Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 mei 2025 0:51

Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Garantieverzekeraar weigert oliezuipende VAG motoren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Financial
London
Bericht Re: Garantieverzekeraar weigert oliezuipende VAG motoren
Tsja. Autotrust.

Dit is sowieso een partij waar je je auto niet wilt verzekeren. Probleem met je auto? Hopen dat het onderdeel niet op de gigantische lijst met uitsluitingen staat. Of als je vergeten bent de jaarlijkse autotrust-technische keuring te ondergaan, ook dan kun je fluiten naar je centen.

Maar goed, blij met mijn P. (en de Porsche approved garantie) :drive: Autotrust troep komt er bij mij niet in :mrgreen:

23 apr 2015 20:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
993 4S
BMW eerste jaar bij auto trust gehad.
Niet nodig gehad :bang: had ik kunnen weten natuurlijk :popcorn:

23 apr 2015 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Heb al langer idee dat ik noooooit mijn huidige leasebak met de 1.4 tsi over zal nemen. Reken maar uit, 150pk en 300nm uit 1.4 liter. Ondersteund door compressor en turbo. In totaal 3,5 liter olie die minimaal 30000km mee moet gaan. Ik sleur er ook nog een behoorlijke caravan mee, bij een beetje bult loopt de olie temperatuur op tot 142graden.... Ikheb er wel bewondering voor dat ie het nog steeds goed doet, alhoewel ik sinds kort het gevoel heb dat de turbo olie aan het snoepen is. Maar dit kan natuurlijk nooit 200.000km goed gaan - temeer er sinds kort ook rare rammeltjes uit de dsg komen.... Oh ja, ik rij heel behoudend met de seat verder.
ieder zijn ding, natuurlijk, maar een beetje objectief kijkend naar de techniek moet je toch constateren dat een dergelijke set up niet gemaakt is om echt lang overeind te blijven.

23 apr 2015 22:04
Profiel
964 c2
Den Haag
Zoals met heel veel producten. Beetje de tijd/maatschappij van nu.

23 apr 2015 22:10
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Cazzo Super Veloce schreef:
Enguess schreef:
Kom nou toch. Er is bewijs genoeg.

Blijkbaar zijn er meer dan 1 struisvogel op dit forum :mrgreen:

Ja, ik snap ook niet waarom er nog zoveel over geschreven moet worden. Het is toch simpel :mrgreen:

24 apr 2015 9:08
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
BAM http://www.autoblog.nl/nieuws/volkswage ... post-76508

Ben benieuwd naar het olieverbruik van deze geweldenaar. :lol:

24 apr 2015 15:21
Profiel
993 4S
Denk dat ik deze oversla :salut:

24 apr 2015 16:59
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
R400? Is dat 1 liter olie op 400km.? :mrgreen:

24 apr 2015 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
rij dagelijks met een scirocco 2.0 tfsi en die verbruikt geen olie bij 100d km,dus soms zit er een goede tussen :)
de 964 gebruikt ook geen olie,dus kan ook aan het warmdraaien en de rijstijl liggen....

24 apr 2015 20:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 911 991 Carrera, Volvo XC90 T8, Volvo S60 B3, Subaru Forester PZEV, Ex Volvo V60T4 Ex Subaru Forester X, Ex Porsche Boxster 987 S Ex Porsche Boxster 986 S Ex Porsche Boxster 986
Ik heb inmiddels 132.000 km probleemloos gereden met mijnA4 TDE. Geen extra olie bij moeten vullen en de beste DD die ik ooit heb gehad.

26 apr 2015 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Prive koop ik nooit nieuw, ook nooit met garantie en het mag niet meer kosten dan 5000 euro. Soms heb je geluk, soms wat minder..

Eerst een E46 gehad met N42 motor (318i) met 160.000km, vlekkeloos onderhoud en hier moest ik olie tanken en benzine peilen (zoveel werd er niet gereden). Ook water lustte het kreng graag, De auto reed heerlijk, maar wat was ik blij dat ie weg ging.
Nu al een tijd een A4 van 2004 met een 2.0 FSI en inmiddels 320.000km. Eerste motor, eerste bak en verbruikt 1 liter olie op 13.000 km en gemiddeld 1 liter benzine op 13km.

