Auteur |
Bericht |
Joost996Me
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Ik ben erbij!
Leuke discussie...
|
09 nov 2014 11:21 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Dat liji me een enorm goed idee!
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
09 nov 2014 12:01 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Toen ik in 1990 de eerste keer een 964 zag, is voor mij het porsche virus begonnen. Porsche Boeken halen in de bib, wat tijdschriften kopen en uiteraard ook het standaardwerk van Peter Morgan. Zo ook de andere modellen leren kennen (in het PM boek staat nog net de 993, die toen pas uit kwam, moet dus rond 1993 zijn geweest). In 1997 mijn eerste porsche gekocht : een 1969 911 T targa die compleet moest gerestaureerd worden. Waarom een longhood : omdat ik mij toen geen 964 kon betalen  . En de clou van het verhaal : nu is het net andersom, ik kan mij geen deftige longhood meer betalen, door heel die bankencrisis en al die rijkelui die hun geld nu liever in een ouwe porsche steken dan in aandelen.
|
09 nov 2014 12:32 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Dit is precies waarom ook de nieuwere modellen tzt geld waard worden. Welke 911 jouw meest gewilde is, heeft veel met je eigen leeftijd te maken...
_________________________________________ rouge et noir
|
09 nov 2014 16:33 |
|
 |
fins
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. De 911 van mijn jeugd is de 964. Is inderdaad ook degene die ik als eerste kocht. Maar gaandeweg ben ik steeds meer van het oudere spul gaan houden.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
09 nov 2014 17:46 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Zeg ook niet dat het daarbij blijft, maar is wel vaak de 911 waar het mee begint...
_________________________________________ rouge et noir
|
09 nov 2014 17:50 |
|
 |
bully
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
De jeugd van tegenwoordig is veel minder met auto's bezig. Die willen alleen maar van A naar B.
|
09 nov 2014 17:57 |
|
 |
Gijs356
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Hm.... Diezelfde "jeugd" (jaar of 14-15) stond vandaag om mijn ouwe 356... Alleen maar superlatieven. Er zullen altijd petrolheads blijven denk ik
|
09 nov 2014 19:50 |
|
 |
giulia
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Met iets van 175.000 productie exemplaren zal een 996 behalve de bijzondere modellen tè weinig bijzonder zijn om gewild te raken. Als er dan ook nog een lelijke voorkant opzit dan helpt dat ook niet echt.
Zelfs een Maserat 3200 GT met heel lage produktieaantallen,en toch ook al een semi-klassieker, heeft al moeite om te stijgen in waarde.
|
09 nov 2014 20:01 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Er zijn meer g-modellen gemaakt dan 996-en. En een maserati heeft voor de meeste mensen niet de aantrekkingskracht van een 911. Daarbij komt dat maserati sowieso altijd een waarde issue heeft gehad. Zelfs de prachtige jaren 60 en 70 maseratis hebben er wel heel lang over gedaan om meer waard te worden en naar verhouding nog steeds goedkoop. Maar uiteindelijk weet niemand hoe het er in de toekomst uitziet. Net zoals beleggers eigenlijk. Het enige waar je naar kunt kijken is het verleden en dan zie dat iedere 911 op een gegeven moment weer in waarde stijgt. Maar resultaten behaald in het verleden, zijn geen garantie voor de toekomst Vond dit ook nog wel een mooie tekst: Remember that 20 years ago, you couldn't give away an early 911 - they were worthless junk.
Base 996's will be collectable at some point. At that time, a vast majority of those built will have been junked for financial reasons (too expensive to repair) and in the interim time the Porsche world will come to love the first water cooled 911 for the path that it set for the 997, 991, and 994 and 998 models still to come. The first model in a new series is ALWAYS collectable (eventually).
_________________________________________ rouge et noir
|
09 nov 2014 20:24 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Ik was 18 toen ik die 964 zag, maar later is toch de longhood favoriet geworden. Maar "rationeel" vind ik de 964 nu de betere keuze voor mij, zoals dat voor anderen een 996 kan zijn. Ik heb nog altijd spijt dat ik mijn 1973 sepia 2.4T heb verkocht, nu +/- 6 jaar geleden. En dan niet omdat hij nu zo veel meer waard is, maar het was de mooiste 911 die ik ooit heb gehad. Van al hetgeen ik ervoor (nog enkele 2.4T's) en erna (Carrera 3.0, 968 CS en 924S) heb gekocht en verkocht heb ik nog geen seconde spijt gehad (ondanks de wetenschap dat als ik die 2.4T's 10 jaar had weggezet in de garage ipv ze te verkopen dat ik dan nu financieel veel beter af was geweest  ) 
|
09 nov 2014 21:50 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Als het in mijn agenda past ben ik er zeker bij rufie. Kunnen we gewoon eens genieten zonder bij elk woord dat we zeggen weer een monoloog te moeten aanhoren over hoe fantastisch het was voordat er water in een Porsche ging 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 nov 2014 9:35 |
|
 |
fins
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
OK DOEI! 
