met de mini nog 23 km te gaan. stopte bij de Albert Heijn, daarna met 23 km op de 'range' meter nooit meer starten. Moest totmbo een jerrycannetje komen brengen...
Risico neem ik dus niet meer...
Met de BMW wel eens in de binnenlanden van Schotland de tank leeg gereden en op de downhill van een heuvel sloeg de motor af - tank volledig leeg. Op zwaartekracht in zijn vrij de heuvel afgereden, dorpje in tot benzinepomp (wel ruzie met de toenmalige totmbo -
'ik zei toch dat je bij kwartvol even had moeten tanken') helaas zondagochtend en de pomp was dicht. Eigenaar was een dorpje verderop. Kwam een uurtje later terug, ging speciaal voor ons open, auto volgegooid en pomp weer dicht
Ooit (1993) woonde ik (nog alleen) korte tijd in Rhenen. Kwam laat terug van werk en had om half 10 erge zin in een Big Mac. Helaas nog geen Mac in Veenendaal destijds. BMW starten, lampje van de reservetank aan. Rijden naar McD in Tiel-West. Ondertussen toch wel beetje angstig voor leegrakende tank. Besloten om vooraf toch even op de A15 door te rijden en iets verder bij de Q8 te tanken. Kom daar aan - toetsenbordje van pinautomaat gesloopt, pomp dicht, kan niet tanken...
Goede raad is duur, dan maar door naar De Lucht (dichtstbijzijnde pomp). Op de oude brug van Zaltbommel de eerste hik. Met zweet in mijn naad heel rustig met 90 doorgereden en op de uitvoegstrook van de Lucht gingen de lampjes aan. Terwijl ik bij de pomp stop doet de pompbediende net de rolgordijntjes dicht (De Lucht was nog geen 24 uurs pomp aan de noord/zuid kant (wel aan de zuid-noord kant maar daar dacht ik even niet aan), en de meneer wees op een geldautomaat waar je briefjes van 10 en 25 in kon stoppen om te tanken. Wil het feit dat ik alleen munten, een en een briefje van 100 bij me had. Heb daar 20 minuten geprobeerd om die 100 te wisselen bij voorbijgangers, echter zonder succes. Bij nazoeken van de auto vond ik in mijn werktas achterin nog twee briefjes van 10.
Voor 20 gulden benzine in de tank gegooid, reservelampje uit en rijden maar. Afslag Kerkdriel en weer terug naar de McD in Tiel. Toen ik de Zaltbommelbrug Z-N opreed, ging het reservelampje weer branden...
Oja, en de McD in Tiel was om 10 uur dichtgegaan. Uiteindelijk was ik rond half 11 thuis, 20 piek armer, tank weer zo ongeveer leeg en nog steeds geen Big Mac gehad...