Het kan dus goed gaan en fout gaan en bij elk merk. Vorige week in Belgie binnen een kwartier een Lexus waarvan de koppakking eruit vloog en een toyota welke op z'n motorolie ging lopen (=Japans, dus betrouwbaar??).. kwestie van geluk en juiste berijder?

26 apr 2015 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Het verhaal van kleine motoren die helemaal uitgeperst worden met turbo's, intercoolers enz.
en dus (misschien) niet al te lang meegaan, daar geloof ik wel in. De toekomst zal het leren,
maar ik vrees dat dit niet alleen een VAG probleem is. De Ford Ecoboost motoren bijvoorbeeld.
1.0 Ltr. 3 cil. met turbo voor een Focus klinkt krankzinnig. Mijn ervaring is dat dit prima rijdt,
maar hoe is dit na bijv. 150.000 km. ? En dan ook nog start/stop. Iedere keer starten is even
geen oliedruk, wat zijn op de langere termijn de gevolgen ? De fabrikanten zeggen: geen probleem,
oliemaatschappijen laten een ander geluid horen.

Er zijn al voorbeelden uit de praktijk die aangeven dat dit soort configuraties op papier kloppen,
maar in de praktijk niet (Smart). Er zijn ook voorbeelden die aangeven dat het tegenovergestelde
in ieder geval wel werkt: een relatief grote cilinderinhoud met niet extreem veel vermogen, wat
vervolgens een leven lang meegaat. Wat belast het milieu uiteindelijk meer ?

Misschien hebben de Amerikanen toch gelijk : "there is no substitude for cubic inches".
En Porsche ook, mijn 964, 3.6 ltr, 250 pk. Daar zou men nu om lachen, maar het rijdt
24 jaar later nog wel rond (zonder revisie).

Algemeen: rustig warm rijden is iets waar ik heilig in geloof, maar wat velen niet doen.
Ik wordt 's-ochtends vroeg regelmatig vol gas ingehaald door Mercedes Sprinters (!),
VW Transporters enz. Koude motor en trappen maar, is toch een lease-bak. Zal met de
VAG producten die populair zijn in de lease vaak niet anders zijn. Met een fors olie-verbruik
als gevolg. Gebruik met respect voor de techniek kan veel verschil maken.

26 apr 2015 23:54
Profiel
993 4S
michelm1978 schreef:

Het kan dus goed gaan en fout gaan en bij elk merk.

Tuurlijk.
Maar VAG wordt niet meer verzekerd en de rest gewoon wel.
En aangezien de verzekeraar zn statistieken ongetwijfeld op orde heeft komt bij VAG dus relatief veel ellende voor.

27 apr 2015 0:19
Profiel
Noord-Brabant
VAG wordt wel verzekerd, alleen het olieverbruik, en de gevolgschade hiervan, bij bepaalde motoren niet. Een wezenlijk verschil tov het BMW product, de Cooper S. http://www.automotive-werkplaats.nl/tec ... i-cooper-s :lol:

27 apr 2015 0:38
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Opvallend dat die gast keihard durft te beweren dat die auto's "technisch slecht" zijn. Op basis van die paar Mini's die hij in zijn verzekeringsbestand heeft. Zou ik niet pikken als ik BMW was, zo'n uitspraak.

Ach verzekeraars... :mrgreen:

27 apr 2015 3:28
Profiel
Moderator
PF #57
cooper s kan ik me achter scharen. 't is dat het allebei leasers waren, maar kwalitatief geen hoogvliegers. wel erg leuk om mee te rijden overigens.

verder vind ik de toon en inhoud van discussies als deze hier jammer. maar dat is persoonlijk.

27 apr 2015 7:19
Profiel
993 4S
Franz schreef:
VAG wordt wel verzekerd, alleen het olieverbruik, en de gevolgschade hiervan, bij bepaalde motoren niet. Een wezenlijk verschil tov het BMW product, de Cooper S. http://www.automotive-werkplaats.nl/tec ... i-cooper-s :lol:

Mini staat ook niet bekend als een kwaliteitsproduct, das waar, maar daar ging het niet over in dit topic.

