Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Help! Turbo/GT3 dilemma/kriebels

21 jul 2006 9:42

Beste liefhebbers,

Het is weer zover. Ben ik ontevreden over mijn huidige 996 turbo? Nee! De beste Porsche die ik ooit gehad heb (of bestaat?) De performance, wegligging, gripniveau. Allemaal exceptioneel! Ik heb helemaal niets te klagen.
En dan komen toch de kriebels weer opzetten en wordt het rationele deel van mijn brein uitgeschakeld en spreekt, hoe kan het anders bij Porsche, de emotie. Ik zal het maar direct zeggen. Ik wil een nieuwe GT3 of en "jonge" GT3RS.
Wat zeggen jullie? Moet ik bij de dokter (en dat is bij mezelf) een spuitje halen ( of me erzelf ééntje geven)? Of moet ik gewoon toegeven en leven!

Ous

21 jul 2006 9:47

GT 3 RS - of toch de nieuwe GT 3 ... :roll: wat een keuze :lol: Je hebt hebt er maar moeilijk mee.

21 jul 2006 9:49

jaartje of 2 a 3 doorturbo-en en dan een "jonge" 997 GT3RS nemen...

21 jul 2006 9:52

Wauw, wat een keuze.... Op dit moment zou ik denk ik voor de 997-GT3 gaan. Volgens Paul (ppp356) is de wegligging van de 996-GT3RS te vergelijken met die van de 997-4S (toch Paul?), dus zou ik verwachten dat de 997-GT3 NOG beter is ;)... Meer vermogen, minder gewicht, wauw!

Jeetje, wat een dillema's zeg ;)

Re: Help! Turbo/GT3 dilemma/kriebels

21 jul 2006 10:12

ous schreef:(...) Moet ik bij de dokter (en dat is bij mezelf) een spuitje halen ( of me erzelf ééntje geven)?


Aaaargh, nurse :!: :wink:
Jemig zeg, reed afgelopen zondag een tijdje achter een 996 Turbo, en alleen van dat geluid al krijg ik nu nog spontaan kippenvel.
...en dan heb ik er nog geeneens in gereden.... 8)

Maar ja, gras, groener, enzo... :?
Succes met deze moeilijke (maar o zo luxe) keuze!

21 jul 2006 10:29

Ga eerst eens rijden in een GT3 (RS) ...is volgens mij véél meer hardcore...dat moet je wel willen...


Maar waar hebben we 't over... 8)

21 jul 2006 10:56

Waarom zou je een Gt3RS kopen? als verzamelobject?

Indien dit de bedoeling is, zou ik zeker voor de 996 gaan, de kans dat ze waardevaster blijven is groter dan bij de 997. De 996 is beperkt gemaakt op het einde van de 996 loopbaan. De 997 wordt een gewone productie wagen zoals alle 997's.

Is het je enkel om een GT3 te doen, zou ik als de middelen ervoor zijn, altijd voor de nieuwste gaan.

Let wel op, de GT3 vind ik een schitterende wagen, maar ik zou hem nooit als dagelijkse wagen willen hebben, en dan zeker de RS niet.

Maar het is een echte Fun wagen.

turbo/GT3 dilemma

21 jul 2006 11:17

De GT3RS is inderdaad een stuk zeldamer. Wereldwijd 684 stuks, waarvan 214 in Duitsland,afgeleverd. Maar ik zou een auto, dus ook de GT3RS nooit als verzamelobject kopen. Ik wil rijden! De 996 GT3RS vindt ik schitterend, mooier in mijn ogen dan de nieuwe GT3. Wat me tegenstaat, hetgeen de ook anderen reeds hebben aangesproken is de zgn. "alltagtauchlichkeit". Jeremy Clarkson heeft een keer gezegd dat het comfortabeler is achter een GT3RS te worden gesleept dan een rondje stad in de auto. Je tandvullingen zouden eruit klapperen. Nu rijd ik niet veel en zal ook dit weer mee vallen.. maar ik ben er nog niet uit.

Ous

Re: turbo/GT3 dilemma

21 jul 2006 11:36

ous schreef:Je tandvullingen zouden eruit klapperen.


En daar je arts bent en geen tandarts, zou ik gaan voor de 997 GT3 8)

21 jul 2006 11:48

Ben gelukkige rijder van een GT3. Zoals al eerder is gezegd een echte rijderswagen. Super, ook voor dagelijks gebruik. Elke meter vind ik het genieten en ervaren wat rijden is. Erg persoonlijk natuurlijk. De 997 GT3 is, als de reviews lees toch iets minder heftig qua gevoel, beleving. In 911&Porscheworld sept 2004 issue 126 staat een fraai artikel over de beleving van de RS "Gorgeous GT3RS heads for the hills". Need I say more. Worthwhile reading I think.

Re: turbo/GT3 dilemma

21 jul 2006 12:05

ous schreef:Jeremy Clarkson heeft een keer gezegd dat het comfortabeler is achter een GT3RS te worden gesleept dan een rondje stad in de auto. Je tandvullingen zouden eruit klapperen. Nu rijd ik niet veel en zal ook dit weer mee vallen.. maar ik ben er nog niet uit.

Ous


In de stad, valt dit dus heus echt tegen, er is geen z*k aan om met deze wagen in de stad te rijden. komt nog bij dater veel geleverd zijn zonder airco :wink:
Een rit binnendoor naar de ardennen, kan de wagen al beter hebben, maar het circuit, heb ik ondervonden op 2de kerstdag, is eigenlijk echt het terrein voor de RS.

Ik neem mij regelmatig voor, om met de wagen naar het circuit te gaan (uiteraard met de nodige begeleiding bij de start) maar door tijdsgebrek, komt het er niet van.

Weldra word ik 40, en heb me voorgenomen, om minstens 1 volledige dag per maand voor mezelf te reserveren, misschien is dit dan de moment om de Rs te gaan gebruiken waarvoor hij gemaakt is. :idea:

Re: turbo/GT3 dilemma

21 jul 2006 12:26

ppp 356 schreef:
ous schreef:Jeremy Clarkson heeft een keer gezegd dat het comfortabeler is achter een GT3RS te worden gesleept dan een rondje stad in de auto. Je tandvullingen zouden eruit klapperen. Nu rijd ik niet veel en zal ook dit weer mee vallen.. maar ik ben er nog niet uit.

Ous


In de stad, valt dit dus heus echt tegen, er is geen z*k aan om met deze wagen in de stad te rijden. komt nog bij dater veel geleverd zijn zonder airco :wink:

Mee eens. Alhoewel "Gorgeous" is de RS echt een circuit wagen. De "gewone" GT3 is echter absoluut geen straf, ook niet in de stad ( muv de vele, als paddestoelen uit de grond groeiende :evil: drempelgekte )

21 jul 2006 12:29

Klopt Don, maar ous, is op zoek naar een nieuwe GT3 of een jonge GT3RS :wink: misschien kan hij ook een goede 996GT3 overwegen :idea:

21 jul 2006 12:32

Ben het alweer met je eens :cheers:
Plaats een reactie