Auteur |
Bericht |
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
 Geschiedenis Porsche 964
Een vriendin van mij heeft deze porsche gezien maar zij woont in Zwitserland en kan daarom niet even zelf gaan kijken zij is op zoek naar een 964 Coupe. Wie kent deze Porsche en weet er wat meer over te vertellen? http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... -1989.html
|
31 okt 2015 15:05 |
|
 |
Pw250
964
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Laatste stempeltje is Visser 9jr terug. Kan iig een "padkeeper" gebruiken 
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
31 okt 2015 15:08 |
|
 |
giulia
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Ik ben maandag toch in de buurt Peter. Ik ga wel ff kijken. Ik heb daar 2 jaar geleden mijn Spider 4 gekocht tot volle tevredenheid!
|
31 okt 2015 15:55 |
|
 |
Kappi2907
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Arjan, check ff of het blok is 'ingepakt. ''89 blok. Ik zou vragen of ze um ff op de brug zetten en bodemplaat losmaken. 10min werk.
|
31 okt 2015 16:14 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Over het algemeen lijk het een redelijk strakke wagen. De volgende is mij opgevallen. Bestuurderskant heeft een klapper gehad volgens mij  Kleurversil tussen kofferklep en spatbord. Zie ook dat de spuiter voor de koplamp aan de bestuurderskant helemaal ontbreek  Isolatiemat is niet meer te redden, niet met een petkieper en ook niet met een padkeeper de stukje buis die de warmtehuishouding aan de blok koppelen net achter/boven de koelfans is kapot  Tussen 37k en 98k geen beurt gehad. Datums lijk ook niet de kloppen 37K beurt gedaan op 7-1-94 en de 98k beur op 28-9-94, of er is enorm veel mee gereden in '94  De volgende 100k lijk wel goed te gaan en dan stopt het 9 jaar geleden. Aan de motor te zien zou het kunnen kloppen dat de wagen maar 10K in 9 jaar heeft gelopen. Ik zie veel "Visser" dingetjes nog terug in de motor ruimte. Rode stipjes en tiewrapjes etc.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
31 okt 2015 18:18 |
|
 |
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Toch oogt de auto mooi fris en origineel, vind de kleur erg mooi. Heeft idd wat dingetjes -scherp opgemerkt Johan- maar de prijs lijkt ook alleszins redelijk. Gewoon auto even checken bij Visser en dan akk, weet je het precies.
|
31 okt 2015 18:29 |
|
 |
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Zit nu nog even te kijken, maar onderhoudshistorie klopt wel degelijk. Auto heeft in 92 en 93 wel degelijk onderhoud gehad, bij kloppende km standen zo lijkt het.
|
31 okt 2015 18:37 |
|
 |
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Dank je wel Arjan ben benieuwd naar je verslag. 
|
31 okt 2015 18:42 |
|
 |
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
[quote="Johann"]Over het algemeen lijk het een redelijk strakke wagen. De volgende is mij opgevallen.
Bestuurderskant heeft een klapper gehad volgens mij.
Ik zie ook kleur verschil maar kan ook door lichtval komen maar het ziet er vreemd uit dat gedeelte.
|
31 okt 2015 18:45 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Mijn 964 heef de laatste 7 jaar ook geen grote beurt gehad maar ik heb er ook geen 10k mee gereden. Wel doe ikzelf ieder jaar een olie en filterwissel. Wel tussendoor de remmen aangepakt, ontsteking vervangen en dat soort zaken. Dus een aantal jaren geen motorisch onderhoud hoeft niet altijd een probleem te zijn.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
31 okt 2015 19:20 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Helemaal mee eens 
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
31 okt 2015 20:51 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
@Franz, zijn in die 7 jaar de kleppen ook niet gesteld?
|
31 okt 2015 20:55 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Nee, is nog niet nodig geweest. Ik laat het altijd wel checken maar zit ook nog lang niet aan de 20k kilometer.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
31 okt 2015 21:47 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Sorry, nu lees ik pas dat je in 7 jaar nog geen 10k gereden hebt. Ik heb in die 7 jaar ruim 45k gereden maar dan moet er echt wel een paar keer kleppen gesteld worden. Maar weer on topic, zou idd even nakijken waarom lv geen koplampsproeier meer zit en de kleur daar ook even nakijken zoals Johann al aan geeft.
|
31 okt 2015 21:56 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Volgens mij zit die koplampsproeier er wel linksvoor maar door de lichtinval lastig te zien. Tenminste, ik zie er namelijk wel iets zitten.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
31 okt 2015 22:32 |
|
 |
Spycke
|
 Re: Geschiedenis Porsche 964
Beste Peter,
Ik hoop dat je Zwitserse vriendin wel op de hoogte is van de hindernissen die ze gaat tegenkomen bij de import van een 964 in CH. -een individuele homologatie keuring (tussen de 6 en 9K chf)
of een ombouw naar een Zwitserse homologatie: -tussendemper vervangen voor een met het Zwitserse partnr. -versnellingsbak ombouwen naar een Zwitserse overbrenging, dan wel een CH -bak monteren.
Al met al een prijzig verhaal en dan komt er nog 8% btw overheen bij de import in Zwitserland. Je kan dan uiteindelijk beter een originele AMAG geleverde 964 in CH kopen.
Gr Spycke
|
31 okt 2015 23:22 |
|
|