Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Kwaliteit 964 carrera 4

18 aug 2006 16:45

Na eerst met mijn lengte te hebben plaatsgenomen in diverse modellen is mijn keuze gevallen op een carrera 4 (coupe) van 1989. Nu heb ik echter op een site gelezen dat deze auto storingsgevoelig zou zijn. De auto staat bij een Porsche specialist die me eigenlijk wel betrouwbaar over komt.

Zijn er op het forum mensen die ervaring hebben met een dergelijk model?

Ik houd me aanbevolen voor nuttige tips en webpagina's voor meer info.
Zelf wil ik me ook meer in deze modellen reeks verdiepen. Is er ergens goede (nederlands/duitstalige) lectuur te verkrijgen?

Wederom bedankt!!!

18 aug 2006 16:52

in het engels Enthousiast's Companion van Adrian Streather

Re: Kwaliteit 964 carrera 4

18 aug 2006 17:22

Wim Cierpeck schreef:Zijn er op het forum mensen die ervaring hebben met een dergelijk model?


Niet met een Coupe :shock:


.... op wat voor storingen doel je :?:

18 aug 2006 17:45

Aangezien hij het bouwjaar 1989 op het oog heeft,
zal waarschijnlijk gedoeld worden op de pakkingen verhaal.

De eerste serie van de 964 kende wat problemen
met mindere kwaliteit van verwerking van de pakkingen.
De meeste hebben inmiddels deze modificatie al wel gehad.
Maar hij staat toch bij een specialist, dan kan hij je alles vertellen
wat er wel en niet aan gedaan is.

En een gevaarlijke is en nu moet ik een beetje gissen,
de dubbele riem van iets met de ontsteking. Heeft bij
een schrijver bij 911 PW een krukas gekocht en was het
goedkoper een ruil motor te plaatse

En kopen bij een specialist betekent nog altijd, laten keuren bij
een andere specialist.

18 aug 2006 17:51

DeniS2 schreef:En een gevaarlijke is en nu moet ik een beetje gissen,
de dubbele riem van iets met de ontsteking. Heeft bij
een schrijver bij 911 PW een krukas gekocht en was het
goedkoper een ruil motor te plaatse


Copy-paste :?: of in de war :?:

:arrow: de dubbele ontsteking heeft een snaartje - soort distributiesnaartje dat de tweede ontsteking aandrijft ....

:arrow: dit 'ontstekingshuis' dient gemodificeerd te zijn - en dat is meen ik te herkennen aan een ingeslagen Z (of X :?: ) op het huis zelf :roll:

Een terdegen AKK wijst natuurlijk uit welke modificaties wel en niet doorgevoerd zijn :idea:

18 aug 2006 21:00

..... en dan vergeten jullie nog het "vliegwiel-probleem". :idea:

:@: Wim: Don't worry. Als het exemplaar in het verleden last heeft gehad van de "bekende problemen" (niet elk exemplaar had dat en ook bij latere exemplaren kwamen problemen voor!), dan is het inmiddels opgelost. Is dat niet het geval, dan zal het exemplaar er na 17 jaar en weet-ik-hoeveel kilometers ook wel geen probleem meer mee krijgen. M.a.w. laat een 964 niet bij voorbaat staan vanwege de "1989", maar laat iedere 911 voor aankoop keuren door een Porsche-specialist. Daar komen de "bekende problemen" (en andere) bij aan het licht indien ze er zijn. ;)

Re: Kwaliteit 964 carrera 4

18 aug 2006 22:05

Wim Cierpeck schreef:Na eerst met mijn lengte te hebben plaatsgenomen in diverse modellen is mijn keuze gevallen op een carrera 4 (coupe) van 1989. Nu heb ik echter op een site gelezen dat deze auto storingsgevoelig zou zijn.


Volslagen onzin. De 964 had wel een aantal problemen, maar die zijn inmiddels wel allemaal opgelost. De dubbele ontsteking heeft een (goedkope) fix gekregen. De motoren die lekkage kregen aan de kop zijn inmiddels wel gemodificeerd en de niet gemodificeerde... Nou, als de auto na 17 jaar nog niet lekt, dan zat het dus kennelijk goed. De Freudenberg DMF's zijn allemaal reeds stuk (en op mj 1989 zat deze DMF niet eens).

De 964 is gewoon een prima auto.

Zijn er op het forum mensen die ervaring hebben met een dergelijk model?


Als dagelijkse auto, 45K op jaarbasis. Zonder gezeik. Niet dat er nooit iets stuk gaat, maar het is dan ook een 15 jaar oude auto.

18 aug 2006 22:31

DeniS2 schreef:Aangezien hij het bouwjaar 1989 op het oog heeft,
zal waarschijnlijk gedoeld worden op de pakkingen verhaal.

De eerste serie van de 964 kende wat problemen
met mindere kwaliteit van verwerking van de pakkingen.
De meeste hebben inmiddels deze modificatie al wel gehad.
Maar hij staat toch bij een specialist, dan kan hij je alles vertellen
wat er wel en niet aan gedaan is.

En een gevaarlijke is en nu moet ik een beetje gissen,
de dubbele riem van iets met de ontsteking. Heeft bij
een schrijver bij 911 PW een krukas gekocht en was het
goedkoper een ruil motor te plaatse

En kopen bij een specialist betekent nog altijd, laten keuren bij
een andere specialist.



FOUTJE: de eerste 911's hadden juist GEEN pakking tussen cilinderkop en blok!
Hij KON daar lekken! en inderdaad, lekken ze na 17 jaar nog niet, gaan ze het ineens niet doen.

grt

Re: Kwaliteit 964 carrera 4

18 aug 2006 23:34

Wim Cierpeck schreef:Na eerst met mijn lengte te hebben plaatsgenomen in diverse modellen is mijn keuze gevallen op een carrera 4 (coupe) van 1989. Nu heb ik echter op een site gelezen dat deze auto storingsgevoelig zou zijn.


Idd. neem een C2 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Roi

18 aug 2006 23:41

Een goed onderhouden 964 is een beresterke auto die zoals, eerder genoemd werd, gezien zijn leeftijf, het reguliere onderhoud behoeft.

Overigens is mijn motor, voor wat betreft mogelijke olielekkage bij de cilinderkoppen, niet gemodificeerd en lekt geen druppel olie. Dus ook niet gemodifiseerde cilinderkoppen kunnen dus prima functioneren. (en ik schuw de 6000 toeren niet) :P

Het hangt er denk voornamelijk vanaf hoe de vorige eigenaren de auto gereden hebben en in wat voor mate onderhoud heeft plaatsgevonden. Is dit bij jouw het geval, dan zal ik me niet zo veel zorgen maken.

Overigens had ik vorig jaar een nieuwe 307 SW HDI die wegens wekelijkse storingen en dienstweigeringen na 6 maanden ingeruild werd. IK kreeg een nieuwe SW HDI en tot op heden geen storingen gehad :uh:

Met de 964 (buiten wat garantiegerommel met de dealer) nog geen noemenswaardige storingen gehad. :wink:

Als de AKK positief uitvalt en je gevoel bij de auto is goed, zou ik geen reden kunnen bedenken waarom je het niet zou doen.

Succes :wink:

19 aug 2006 9:26

Copy-paste of in de war

de dubbele ontsteking heeft een snaartje - soort distributiesnaartje dat de tweede ontsteking aandrijft ....

dit 'ontstekingshuis' dient gemodificeerd te zijn - en dat is meen ik te herkennen aan een ingeslagen Z (of X ) op het huis zelf

Een terdegen AKK wijst natuurlijk uit welke modificaties wel en niet doorgevoerd zijn


Ik gaf ook al aan dat ik het niet helemaal zuiver wist.
Van de modificatie van het ontstekingshuis wist ik niet, dus weer wat geleerd.
Bij die journalist was het snaartje dus gebroken, met een gebroken krukas tot gevolg :shock: Dit laatste maakt voor de duidelijkheid de auto niet onbetrouwbaar Wim. Wanneer die regulier vervangen wordt, niets aan het handje.

19 aug 2006 9:58

De 964 is een heerlijke auto, maar zoals met elke Porsche is goed en regulier onderhoud van groot belang. Ook is het belangrijk dat de motor goed is warmgereden voordat je op het gas gaat staan (al is het moeilijk te controleren hoe de vorige eigenaren met de auto zijn omgesprongen) Ik rijd nu 1,5 jaar met mijn 964 en ik heb geen grote problemen gehad (ik heb altijd tot de garage kunnen doorrijden :wink: )

19 aug 2006 10:29

ik heb die van mij nu bijna twee jaar en ook bijna 45000 km mee gedaan.

Geen storingen ofzo, wel onderhoud met wat dingen die vervangen moesten worden, maar dat komt zeker naar boven bij een aankoopkeuring.

robert

19 aug 2006 10:51

Na de AKK die positief uitviel de 911/964-C4 gekocht, geregeld onderhoud waarbij de reguliere onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn laten repareren/vernieuwen. Geen problemen of storingen :!:
De tand des tijds(steenslag) is aan de buitenkant nu wel waarneembaar(optisch probleem),
maar wordt in het volgend voorjaar onder handen genomen.
Is voor mij een zeer betrouwbare auto die dagelijks wordt gebruikt.
Plaats een reactie