Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:24

Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Welke benzine tank jij?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Welke benzine tank jij??
Hoe kom je er bij dat er 98 in MOET? Op mijn originele tankklepsticker staat gewoon dat er 95 in mag/moet. Staat helemaal niks over 98 vermeld....

Ik gooi er overigens voor jouw gemoedsrust wel 98 in. Is psychisch sneller :mrgreen:

31 jul 2014 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
het 'boekje' van mijn 964 maar ff ingekeken; Kan ook RON 91 in :mrgreen:

''Fahrzeuge mit Katalysator durfen nur mit Super bleifrei nach DIN 51607 betrieben werden, die Oktanzahlen des Kraftstoffes mussen mindestens ROZ95 / MOZ 85 betragen'' en "Wenn kein Kraftstoff in ausreichender Qualitat erhaltlich ist kan im Notfall kurzzeitig mit niederoktanigem Kraftstoff (min ROZ 91 statt ROZ 95) gefahren werden. Volllastfahrten vermeiden''

31 jul 2014 15:39
Profiel
911 3.2 Carrera
Heb omdat ik vlak aan de grens woon voor de gein V-power 100 getankt.......ipv ron98.

Maakt qua prijs 13cent per liter uit maar voor de rest niks van gemerkt....dus alleen in de portemonnee merk je het.

En verschil van 60 pk merk ik ook niet....ding is voor mij al vlot genoeg...tenzij je gaat trappen en last krijgt met een flinke gat je carter..... :mrgreen:

Maar je ziet het...velen gaan op naar de 400-500pk en dan terug naar de 150pk waar je ruim voldoende aan hebt...2.2's zijn hot.

31 jul 2014 18:09
Profiel
Reesmees schreef:
het 'boekje' van mijn 964 maar ff ingekeken; Kan ook RON 91 in :mrgreen:

''Fahrzeuge mit Katalysator durfen nur mit Super bleifrei nach DIN 51607 betrieben werden, die Oktanzahlen des Kraftstoffes mussen mindestens ROZ95 / MOZ 85 betragen'' en "Wenn kein Kraftstoff in ausreichender Qualitat erhaltlich ist kan im Notfall kurzzeitig mit niederoktanigem Kraftstoff (min ROZ 91 statt ROZ 95) gefahren werden. Volllastfahrten vermeiden''

Bij wijze van noodoplossing!

31 jul 2014 18:44
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
horn schreef:
mensen zonder humor zijn er al genoeg. en zo erg was het allemaal niet hier. en om dan met de porsche speeltuin opmerking te komen lokt ook geen nuttige bijdragen uit... :cheesy:

veel leesplezier :salut:

Feest der herkenning, deze thread. Doet me écht goed!

OT: In NL altijd 98, en in DE, IT en AT 100 en 102 getankt. Geen ene moer verschil natuurlijk. Een ouwe P heeft al 200 pk, al zou een andere brandstof 10 pk verschil opleveren is er geen hond die die 5% merkt. Laat staan met een 385 pk 997.

31 jul 2014 22:21
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik rij speciaal naar de grens om 102 te halen voor 1 van mijn gemotoriseerde vehikels, en aantoonbaar 10% vermogenswinst! (Rollenbank, maar ontsteking stond hier mogelijk al op dit octaangehalte het meest gunstig afgesteld!)

31 jul 2014 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Dial_888 schreef:
Heb omdat ik vlak aan de grens woon voor de gein V-power 100 getankt.......ipv ron98.
Maakt qua prijs 13cent per liter uit maar voor de rest niks van gemerkt....dus alleen in de portemonnee merk je het.

Hear hear. Zelfde ervaring!

31 jul 2014 23:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Als de motor 95 aan kan, lekker 95 tanken. Heb me laten vertellen dat BP de beste brandstof levert, maar in basis is alles qualitatief 'zo zo'.

1 keer per jaar Forte (oid) erbij en op tijd filters vervangen. Houd de boel mooi schoon.

Ga je het circuit op, ander verhaal... te weinig verstand van dus doe ik daar geen mededelingen over. :D

01 aug 2014 11:24
Profiel
Moderator
PF #57
Alex76 schreef:
Heb me laten vertellen dat BP de beste brandstof levert, maar in basis is alles qualitatief 'zo zo'.

