Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Werks ][ wat is dat?

29 jun 2006 9:36

Je leest wel eens de term "werks" of "werks turbo" uitgevoerd.
Maar wat is dat precies, wat betekent werks?

Ik zie dan bijvoorbeeld een verbrede 964, maar ook latere types met werks aanduiding. Is het een optie af fabriek, staat of stond het in de folders...

29 jun 2006 9:43

Is inderdaad af-fabriek (fabriek is onderverdeeld in "afdelingen", bijv. Werk 1 voor de speciale projecten etc.).

29 jun 2006 10:02

Yep, zo zie je ook wel eens "WTL" als aanduiding bij een 911, wat volgens mij (correct me if I'm wrong) staat voor "werks turbo Look", een auto die inderdaad af fabriek met de turbo look werd geleverd, dit in tegenstelling tot 911's die via tuners naar turbo look werden omgebouwd.

Ook zie je bij de oudere types wel eens de term "werksrestauriert", wat aangeeft dat (een onderdeel van) de Porsche fabriek de restauratie heeft uitgevoerd. Je mag er in het algemeen wel van uit gaan dat het dan ook goed gedaan is. :wink:

29 jun 2006 12:06

Zag onlangs in een prijslijst uit 1988: mn Cabrio kostte toen een NLG 170.000. Voor de optie Turbo-look kwam daar even een 55.000 bij !!??

Is oa bredere kont (wielkasten) en bredere velgen; optisch gelijk aan de Turbo dus. Bak geld hoor.....

Maar de aanprijzing WTL geeft dus aan dattie de Turbo Look "ab Werk" heeft meegekregen; er zijn natuurlijk zat luitjes die achteraf wat stroken blik hebben aangelast.
Dat ziet er hetzelfde uit met een beetje geluk maar wordt minder gewaardeerd doorgaans....

29 jun 2006 22:55

WTL heeft volgens mij ook voor- en achter-wiel ophanging , stabi's, dempers plus remmen van de turbo in het pakket zitten dus het is meer dan alleen de brede kont.... :wink: :wink: :wink:

29 jun 2006 23:01

Ja ,klopt er gaat niks boven een orginele 911 WTL. :wink:
En ik heb er lekker 1 :lol: :lol: :lol:
1 van de 740 gemaakte 964 cabrio's

alles orgineel van de turbo alleen de motor niet ,maar dat heb ik ook niet nodig..

29 jun 2006 23:07

Van de 996 is ook een 320 Pk versie gemaakt (Werksteigerung). Weet iemand of dat nou zoden aan de dijk zet in vergelijking met de standaard 300 Pk :?:

29 jun 2006 23:31

Van die peekaatjes merk je niet zo veel, het koppel neemt ook toe. Dat merk je wel degelijk...

29 jun 2006 23:32

frank 964 schreef:
alles orgineel van de turbo alleen de motor niet ,maar dat heb ik ook niet nodig..


Remschijf achter is anders niet van de turbo... veren en dempers ook niet...

29 jun 2006 23:52

frank 964 schreef:Ja ,klopt er gaat niks boven een orginele 911 WTL. :wink:
En ik heb er lekker 1 :lol: :lol: :lol:
1 van de 740 gemaakte 964 cabrio's


Lucky you !

Op mobile.de verbaas ik me over de prijzen die gevraagd worden in Duitsland voor een WTL cabrio. De mooie WTL's doen niet onder voor RS'en en Turbo's van het zelfde type. Is dat in Nederland ook zo, of zijn de prijzen in Duitsland misschien aan het stijgen???

30 jun 2006 4:13

Prijzen stijgen volgens mij zowiso van elk merk in Duitsland.

En de prijzen in Nederland zijn inderdaad ook best prijzig.
http://www.luitink.nl/C2-92-TT.html
Afbeelding
Hoewel ik vind deze het helemaal waard (vanaf de foto). Prachtige wagen!!!

30 jun 2006 8:35

adu schreef:Van de 996 is ook een 320 Pk versie gemaakt (Werksteigerung). Weet iemand of dat nou zoden aan de dijk zet in vergelijking met de standaard 300 Pk :?:


Euh, vanaf modeljaar 2002 heeft de 996 standaard 320pk én een facelift. Om de verschillen met de 300pk versie te zien volstaat het de gegevens van de 2 modellen te vergelijken. Uiteraard is het een verbetering, maar allicht niet spectaculair.


Ik vraag me trouwens af : op de 997 S kan je de powerkit laten installeren zodat 355 pk er 381 worden. Misschien wordt deze binnenkort als standaard aangeboden en wie weet komt er een bescheiden facelift ? Al zie ik weinig redenen om iets te veranderen hoor...



edit : ik bedenk nu dat de 300pk versie een 3.4 was en de 320 na de facelift een 3.6, dus niet helemaal vergelijkbaar

30 jun 2006 10:11

yohanv schreef:En de prijzen in Nederland zijn inderdaad ook best prijzig.
http://www.luitink.nl/C2-92-TT.html
Afbeelding
Hoewel ik vind deze het helemaal waard (vanaf de foto). Prachtige wagen!!!

:shock: €35.950,= voor een '92 tip met 124k op de teller.

30 jun 2006 13:37

52000
48500
etc :wink:

30 jun 2006 14:46

Marcel, dat zijn gewoon twee typefoutjes!! :wink:

30 jun 2006 21:40

Marcos schreef:etc :wink:


Holy smack... :shock: :shock: :shock: :shock:

Betaal je ruim 45K (moet hij ook nog naar NL gehaald worden), heb je een soort rijdende
Afbeelding

30 jun 2006 23:13

horn schreef:Betaal je ruim 45K (moet hij ook nog naar NL gehaald worden...


Precies, andersom is logischer. Laatst las ik ook al zo'n bedenkelijk verhaal in Porsche Scene van een Zwitser die een 964 cabrio voor 39k een koopje vond om er vervolgens nog 12k aan op te mogen knappen :roll: (nieuw interieurtje, spuiten etc) Maar ik begin te geloven dat ze die prijzen echt normaal vinden bij de buren :shock:
Plaats een reactie