27 apr 2015 13:47
Profiel
993 4S
horn schreef:
verder vind ik de toon en inhoud van discussies als deze hier jammer. maar dat is persoonlijk.

Echt? ik vind het wel meevallen, beetje kroegpraat moet kunnen, toch?

27 apr 2015 13:49
Profiel
911 3.2 Carrera
michelm1978 schreef:
Prive koop ik nooit nieuw, ook nooit met garantie en het mag niet meer kosten dan 5000 euro. Soms heb je geluk, soms wat minder..

Eerst een E46 gehad met N42 motor (318i) met 160.000km, vlekkeloos onderhoud en hier moest ik olie tanken en benzine peilen (zoveel werd er niet gereden). Ook water lustte het kreng graag.

En dat laatste heb ik ook met mijn e46 318i....maar olieverbruik....liter op de 7k vind ik meevallen. Porsche verbruikt meer... :mrgreen:

En ondertussen hier een twingo die we 15 jaar hebben ..nu bijna 250k op het display en tot op heden benzine, beurten, uitlaten, shockdempers, banden, radiator en gaan met die banaan....niet slecht voor een frans product!

27 apr 2015 15:16
Profiel
Noord-Brabant
1 liter op 1000km of meer is natuurlijk gewoon teveel. Maar nog slechter is dat het probleem niet verholpen wordt. Ik vind VAG mooie merken hebben maar de arrogantie druipt er wel vanaf. En wat de coulance betreft kunnen ze bij daar nog veel leren van bv de Japanse concurrentie. Maar nu staan Duitse merken over het algemeen niet echt bekend wat coulance betreft dus het is niet alleen een VAG gerelateerd probleem.

27 apr 2015 16:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Ik geloof ook absoluut niet in downsizen.. en idd. wat is duurzaamheid? Een nieuwe auto bouwen gaat ook niet zonder belasting van het milieu. Zo'n 10 jaar terug hadden we een Audi 80 sedan van 1992. 2.0 liter blok met wel 90 pk! 110.000 km toen ik de auto kocht voor 1.000 euro. Een smetteloos interieur en hij lustte de allergoedkoopste olie. Kosten per km.. erg weinig. En wat is dan duurzaamheid? Het is dat de buurman het niet zo'n mooie auto vond en het nodig achtte er met zijn trekker overheen te rijden. Anders hadden we deze solide auto een stuk langer gereden.

Duitse degelijkheid gaat al een tijdje niet meer op voor vele merken uit dit land. De auto wordt steeds meer en meer een verbruiksartikel. In de jaren 80 was een auto van 10 jaar echt oud. In de jaren 90 en '00 was dit geen bijzonderheid meer. Ook nu nog veel auto's op de weg uit de jaren negentig. Ik denk dat we over 15 jaar geen V60's, Priussen, E-trons, GTE's en vele anderen meer zien rijden. Wie kan dan nog de techniek van vandaag onderhouden?

27 apr 2015 17:39
Profiel
993 4S
Bekende van mij rijdt dagelijks Spijkenisse/Etten-Leur VV met een Alfa 166 2.5 op LPG.
Onlangs door de 600.000 km gegaan.
Motor is nog nooit open geweest, koppen zijn niet gereviseerd.
Zie ik weinig moderne auto's doen.

27 apr 2015 18:30
Profiel
Moderator
PF #57
En had dat van een Alfa al helemaal niet verwacht. Wel een chique kar die 166.

27 apr 2015 19:03
Profiel
PorscheForum Junkie
horn schreef:
En had dat van een Alfa al helemaal niet verwacht.

Ik vind de toon en inhoud een beetje beneden peil...

:mrgreen:

27 apr 2015 19:08
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Cazzo Super Veloce schreef:
Bekende van mij rijdt dagelijks Spijkenisse/Etten-Leur VV met een Alfa 166 2.5 op LPG.
Onlangs door de 600.000 km gegaan.
Motor is nog nooit open geweest, koppen zijn niet gereviseerd.
Zie ik weinig moderne auto's doen.

Dagelijks Spijkenisse/Etten-Leur is perfect voor een auto om tonnen te lopen.

27 apr 2015 19:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende