Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 aug 2006 22:24
Tja t regende vanavond
Hard en daar had ik niet echt bij stilgestaan, gevolg; ik overemde, hij brak achter uit naar links, heb t pompend remen nog uitgeprobeerd in de luttele seconden die ik nog had, geen effect, ik overstuurde, 180 graden rondgedraaid, en op houten biels (waar vind je die nog!!!) geknald in de bocht. Gevolg dikke deuk vóór m'n rechter portier, radiator stuk en bijna leeg, (kon er nog net mee naar huis rijden zonder dattie te heet werd) en als ik nu rechtdoor wil rijden staat m'n stuur 1/8 ste slag naar links. Ikzelf gelukkig niks, en niemand anders bij betrokken.
Dat wordt een fikse aanhanger regelen en op naar van Zweeden denk ik. Laat hun alleen de technische zaken oplossen, en ga wel naar een cosmeet in de de buurt om de andere schade op te lossen. Ze was toch wel aan een steenslag opknapbeurt toe. Hopen dat dat voorwiel probleem niet te erg is, en dat de radiateur te repareren is. Iemand een idee wat zo'n radiato kost voor een 944S? En wat er met de voorwielophanging is? Ik ga mrgen maar ff een flinke krik uit de garage halen en zelf is kijken. Het regent nu veeeeeeeeeeeeel te hard
Wat gaat dat weer kosten
Laatst bijgewerkt door
Webber op 03 aug 2006 17:55, in totaal 1 keer bewerkt.
02 aug 2006 22:29
hallo
is dit niet makkelijker
http://www.rennsport.nl/
gr anton964
02 aug 2006 22:30
So zeg
Dat is wel balen zeg, maar vooral met dit weer extra oppassen met porsches.
Ik hoop voor je dat de schade meevalt, en verder natuurlijk goed wordt geregeld en afgehandeld.
02 aug 2006 22:30
Vandaar dat ik steeds zeg dat ik respect voor de regen heb.
Zeker na een heellange droge periode waardoor de weg van een glad filmlaagje voorzien is door de uitlaatgassen , olie , ...
Ik zou zeggen sterkte en ik ben zeker dat je na de herstelling ietsje voorzichtiger bent als het regenweer is
02 aug 2006 23:18
Tsja regen en achterwiel aangedreven autos blijft een kunst apart.
Kom net weer uit Duitsland en daar lagen er ook al een paar in de berm door de overvloedige regen op de weg.
Wel goed balen zo'n geintje. Ik hoop voor je dat de schade meevalt. Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen.
02 aug 2006 23:33
Is idd misschien wel het juiste tijdstip om m'n dealertrouw ff aan de kant te zetten, denk dat ik daar maar m'n eerste offerte laat maken. Bedankt Anton
@ Admin deze thread hoort natuurlijk niet in dit topic thuis, admin zet m ff waartie hoort, ben een poosje niet meer op t forum geweest (berichten sinds laatste bezoek 10000+ ) dus lette niet zo goed op met t plaatsen
03 aug 2006 9:21
Webber schreef: ik overemde, hij brak achter uit naar links, heb t pompend remen nog uitgeprobeerd in de luttele seconden die ik nog had, geen effect,
Niet meer doen dat pompend remmen!Kost je kostbare tijd.Als je voelt dat het misgaat....VOL! in de ankers!Zoveel mogelijk snelheid er uit halen.Als je ABS hebt is het nog een stuk makkelijker kan je nog blijven sturen ook.
03 aug 2006 10:08
Dit is even minder te horen. Ik hoop voor je dat er niet al te veel verbogen is bij je ophanging en je stuur...
Succes met de verwerking
03 aug 2006 10:12
2000 gtv schreef:Webber schreef: ik overemde, hij brak achter uit naar links, heb t pompend remen nog uitgeprobeerd in de luttele seconden die ik nog had, geen effect,
Niet meer doen dat pompend remmen!Kost je kostbare tijd.Als je voelt dat het misgaat....VOL! in de ankers!Zoveel mogelijk snelheid er uit halen.Als je ABS hebt is het nog een stuk makkelijker kan je nog blijven sturen ook.
maar op het de rdw baan in lelystad zagen we toch echt auto's met abs die niet goed werkt, en zie waarschijnlijk ook een ander draadje met de 965 met rem sporen bij het stoplicht.
Maar idd dat pompend remmen, laat dat maar achterwege.
robert
03 aug 2006 10:15
Dat is wel balen voor je zeg, maar kop op, eens dat de S gemaakt is, dan heb je er meer plezier aan
03 aug 2006 10:36
Balen zeg. Het beste is, als je géén ABS hebt, om te remmen tegen blokkeren aan, al is dat bij regen lastig aan te voelen. Pompend remmen wordt (ook door de ANWB) afgeraden.
