10 jul 2006 22:16
10 jul 2006 22:22
10 jul 2006 22:25
10 jul 2006 22:51
10 jul 2006 22:59
10 jul 2006 23:41
10 jul 2006 23:46
mhoeneveld schreef:Het is net als met zoveel technische mannenspeeltjes. de snorfiets moet harder dan de Goldwing van de buurman kunnen
11 jul 2006 7:09
ErikE schreef:4S is waar veel mensen (momenteel) van vinden dat ze er hoe dan ook één van moeten hebben.... op de één of andere manier vaak een 993.
Vraag me niet waarom.
11 jul 2006 7:17
mhoeneveld schreef:Het is net als met zoveel technische mannenspeeltjes. Een fotocamera moet zoveel mogelijk megapixels hebben, een boormachine zoveel mogelijk toeren, de snorfiets moet harder dan de Goldwing van de buurman kunnen en een 911 moet dus een 4 S zijn. Wat je er (behalve 4 aangedreven wielen) meer voor krijgt zegt heel veel mensen niet zoveel.
11 jul 2006 7:38
ErikE schreef:4S is waar veel mensen (momenteel) van vinden dat ze er hoe dan ook één van moeten hebben.... op de één of andere manier vaak een 993.
12 jul 2006 18:50
12 jul 2006 19:05
Paul van Engelen schreef:Naar aanleiding van het onderwerp "sportonderstel" www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=3006 en de opmerkingen daarin over onderstellen van 993 modellen, ben ik wel haast verplicht om in het toetsenbord te klimmen. Dit speciaal na de vaststelling dat het onderstel van de 993 S overeenkomt met dat van een standaard 993 Jullie zullen vast allen begrip hebben voor mijn betrokkenheid in deze...., niet waar Erwin
Ik zal mij concentreren op de S ( ) en 4S, maar ook de Turbo komt even voorbij. Ik baseer me op de "Reparaturleitfaden 911 Carrera (993) Band IV: Fahrwerk", "Service Informationen Technik '96 911 Carrera 4S", de handleiding van de 993(alle modellen) en www.stefan-kempf.de .
Zoals bekend zijn er enige verschillen tussen de 4S en de S, bijvoorbeeld de 4 inderdaad , maar ik begin met de aanzienlijke overeenkomsten.
Beide zijn ze af fabriek en standaard uitgerust met het verlaagde onderstel M033. Als optie is voor beide leverbaar het sportonderstel M030 wat standaard wordt gemonteerd onder de Turbo We hebben het hier over de RdW uitvoering, Rest der Welt d.w.z. alles behalve de USA. Eventueel voor o.a. Maurice een volgende keer meer over de Ami uitvoering
Bevestiging van deze, voor sommigen mogelijk verrassende, overeenkomst: uitlijngegevens ashoogte voor beide voor 144 mm(154 standaard) en achter 127 mm (147), wat weer klopt met de bekende verlaging van 10 voor en 20 mm achter. Ook de gemiddelde (tussen V en A) hoogte van de bolide past: 1285 mm t.o.v. 1300 voor de standaard. Verder nog enige interessante details van beide "dikke konten" stabi voor 20 mm en achter 18, dempers voor onderdeel 993.343.041/042.38 blau en veer 993.343.531.04 blau en achter hebben de dempers als nummer 993.333.051/052.37 blau en worden ze omgeven met veren 993.333.531.21 wit of LET OP 993.333.531.22 rood/lila afhankelijk van de uitrusting(airco, velgengrootte en uitvoering versnellingbak)
Nu komen we op bekender terrein: de verschillen Uiteraard de 4-wielaandrijving, de rode remklauwen van de Turbo achter de Turbovelgen, dus ook de 18" velgen voor de 4S. De S, het 2-wiel aangedreven model voor de echte mannen onder de Porsche rijders, en een enkele uitzondering ..... , heeft standaard comfortabele 17" velgen en als optie het 18 duims Turbo lichtmetaal. De achterspoiler van de S is gedeeld en gespoten in de kleur van de Porsche, terwijl de 4S het moet doen met de standaard uitvoering in zwart kunststof. Het interieur van eerstgenoemde is voorzien van opvallende delen in staalgrijze lak: dorpels, handrem greep, versnellingspookknop en randen van alle klokken. De voorwielaandrijving zorgt voor een kleinere kofferruimte en een hoger gewicht van 1450 kg t.o.v. slechts 1400 voor de fraaie S. Door dezelfde motoren met 285 pk is de topsnelheid van beide 270 km/u, waar de standaard slanke 993 de 275 bereikt. Acceleratie 0-100 is 5,3 sec. voor de 4S en slechts 0,1 minder voor de S(? door betere 4-wiel tractie?), terwijl de belangrijke kilometer met staande start door de S wordt afgelegd in een flitsende 24,8 seconde. Wanneer de gelukkige bestuurder van dit prachtige 993 model al aan zijn 2e koffie begint komt de arme 4S bestuurder pas 200 duizendste van een HELE seconde later over de streep.
12 jul 2006 19:24
12 jul 2006 19:47
12 jul 2006 21:17
Jurgen schreef:
Had in mijn geval echter geen keus...
13 jul 2006 7:44
13 jul 2006 7:49
horn schreef:is het nu al de Heer van Engelen (met hoofdletter H) geworden?![]()
13 jul 2006 7:51
Jurgen schreef:Tja, soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt...
13 jul 2006 9:08
13 jul 2006 9:43
Marcos schreef:In niet Porsche termen wordt 4S ook wel gebruikt als afkorting voor FORCE.
Bij Porsche hebben ze deze afkorting zo nog niet ontdekt, maar het zou toch niet misstaan als je het hebt over een "Carrera Force"
13 jul 2006 10:54
Marcos schreef:In niet Porsche termen wordt 4S ook wel gebruikt als afkorting voor FORCE.
13 jul 2006 11:29
13 jul 2006 11:45