dingen door elkaar ... ik ga er ook niet verder (op het forum) over in discussie ...

14 jun 2006 10:21

ECT schreef:
FS1 schreef:Voor wat het waard is: waar was het?


1. 's ochtends en 'savonds staan ze vaak opgesteld bij de A44 van Wassenaar
naar Den Haag Centrum, voorbij Duindigt en het eerste Shell-pompstation rechts. Meestal opgesteld pal achter de stoplichten en de struikjes middenberm. Lastig te zien.
2. T.h.v. viaduct bij Madurodam en Indisch Monument, gezien vanuit Scheveningen richting Bronovo Ziekenhuis. Ook hier verstopt achter de bosjes.
3. Machiel Vrijenhoekweg richting Kijkduin. Idem dito.


Vaste prik daar..........vergeet niet dat ze ook vaak bij het crematorium Ockenburg staan te gunnen, en op het verlengde van de Lozerlaan ri. snelweg ter hoogte van de Hornbach/Esso.

Fijne vent die graaier van een Spee :twisted: :twisted: :twisted:

14 jun 2006 11:24

lindemans schreef:nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.


Helaas waar. Ik heb het zelf ooit mogen/moeten ervaren :cry:
Laseren en controleren in bewoonde gebieden waar erdegelijk gevaar is heb ik zeker niets op tegen.
Wie potje breekt moet potje betalen.
Doch laseren op grote 4 baansvakken zonder kilomersver huizen of leven te bespeuren waar ze dan 80 of 90 km/u bordjes hebben staan en daar gaan liggen laseren is diefstal.

14 jun 2006 11:36

911-lover schreef:Doch laseren op grote 4 baansvakken zonder kilomersver huizen of leven te bespeuren waar ze dan 80 of 90 km/u bordjes hebben staan en daar gaan liggen laseren is diefstal.
Deze stelling is eenvoudig omver te gooien, door de nog eenvoudigere vraag: "En waar ligt dan de grens?" 3 baans-wegen? 2 baans? Op de snelweg om 2:00 uur, of om 1:00 uur, of om 23:00, wellicht 22:48?

Regels zijn regels, daar heb je je aan te houden. Maar dat gaat volgens mij alleen maar op als de regels in je (algemeen!) eigen voordeel zijn he... Maar daar gaan we weer, dus zullen we hier over ophouden mensen?

14 jun 2006 12:02

lindemans schreef:Ik zal er niet te veel over schrijven want dan val ik in herhaling, ik vind: gewoon aftikken en niet zeuren; je was er zelf bij.
Pas bij ons in Haarlem ook weer meisje doodgereden door hardrijder, nog div. voorbeelden uit het recente verleden.
Het flauwe vind ik altijd: als zo'n ongeluk gebeurt is de bestuurder terecht de kwaaie pier, zou hij 100 meter voor het ongeluk zijn aangehouden door een veldwachter dn had de hele wereld geschreeuwd: heb je niks beters te doen, ga boeven vangen. Da's flauw en niet netjes.
Met Havo 4 wiskunde kun je uitrekenen dat als je met 45 km/h nog net had kunnen stoppen, met welke snelheid je iemand overhoop rijdt als je 75 zou hebben gereden. Op zn Jan Boerenfluitjes zou je denken: het verschil, 30 dus... nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.
Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken. Dat mag je kinderen en andere verkeersdeelnemers niet ontnemen
Het wordt tijd dat het algemeen geaccepteerd wordt dat "te hard door de bebouwde kom" als asociaal wordt gezien.
Wat muij betreft kunnen de veldwachters er niet hard genoeg tegen optreden.


Zo hehe, dat lucht weer op.....


Even voor de goede orde.
De plekken waar ik gelasered ben is weliswaar binnen de bebouwde kom, maar op grote doorgaande routes, waar weinig bewoning is en nauwelijks kruisingen of oversteekplaatsen zijn. Ik ben geen roekeloze rijder en zal dan ook nimmer binnen bewoonde gebieden hard rijden. Heb zelf ervaren wat een ongeval is. Ben een paar jaar geleden zelf het slachtoffer geweest van een verkeersongeval door een idioot die te hard reed in een druk bewoonde omgeving waarvan je al van tevoren kunt bedenken dat het vragen is om problemen.

14 jun 2006 12:20

ECT schreef:Even voor de goede orde.
De plekken waar ik gelasered ben...........



Mannen in het Haagse zijn veel wegen......jazeker strakke vierbaanswegen met ongelijkvloerse kruisingen waar je maar 50 mag.

Over uitlokken gesproken.

14 jun 2006 12:24

Leuke discussie weer :roll: Iedereen rijd wel eens te hard daar waar het kan, dus niet in een 30 km zone. Maar goed het blijft een kat en muis spel, wordt je gepakt pech gehad! Maar neemt niet weg dat je er van baald. Maar om nou te zeggen, goed dat alle hard rijders gepakt worden :roll: Ik heb vaak het idee dat het meer met het spekken van de staatskas te maken heeft dan met de veiligheid :!:

Ik heb al een gods vermogen in die staatskas gestort, een heleboel bekeuringen zijn echt terecht en gewoon eigenwijzigheid van mijn kant :oops: Maar er zijn er ook bij dat ze gewoon zoeken om je te bekeuren :pukel:

14 jun 2006 12:27

horn schreef:je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven? :? :shock:

Short memory :?: :^: ..... overigens een "notoire snelheidsduivel" en gewild slachtoffer blijkbaar. ;)

14 jun 2006 12:33

paSCal schreef:... Maar daar gaan we weer, dus zullen we hier over ophouden mensen?


Hahaha, wat denk je zelf paSCal? Ik denk dat dit een van die onderwerpen is die nooit zullen verdwijnen zolang Porsches de wegen moeten delen met de onderdanen van Spee.

14 jun 2006 12:37

lindemans schreef:Ik zal er niet te veel over schrijven want dan val ik in herhaling, ik vind: gewoon aftikken en niet zeuren; je was er zelf bij.
Pas bij ons in Haarlem ook weer meisje doodgereden door hardrijder, nog div. voorbeelden uit het recente verleden.
Het flauwe vind ik altijd: als zo'n ongeluk gebeurt is de bestuurder terecht de kwaaie pier, zou hij 100 meter voor het ongeluk zijn aangehouden door een veldwachter dn had de hele wereld geschreeuwd: heb je niks beters te doen, ga boeven vangen. Da's flauw en niet netjes.
Met Havo 4 wiskunde kun je uitrekenen dat als je met 45 km/h nog net had kunnen stoppen, met welke snelheid je iemand overhoop rijdt als je 75 zou hebben gereden. Op zn Jan Boerenfluitjes zou je denken: het verschil, 30 dus... nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.
Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken. Dat mag je kinderen en andere verkeersdeelnemers niet ontnemen
Het wordt tijd dat het algemeen geaccepteerd wordt dat "te hard door de bebouwde kom" als asociaal wordt gezien.
Wat muij betreft kunnen de veldwachters er niet hard genoeg tegen optreden.


Zo hehe, dat lucht weer op.....



Helemaal mee eens..............
Elke keer weer dat gezeur dat men weer geflitst is. Als je dat niet wilt moet je je aan de regels houden, anders de gevolgen accepteren.

14 jun 2006 13:31

paSCal schreef:
911-lover schreef:Doch laseren op grote 4 baansvakken zonder kilomersver huizen of leven te bespeuren waar ze dan 80 of 90 km/u bordjes hebben staan en daar gaan liggen laseren is diefstal.
Deze stelling is eenvoudig omver te gooien, door de nog eenvoudigere vraag: "En waar ligt dan de grens?" 3 baans-wegen? 2 baans? Op de snelweg om 2:00 uur, of om 1:00 uur, of om 23:00, wellicht 22:48?

Regels zijn regels, daar heb je je aan te houden. Maar dat gaat volgens mij alleen maar op als de regels in je (algemeen!) eigen voordeel zijn he... Maar daar gaan we weer, dus zullen we hier over ophouden mensen?


Inderdaad zijn regels regels.
Daar wil ik ook niet naast praten. Doch in mijn ogen zijn controles opde ene plaats veel belangrijker en effectiever dan op een andere plaats.
Het hangt ervan af waar de prioriteiten gesteld worden. Het is snel veel boetes uitschrijven dus grote inkomsten ondanks dat de gevaarkans klein is VERSUS minder overtredingen vaststellen en minder geld inkasseren maar daardoor juist gevaarlijke situaties verhinderen en levens redden.
Als jij beide punten evenredig belangrijk vindt is dat natuurlijk jouw persoonlijke mening. De mijne verschilt echter enorm van die en ik ben voor het verhogen van de verkeersveiligheid en het verlagen van ongevallen en slachtoffers.
Mij gaat het dus om aan te duiden dat men als het toch om de verkeersveiligheid gaat en het beschermen van levens , men die "enkel om staatskasvullende" controles vermindert en in de plaats daarvan gaan staan (lees verhogen) waar het wel nodig is (bebouwde kom, woonwijken , scholen , ...)

red devil schreef:Leuke discussie weer :roll: Iedereen rijd wel eens te hard daar waar het kan, dus niet in een 30 km zone. Maar goed het blijft een kat en muis spel, wordt je gepakt pech gehad! Maar neemt niet weg dat je er van baald. Maar om nou te zeggen, goed dat alle hard rijders gepakt worden :roll: Ik heb vaak het idee dat het meer met het spekken van de staatskas te maken heeft dan met de veiligheid :!:
:pukel:


Mijn gedacht :wink:
Ik betaal ook mijn boetes en zeur niet, maar ik zou me meer schamen en tot nadenken komen als ze met tegen 40 in een 30 zone zou gepakt hebben (en toegeven dat het terecht was) dan tegen 110 op een snelweg waar je 100 mag (waar geen fietsers of voetgangers en mede-automobilisten mee in gevaar gebracht worden en waar geen kruispunten , verkeerslichten , zeebrapaden en tegenliggend verkeer is)
Plaats een reactie