03 aug 2006 10:44
Echty $#%^*%* voor je, ben ik ook altijd bang voor bij regen.
Look at the bright side: je hebt zelf niks!!! Onderschat dat niet.
03 aug 2006 10:56
rob964.c4 schreef:maar op het de rdw baan in lelystad zagen we toch echt auto's met abs die niet goed werkt, en zie waarschijnlijk ook een ander draadje met de 965 met rem sporen bij het stoplicht.
Maar idd dat pompend remmen, laat dat maar achterwege.robert
Maar als je achter je grip verliest moet je toch niet gewoon stom door remmen? Dan blijf je toch in de slip?
03 aug 2006 11:25
2000 gtv schreef:Webber schreef: ik overemde, hij brak achter uit naar links, heb t pompend remen nog uitgeprobeerd in de luttele seconden die ik nog had, geen effect,
Niet meer doen dat pompend remmen!Kost je kostbare tijd.Als je voelt dat het misgaat....VOL! in de ankers!Zoveel mogelijk snelheid er uit halen.Als je ABS hebt is het nog een stuk makkelijker kan je nog blijven sturen ook.
correct me if I am wrong, maar je kunt met remmen toch niet overstuur corrigeren
Remmen zal de overstuur alleen maar verergeren. Je remt, druk op de voorwielen en minder druk op de achterwielen die toch al hun grip aan het verliezen zijn.
Het enige wat je kon doen was tegensturen en zodra je de auto niet meer kunt houden, inderdaad vol in de ankers om snelheid eruit te halen.
Ik hoor graag van de coureurs als het anders is.
03 aug 2006 11:45
De situatie is natuurlijk niet gans duidelijk om een juiste reactie hier te geven.
Waarom ging je zo sterk op de remmen.
Moest je remmen of verraste de remkracht je.
In regenweer heb ik in elk geval nooit grote snelheden op.
In geval van aquaplanning of een gladde weg (bvb sneeuw of ijzel) blijf ik zo veel mogelijk van de remmen af. De eerste reactie is het koppelingspedaal indrukken en dan licht bijremmen indien nodig.
Moet er toch ineens plots geremd worden op een spekgladde baan voor een onverwacht obstakel ga ik en licht op de rem en tegelijkertijd zoveelmogelijk terugschakelen op de motor.
Door plots brussk te remmen gaan idd je wielen blokkeren en heb je geen macht meer over je wagen waardoor deze gewoon rechtddoor schuift (maakt niet uit naarwaar je stuurt). Bij licht remmen kan je nog steeds indien nodig bijremmen.Ook stuur ik dan al automatisch daarheen waar ik meer plaats zou hebben dan rechtdoor (bvb grasstuk , fietspad , pechstrook) Moest ik niet geremd geraken heb ik een beetje meer plaats en dus kans toch zonder schade stil te geraken.
03 aug 2006 13:21
Ik kwam met mijn gewoonlijke snelheid, (niet te snel) aan bij een T splitsing die ik dagelijks passeer, alleen waar m'n auto normaal gewoon afremt, lag nu een enorme plas water waar ik geen rekening mee hield. Gevolg ik remde zoals normaal hij brak uit ik probeerde te corrigeren, te grote correctie (de stuur waar je heen wilt regel niet in gedachten gehouden, en te ver gecorrigeerd) en hij spinde 180 graden naar links waarna ik met de rechter zijkant tegen biels in de voormalig linker berm aankwam. Het is een gehannes bij een ongeluk dat ie spinde, anders was ik gewoon de drukke meirseweg opgeschoten, en waren andern er ook bij betrokken. Ik ga als t vanmiddag droog is ff opkrikken en kijken wat er allemaal aan de hand is. Ik zei gister wel zo snel dat de radiator lek is maar kan natuurlijk ook wel een slangetje zijn. Iig al een afspraak gemaakt met rennsport, ik ga m zaterdag daar heen rijden / slepen.
Laatst bijgewerkt door
Webber op 03 aug 2006 13:28, in totaal 1 keer bewerkt.
03 aug 2006 13:25
Webber schreef:(de stuur waar je heen wilt regel niet in gedachten gehouden, en te ver gecorrigeerd)
Bij een slipcursus heb ik geleerd om te kijken naar waar je heen wilt. Het is bizar, maar dan corrigeer je precies voldoende. De instructeur vertelde ook dat praatpalen het meest geraakte straatmeubilair is/zijn. Onwillekeurig kijk je daarheen als je van de weg afraakt en (bijna) gegarandeerd dat je daar tegenaan knalt.
03 aug 2006 13:34
WdePundert schreef:Bij een slipcursus heb ik geleerd om te kijken naar waar je heen wilt. Het is bizar, maar dan corrigeer je precies voldoende. De instructeur vertelde ook dat praatpalen het meest geraakte straatmeubilair is/zijn. Onwillekeurig kijk je daarheen als je van de weg afraakt en (bijna) gegarandeerd dat je daar tegenaan knalt.
Is helemaal waar. Ik heb zowel met motorrijvaardigheidtrainingen (3x woordwaarde) als met trainingen voor de auto hetzelfde geleerd en het werkt echt.
Overigens als je auto echt aan het aquaplannen is helpt remmen echt niet. De auto drijft dan op het water en de wielen hebben al geen grip meer. Gewoon koppeling in sturen waar je heen wilt is het devies.
Makkelijker gezegd dan gedaan trouwens want meestal is het de schrikreactie die bepaald wat je doet ook al heb je nog zo goed in je hoofd hoe het zou moeten.
03 aug 2006 13:44
tis nu toch te laat
het gebeurt onverwacht en snel
u reed misschien wel iets te rap bij gladdig wegdek, (doen we allemaal wel eens)
én na lange droge periode zijn de wegen superglad bij plotse regenval, had u eigenlijk moeten weten.... of weet u dat niet ...?
nu nog repareren en snel vergeten
succes
03 aug 2006 13:54
F@RGO schreef:u reed misschien wel iets te rap bij gladdig wegdek, (doen we allemaal wel eens)
én na lange droge periode zijn de wegen superglad bij plotse regenval, had u eigenlijk moeten weten.... of weet u dat niet ...?
Tuurlijk weet je dat, alleen denkt er niet aan. Ach "als" en "had" ik zal in ieder geval erg uitkijken komende regenbuien.
mhoeneveld schreef:
Makkelijker gezegd dan gedaan trouwens want meestal is het de schrikreactie die bepaald wat je doet ook al heb je nog zo goed in je hoofd hoe het zou moeten.
Idd die schrikreactie kwam wel boven, en ik had daarna er ook nog flink last van, ik stond op een gegeven moment m'n pa's auto met mijn afstand bediening op slot te doen, je begrijpt wel dat ging niet echt
Het is idd nu snel repareren en dat ze mooier dan dat ik m ooit heb gehad er weer uit mag komen, ik ga d'r weer helemaal strak laten maken, alle putjes en kleine deukjes eruit en mooi overspuiten. Als de voorbumper
te beschadigd is overweeg ik zelfs een 944 turbo front op te zetten, die is toch een stuk moderner! Maar eerst komen de technische zaken! (en vooral de kosten
)
03 aug 2006 17:52
Pff wat bennik weer veel zelf aan t woord hier ff een update: tussen de regenbuien door ff op de krik gezet, en de schade aangekeken. De radiator is totally R.I.P. of iemand moet intresse hebben in een lekke halfronde.... naja zie de foto's
Duidelijke deuk vlak voor de rechter portier
randje om de knipperlichten afgerukt en stootrubber uitgespuugd. Ga ik mrgn zelf maar ff mee aan de slag. Dat polyersteren laat ik aan de betere carrosserie specialist over
Flink halfronde radiator
Ik hoopdat er nix kapot is achter de radiator. Die ventilator daar zal t alleen waarschijnlijk ook begeven hebben. Verder zie je iets uit het midden onder rechts een loshangende snaar. Naar wat voor poelie loopt die? Wie weet t?
je ziet aan die geschaafde stabi stang dat daar ie daar op zo'n biels is gelopen. Is dit de reden voor een scheef stuur bij rechtdoor rijden? We zullen t zaterdag wel horen!
03 aug 2006 19:03
Die loshangende riem is volgens mij de balansasriem, want voor zover ik het kan zien zitten aan beide kanten van de riem tanden. Een radiateur zou ik er zeker nieuw in zetten (dus niet een uit een sloper), en die zijn bij een autohandel "alternatief" verkrijgbaar. Ongeveer 7,5 jaar geleden had ik er een nodig voor mijn 944, en die kostte toen iets van een f150,-. Nadere inspectie wees uit dat deze gewoon origineel was, maar alle P nummers waren van de waterkast afgeveild omdat deze niet als origineel verkocht mocht worden.
In ieder geval succes toegewenst!
03 aug 2006 19:19
Die loshangende snaar heeft voor zover ik kan zien maar aan 1 kant tandjes, is dan dus de distributie riem. Indien dit zo is niet meer starten!!!!
Als het de balansas riem is zou je de motor eventueel nog kunnen starten na dat je alle draaiende delen vrij hebt gemaakt.
03 aug 2006 19:25
Zou idd goed de dynamoriem kunnen zijn.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.