Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
En dit had ik zelf al gevonden:
Het Bosch heeft qua locatie alles mee. Het ligt op een prachtig plekje aan het water op een steenworp afstand van de kapitaalkrachtige bedrijven aan de booming zuid-as. Zeilboten en sloepjes varen af en aan, de vriendelijke opmerking ‘Rij of vaar voorzichtig’ op de rekening is geen loze taal. Met mooi weer is een zakenlunch op het terras aan De Nieuwe Meer zeker geen straf. De locatie en de keuken zijn de sellers van dit restaurant, het in- en exterieur is een wat ondergeschoven kindje.Shabbiness ligt op de loer, met buiten het fletse grastapijt, en binnen een geperst systeemplafond en kantoorvloerbedekking. Het prachtige homarium is verstopt op navelhoogte, en de brede open mand op de wc waarin men zijn verfrommelde natte papieren handdoekjes gooit doet viezig aan. Een extreme makeover zou geen kwaad kunnen. De keuken verdient het, want daar wordt hard gewerkt. Op de kaart zien wij onder andere met genoegen maar liefst drie bereidingen van kreeft. Ik start met een bisque van zeekreeft en Hollandse garnalen met room en cognac. De bisque is krachtig, de cognac overduidelijk aanwezig, een heerlijke start. Aan mijn overzijde een carpaccio van kalfsfilet, met gekonfijte paddestoelen, trostomaat en een crème van parmezaanse kaas en truffel. De carpaccio is nog zeer koud, dus mijn disgenoot moet even wachten voordat hij aan dit overigens smakelijke gerecht begint. Mijn hoofdgerecht, een risotto met paddestoelen, is heerlijk. De risotto is smeuïg, en gul bestrooid met zwarte truffel. Een koekje van gesmolten oude Amsterdammer maakt het gerecht af. Aan mijn overzijde een flinke kreeft, klaargemaakt ‘à l’Amoricain’, met veel tomaat en knoflook. Wij besluiten met koffie en friandises. De bediening is vriendelijk en attent, wel kunnen wij merken dat hier vrijwel uitsluitend zakelijke eters komen. Men serveert, en is snel weer verdwenen, wat bij een zakenlunch of –diner prettig kan zijn. Voor zover onpersoonlijkheid daarmee op de loer ligt, wordt die gecompenseerd door de eigenaar, die zeer gastvrij, opmerkzaam en open voor gesprek meewerkt in de bediening. Ik betaal 135 Euro voor twee maal voor- en hoofdgerecht, vier glazen wijn, water en koffie (AvD). Het Bosch Jollenpad 10 Amsterdam 020 644 58 00
Zonder reclame te maken - aan de geelgedrukte tekst kan ik weer wat doen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 aug 2005 16:57 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nee de site werkt prima maar je moet je pop up blokker aan passen.
dan kan je wel kijken en kan je beter zien wat het is want er is voor mij niks moeilijkers dan het restaurant beschrijven
maar de info die ik je kan geven is helaas geen broodje.
het is een gezellig restaurant met 10 tafels
we hebben een mooi terras
van maandag tot vrijdag geopend voor de lunch tussen 12 en twee en voor diner van 18 tot 21 uur
lunch menu(wisselt dagelijks) 3 gangen 35 euro
diner menu(wisselt ook dagelijks) 5 gangen 49,50
we zijn zaterdag en zondag gesloten
_________________________________________ remmen is angst
|
14 aug 2005 17:03 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nee laat die tekst maar staan want dat is al niet meer.
het was wel zo misschien iets minder dan daar staat maar ja ze schrijven van alles over ons.
van super tot verrot eten jaja
maar ja kan je niks aan doen en het deerd me ook steeds minder de gasten die we hebben zijn zeer tevreden.
denk wel aan zakelijk publiek
|
14 aug 2005 17:06 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Of deze:
Verscholen aan de rand van de stad aan het water van de Nieuwe Meer in een rommelige jachthavenomgeving' is dit beslist 'een unieke plek, mits je het kunt vinden'. 'Binnen chic jaren zeventig, maar 's zomers eet je vanzelfsprekend op het riante terras onder de blauwe vogels van de KLM, al is de entourage wel een beetje vergane glorie.' Er wordt uitstekend gekookt, citroenrisotto met heerlijk stevige zeeduivel, en na een aparte barberparfait. Ideaal voor een zakelijke lunch, maar het heeft pretenties die het niet helemaal waarmaakt.’ 'Soms let je dan teveel op de prijs.'
eten 7.8 service 7.6 decor 7.1 gem. prijs 3-gangen à la carte € 41,00 minimum vaste menuprijs € 40,50 huiswijn per fles/glas € 18,50 / 4,00 aantal couverts 40
Laatst bijgewerkt door MS964 op 14 aug 2005 17:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 aug 2005 17:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
we gaan een nieuw pand bouwen voor het restaurant maar ja dat duurt wat langer dan we willen, ook nog onder tussen de have overgenomen en die moet ook op de schop.
ik zeg altijd: als je denkt van hiet is het zeker niet ben je er bijna.
we hebben ook weg wijzers staan met keep on going
you are almost there
congratulations you have made it
Laatst bijgewerkt door rob964.c4 op 14 aug 2005 17:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
|
horn
PF #57
|
heb net even de site bekeken - ziet er goed uit. Pop up blockers uitzetten zou handig zijn als je dat ergens vermeldt, want mijn pop up blocker gaf ook niet aan DAT hij dit geblokkeerd had...
Mooie kaart, leuke stek, nooit van gehoord.
Site leuk opgebouwd met webcam in de keuken en alle info. Alleen shop werkt niet meer.
Weer wat geleerd, moet ik weer eens zakelijk eten in A'dam, kom ik wel eens langs.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
de shop was een link
ja ik kon er niet echt om lachen maar dan kwam je bij bosch schuurmachines uit
|
14 aug 2005 17:12 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat kereltje met die groene stropdas ben ik
Laatst bijgewerkt door rob964.c4 op 14 aug 2005 17:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 aug 2005 17:13 |
|
|
MS964
|
Idd mooie site! Vind het wel irritant dat mijn MS-navigatiestructuur niet meer te zien is. Ik weet dat met alt-tab de boel weer tevoorschijn komt, maar geldt dat voor iedereen? Ik denk dat hier een daar wat irritatie oplevert
|
14 aug 2005 17:21 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Re: Amsterdammers? Help even..
Hoe was het Beltar? En heb je nog iets aan de tips gehad?
grtz, Ingo
|
17 aug 2005 0:28 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Hallo forummers,
bedankt voor de vele nuttige tips.
We genoten van onze 3 dagen A'dam, mede dankzij jullie
We kochten een I Amsterdampas en bezochten heel veel:
Van Goghmuseum, Rijks-, Verzets-,Woonboot-,Anne Franck-, Huize ...
Grachtenrondvaart
We aten hier: cafe Esprit, 11, Kapitein Zeppos(Harkema was gesloten) en Stevens vonden we niet aan de Geldersekaai...
Thee in het blauwe theehuis,
De onvermijdelijke walletjes (wat een drukte!!!!)
@MS964: de parkingtip was prima! Veilig en gratis geparkeerd aan Koning wilhelminaplein(zie pic) en dat is al gauw 3*18€ gespaard! thx
ik zag wel weinig mooie auto's in de stad: Wel een DB9! (2x) en een paar p's : 1 968, 964 (donkerblauw, op de snelweg A2), 993 en 2 996, en een paar cayenne's
mannen van ganserharte bedankt, t'was de max
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
17 aug 2005 23:27 |
|
|
MS964
|
Ben blij dat je het naar je zin hebt gehad, ondanks het slechte weer!
|
18 aug 2005 0:22 |
|
|
ingo
|
OK, klinkt als een gezellig weekendje uit.
Voor de volgende keer: Stevens ligt niet aan de Gelderse Kade, maar aan de Nieuwmarkt zelf.
Grtz.
|
18 aug 2005 0:36 |
|
|
horn
PF #57
|
kom net thuis na een dagje varen. wat een drukte en wat een gave boten!
en gezellig in de stad en mooi vuurwerk. amsterdam op zijn best!
|
18 aug 2005 0:48 |
|
|
ingo
|
Alleen 't sluisje bij Waterlooplein als je net terug komt van de grachten en tegen het tegemoetkomend vaarverkeer in moet... het vuurwerk aan de andere kant was net afgelopen en iedereen ging richting Amstel...
PS. de waterpolitie stond op vaarbewijzen (en alcohol?) te controleren op dit stuk, misschien een waarschuwing voor mensen die morgen gaan...
|
18 aug 2005 0:56 |
|
|
horn
PF #57
|
twee keer doorheen gevaren, 1x heen en 1x terug. Gewoon doordrukken...
|
18 aug 2005 1:06 |
|
|
ingo
|
1x heen, 1x terug ik ook. Alleen waarschijnlijk net de andere kant op.
Doordrukken? Heb ik ook gedaan. Ging net goed. Gelukkig heb ik niet zo'n flashy Vinekeveense Plassen sloep. Maar gewoon een afgeragde 5 m vlet uit 1940 met inboard 1 cil Lister... Keertje tegen de kant op varen (of gedrukt worden) maakt dan niet uit.
't Was wel weer leuk ja, idd!
|
18 aug 2005 1:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... net als in het normale verkeer
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
18 aug 2005 8:37 |
|
|
horn
PF #57
|
ik verwachtte eigenlijk nog wel een reactie van 911-lover of robbie, en dan niet over het verkeer...
|
18 aug 2005 21:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
A dirty mind is a joy forever
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
19 aug 2005 8:37 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik ook!!Daar ligt misschien een mooie samenwerking in het verschiet
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
19 aug 2005 10:34 |
|
|
horn
PF #57
|
of een concurrentiestrijd...
|
19 aug 2005 16:15 |
|
|