Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 jul 2006 10:54
Gisteren op advies van de Car City Utrecht stikstof (N2) in de banden laten doen. Zou allemaal veel beter zijn met constante druk, minder warmte ontwikkeling, etc., etc.
Wie heeft daar ervaring mee?
Verder: de advies bandenspanning voor een 986 met 18" velgen is V 2.0 A 2.5, maar ik vind dat te laag. Oneffenheden in de weg voel je enorm en een 10-15% hogere bandenspanning bevalt mij veel beter.
Wat vinden de andere Boxster piloten daarvan?
02 jul 2006 11:11
Mijn S met 17 inch staat voor altijd op 2,2/2,3 en achter op 2,7
Bevalt mij ook beter...
Grtz. Max
02 jul 2006 11:16
Op mijn 3.2 met 16 inch gebruik ik precies dezelfde waarden.
02 jul 2006 11:46
Ha, die Anton;
Ik vul mijn banden altijd met een mengsel dat voor 80% uit stikstof bestaat....
02 jul 2006 12:10
Daarom vroeg ik me ook af of die 20% zuurstof met een kleine beetje water (luchtvochtigheid) nou echt zoveel slechter is. Daar wordt al een eeuw op gereden zullen we maar zeggen...
Maar, ervaringen?
Laatst bijgewerkt door
Anton op 02 jul 2006 12:12, in totaal 1 keer bewerkt.
02 jul 2006 12:10
Zelf heb ik erg goede ervaring met het stikstofmengsel. Het lijkt alsof de band onder alle omstandigheden veel beter op druk blijft. En het kan suggestie zijn maar ik met name het gevoel dat wanneer ik langere tijd op hoge snelheden rijd in Duitsland de rijeigenschappen veel beter zijn.
Sinds ruim een jaar nu een stikstofmengsel in de banden zitten en normaal moest ik ongeveer om de 4 maanden een klein beetje bijpompen dat behoort nu tot het verleden.
02 jul 2006 13:08
EriC4C eerder in een ander topic schreef:thijzer schreef:..... maar je kunt ze ook laten vullen met stikstof. Voordeel is dat dat grotere moleculen zijn en de band minder snel leegloopt door diffusie.
Voor er hier
weer een discussie over stikstof wordt gestart:
hier eerder.
Ook
hier en
hier eerder over stikstof overigens.
03 jul 2006 17:52
EriC4C schreef:..... Voor er hier
weer een discussie over stikstof wordt gestart:
hier eerder.
.....
WdePundert vervolgens schreef:N2
03 jul 2006 18:19
Ik rij voor op 2,5 en achteraan 3 bar,
ik vraag mij af of het eigenlijk de goede balans is.
Mag ik minder druk nemen ook ?
Op sommige ondergronden schuif ik soms(kort draaien en vlotjes optrekken) , gaat dat beteren door zachter te rijden ?
03 jul 2006 18:53
Ik zou niet gaan experimenteren met bandendruk, dat heeft Porsche al voor jou gedaan.
In de winter kan het soms helpen om in de sneeuw met lagere bandendruk te rijden. Dan rijd je toch niet hard.