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
12 nov 2014 10:11 |
|
 |
912
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Waarom heb je verkocht dan? Lijd jij ook aan dat virus dat je iedere 3 jaar wat 'nieuws' wil? Ook 6 jaar geleden verkocht je geen klassieke 911 om een Carrera 3.0 te kopen...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
12 nov 2014 10:19 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Toch wel, want ik wilde wat meer vermogen, betere ophanging ........ kortom een 911 die wat meer mogelijkheden gaf voor trackdays. Had ik nooit moeten doen, de C-3.0 is nooit mijn ding geweest, noch qua rijden, noch qua looks. Daarna een 968 CS gehad : SUPER auto......maar na 2 jaar miste ik het 911 gevoel. Nu dus de 964 en die bevalt super ! Maar ben intussen wel geleerd dat ik geen 911 moet hebben voor trackdays. Had ik die wijsheid 7 jaar terug gehad, dan had ik de 2.4T niet verkocht. Ik heb dan vorig jaar voor een paar duizend euro een 944 S2 gekocht, die ik bezig was om à la 968 CS wat meer trackday geschikt te maken, toen ik op de 944 turbo cup ben gevallen.
|
12 nov 2014 10:44 |
|
 |
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Gelezen op Porscheforum.be betreffende km standen op Porsches :
"Zelf gezien : 991 met 200.000km die op de teller 120.000km had. Alles was 100% in orde. Facturen, OHB en zelfs een volledige diagnose bij een OPC zei dat de kilometers garandeert in orde waren. Die wagen is toen verkocht met op de verkoopfactuur 120.000km en met een perfect in orde zijnde car-pass. Zo weet ik nu een 991 turbo S te koop staan (geen handelaar maar een particulier maar wel met ondernemingsnummer, moet niet weg maar mits deftig bod is hij van u). Nieuw gekocht en OHB door OPC ingevuld. 13.000km maar de wagen heeft er eigenlijk 41.000km gedaan.
In Nederland wordt dit constant gedaan. Er zijn zelfs gespecialiseerde bedrijven die niets anders doen dan dergelijke zaken. En die komen bij autohandelaars en particuliere personen in België ook."
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
15 nov 2014 5:43 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
... van de latere types (na de 993) kan je het aantal draai-uren uit (laten) lezen .. dit moet in verhouding zijn met de gemiddelde snelheid/draai-uren. Bij de oudere Porsche's is de teller er zo uitgewipt en logekoppelt of omgeruild tussen 2 (APK) beurten in 
|
15 nov 2014 6:18 |
|
 |
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Je kijkt ook niet alleen naar de km stand, maar ook naar de onderhoudsbeurten en de genoteerde km stand die moet kloppen in de tijd met de genoteerde stand op de APK briefjes tezamen met de Nap. Mocht er toch iets raars te zien zijn dan kun je alle oude eigenaren bellen om te checken hoe het echt zit. Als de mogelijkheid van volledige controle niet mogelijk zijn moet je m.i. Achterdochtig zijn.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
15 nov 2014 7:58 |
|
 |
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
15 nov 2014 8:43 |
|
 |
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Heb toch in het verleden bij twee 993 Turbo's de draaiuren laten uitlezen. (bij 1 was er gerommeld)
|
15 nov 2014 8:52 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Net terug van 'down under' en de autotrader van Aussieland Maarja, als ze boxster al verkeerd schrijven dan kun je je afvragen hoe betrouwbaar de prijzen zijn... 
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
15 nov 2014 10:25 |
|
 |
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Ook met de draaiuren kan gesjoemeld zijn. Geheugenmodules zijn eruit te halen en te herschrijven door de crimi's Uiteindelijk als met wil kan elke auto een "eigen"sluitende historie hebben. Mijn mening blijft dat je het nooit zeker kunt weten!
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
15 nov 2014 11:00 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Alweer een beetje gewend Wil  Zijn de "fietspompen" al vernieuwd Gr Hans
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 nov 2014 12:05 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
Bijna.....toch moeten wennen aan werken na 6 weken rondreizen.
Wat niet went is de eerste start/ kilometers van de 3.2....nog steeds super tevreden met de oude meuk!
Afspraak met de garage, en met de apk wordt het beoordeeld.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
15 nov 2014 18:41 |
|
 |
peterzeddam
|
 Re: Prijsontwikkeling Porsche 964/993/996/997
|
21 dec 2014 23:21 |
|
|