:popcorn: Kom d'r maar in, Marcel :wink:

01 aug 2014 12:40
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Net zoals dat V-power. Het wordt van oudsher op dit forum om één of andere reden niet gewaardeerd om kritische kanttekeningen te zetten bij dit produkt, maar daar moet iedereen zelf maar zijn voordeel (of nadeel) mee doen.

Bij de 964 staat in de Betriebsanleitung én de binnenkant van het tankdopdeksel dat RON 95 de aangewezen brandstof is. Een hoger octaangehalte zal niet bijdragen aan hogere prestaties. Vanaf plusminus bouwjaar 2000 zijn motoren gemaakt die pas Hochleistung kunnen leveren bij RON98 maar door het managementsysteem tevens RON95 kunnen verwerken. Ware het met wisselgeld; minder goede prestaties zoals maximale snelheid niet haalbaar.

Dus waar de 964 net zo goed presteert met RON95 als RON98, hebben andere wagens wél weer bepaalde voordelen van een hoger octaangehalte.

01 aug 2014 12:55
Profiel
mod by horn; gebruik ajb de 'nieuw antwoord' button ipv de 'quote' button :salut:

Of je installeert in je 964 een 911chips (Steve Wong) 98ron uitvoering. Dan maakt heb je tabellen die 98 ondersteunen.

01 aug 2014 13:58
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
98 heeft alleen zin jn combinatie met (nieuwe) winterbanden. Anders is 95 goed genoeg.

01 aug 2014 14:15
Profiel
Enguess schreef:
98 heeft alleen zin jn combinatie met (nieuwe) winterbanden. Anders is 95 goed genoeg.

Soms is het beter om gewoon niet te reageren......

01 aug 2014 14:25
Mislukt zeg ik dan.... :ba:

01 aug 2014 14:33
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Enguess schreef:

En als ik hem uitleen als trouwauto gooi ik er ook 95 in.

01 aug 2014 15:12
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bij het bieten-rooien kies ik diesel.

01 aug 2014 15:17
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wel met de hand wassen dan, niet door de wasstraat :idea:

01 aug 2014 15:18
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Kappi2907 schreef:
Enguess schreef:

Soms is het beter om gewoon niet te reageren......

Ja maar dat geldt voor dit hele onderwerp. Zelden zo'n collectie flauwekul gezien....

01 aug 2014 16:22
Profiel
Ik tank 95.

01 aug 2014 16:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Mag dat wel?

01 aug 2014 16:44
Profiel
Mening is ok, oordeel niet ok!

Waarom lees je dan mee en ga je ook nog reageren?

...open dan een interessant topic sls je iets wil melden.

01 aug 2014 16:45
bully schreef:
Ik tank 95.

turbocruiser schreef:
Mag dat wel?

Ja dat mag :wink:

01 aug 2014 16:47
Profiel
911 3.2 Carrera
Wanneer krijgen we harde bewijs in de vorm van een run op een dynobank ofzo te zien....... :?:

(En zelfs dat kun je manipuleren ahv de slip instelling)

Ik wil het wel een keer zien....gaten in de luchtfilter box/open uitlaat/andere benzine voor de zgn extra pk's..... :mrgreen:

Voor de rest tis echt een vrijdag topic geworden.

01 aug 2014 16:51
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Toen ik mijn 3.2 net had en het gas intrapte dan sputterde die rond de 2000 toeren. Heb er gewoon 98 ingegooid van de witte pomp en ben er eens een aantal keer flink mee gaan rijden 230+ en hoog in de toeren in allerlei versnellingen. De vorige eigenaar had het ding gewoonweg te weinig bij zijn lurven gepakt. Na ca 1000km geen centje pijn meer, niks sputteren, gewoon weer lekker doortrekken. Daarna er ook wel eens 95 ingegooid (ook no name spul), terwijl ie volgens boekje 98 moet hebben. Ik merkte geen verschil, voor eigen gemoedsrust meestal toch 98. Mij ervaring is dus vooral gebruik het torretje gewoon goed en trap hem af en toe flink op de staart dan maakt uiteindeljk 95 of 98 nauwelijks iets uit.

01 aug 2014 20:22
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Psychisch wel :wink:

01 aug 2014 20:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende