07 aug 2006 19:25
07 aug 2006 20:33
07 aug 2006 20:39
JM schreef:Ze hadden het er zelfs over dat je na aankoop altijd EURO 10.000,-- in reserve moet hebben voor eventuele reparaties.
07 aug 2006 20:58
07 aug 2006 21:04
horn schreef:de ring is toch ook gewoon een stuk autobahn?
JM - niet alles geloven dat ze zeggen. goed dat je het vraagt, maar die 10K is even discutabel als die 100.000 km's.
De ene heeft de eerste 200.000 km nergens last van, de tweede heeft na 140.000 een grote reparatie van 6K onvoorzien nodig en de derde moet na 80000 km helemaal open omdat er een tapeind is afgebroken...
het blijft een 'oude' auto met een 'onbekende' historie, los van boekjes en stempels. Hoe is hij bereden, koud weggejankt of netjes warm gedraaid? Hoeveel 'eikels' hebben er een proefrit in gemaakt 'om ook eens in een Porsje te kunnen scheuren' (inclusief jongste bediendes, verkopers en ander gespuis) voordat jij er verliefd op werd...
07 aug 2006 21:11
07 aug 2006 21:14
horn schreef:ik zeg ook niet dat het onverstandig is, maar je kan ook 12 of 8 mille achter de hand houden, en het ook pas nodig hebben bij 180.000 km. dat bedoelde ik.
07 aug 2006 21:15
07 aug 2006 22:02
MS964 schreef:Heb geen 993 (gehad), maar zo kun je dat idd niet stellen. Het ligt er inderdaad maar helemaal aan. En oh ja, de schattingen van Devils son over onderhoudskosten zijn in mijn beleving vaak wat aan de hoge kant. Net als zijn schattingen van waardes van auto's mij vaak wat aan de lage kant voorkomen.
07 aug 2006 22:25
07 aug 2006 22:35
07 aug 2006 22:39
07 aug 2006 22:44
07 aug 2006 23:13
horn schreef:Mijn ervaring is dat Devils son zijn verkoopprijs verhaal goed kan onderbouwen. Hebben we het hier op het terras uitgebreid over gehad. Ik zie nu 964's als de mijne voor 5000 euro minder te koop staan dan ik voor de mijne kreeg, nog geen 8 maanden na verkoop. Dat vertelde hij me vorig jaar rond deze tijd ook.
En de onderhoudskosten die hij noemt betreft voornamelijk reserveringen die hij doet. Uit mijn hoofd 9 mille per jaar op 50K kilometer. Hoef je niet te doen. Je kan je ook laten verrassen. Of niet.
Living life on the edge? Of niet. Jouw keuze.
07 aug 2006 23:48
bert964c4 schreef:Ik ken zat 993 bezitters die echt ruim boven de 150K zitten en nog nooit iets gehad hebben, dus die 100.000k zou ik niet letterlijk nemen.
07 aug 2006 23:57
08 aug 2006 0:09
bert964c4 schreef:Ik ken zat 993 bezitters die echt ruim boven de 150K zitten en nog nooit grote reparaties gehad hebben, dus die 100.000k zou ik niet letterlijk nemen.
08 aug 2006 0:16
JM schreef:...Ze waren op deze site erg onduidelijk over wat er nu precies kapot zou gaan maar het had i.i.g iets met de vooras te maken.
08 aug 2006 10:29
08 aug 2006 10:35
08 aug 2006 11:47
cambiocorsa schreef: En dan zijn er nog onderdelen die stuk gaan omdat je NIET in je auto rijdt.
Al met al moet de conclusie denk ik zijn dat autorijden geld kost.
08 aug 2006 12:10
MS964 schreef:
P is bij de Waalgarage voor een APK en jaarbeurt. Bellen ze op dat er toch iets meer moet gebeuren. Remblokken, -schijven, draagarmen, remslangen: 2,5K
08 aug 2006 15:02
bert964c4 schreef:Harley, ik had het over extreem hoge kosten in 1 keer, niet over kleine dingen in 3 jaar tijd , die heb ik ook wel, maar dan praat ik over het bijvullen van de airco, een ringetje van het oliedruk huis, een filtertje en dat soort zaken, dat moet je gewoon incalculeren, maar heftige zaken heb ik nog steeds niet gehad aan mijn "oude 964"
08 aug 2006 21:09
09 aug 2006 9:39
JM schreef:Kunnen jullie mij meer vertellen over de reparaties die ik bij een 993 kan verwachten na 100.000 kilometer.
!