Auteur |
Bericht |
robbie965
965 Lgemonde
|
en jij voor een aankoopkeuring
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
15 sep 2005 22:17 |
|
|
Franco
993 Carrera 4 Coupé
Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.Utrechtse heuvelrug
|
De auto is dan niet meer origineel. Dat vind ik persoonlijk minder leuk.
Daarnaast geloof ik er niet in dat iemand een wagen eeuwig in bezit houdt. Bij verkoop heeft het dan een flinke invloed op de verkoopprijs.
Dat vind ik zonde.
_________________________________________ Deutsche Gründlichkeit !!
|
15 sep 2005 22:20 |
|
|
Rescue911
|
Devils son, ik heb toch elke weer een beetje het idee dat je alles (ook in andere topics) zakelijk opvat.
Nou is hier op zich niks mis mee (als je bezig bent met je werk, waarschijnlijk autohandel) maar we zijn hier bezig met een gevoel: Porsche Zakelijk gezien is het gewoon een feit dat een auto in een andere kleur gewoon minder waard is, maar what the hell! Als iemand zijn/haar wagen in paars met gele stippen wil spuiten dan is dat toch prima? Een ander topic ging 's over cabrio's waar bij er een paar ex-klpd ers naar voren kwamen die van wit naar amethist gespoten waren of andere kleuren, deze auto's zijn misschien hierdoor wel juist méér waar geworden of vinden sneller een koper.
Anyway, waarom een auto minder waard wordt als deze een andere kleur is gespoten, is doordat deze dan niet meer origineel is en zo was als toen hij uit de fabriek kwam rijden, en dat willen we zogenaamd toch allemaal? Maar voor degene die er mee rijdt en er dagelijks naar kijkt in z'n garage is de waarde van een overgespoten exemplaar, in zijn/haar favoriete kleur, misschien wel onbetaalbaar.
Dirk, wil je een witte en de jouwe niet weg doen omdat je eraan gehecht bent? Gewoon wit spuiten. Wil je gewoon een witte? Jouwe verkopen en een witte kopen.
|
15 sep 2005 22:22 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Yep! (maar dat had je ook hier op het forum kunnen lezen)
|
15 sep 2005 22:22 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Dirkie, ik vind het toch wel fraai, zo in het wit. Maar dan niet op JOUW auto......
Mauk
|
15 sep 2005 22:37 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
wist het niet zeker maar ik zag wel toevallig den haag op de aankoopkeuring staan
wel een aparte kleur, ik zou wel andere velgen aanschaffen
er zat ook wat stoeprandschade op
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
15 sep 2005 22:37 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
of gewoon laten repareren.
|
15 sep 2005 22:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De D90's krijgen winterbanden en de volgende zomer komen er cup 1's op. De stoeprandschade (die ook wel weer meeviel) wordt niet gerepareerd, vind ik voor wintervelgen onnodig.
|
15 sep 2005 22:46 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Toch minder liefhebber als ik dacht.
|
15 sep 2005 22:48 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
@ devils son
voor de rest zag de auto er netjes uit
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
15 sep 2005 22:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De velgen zijn niet superslecht ofzo... En ik vind de D90's sowieso niet zo heel mooi. Ander waren ze wel gebleven, want ze zijn lichter dan de cupvelgen... Wintervelgen worden bovendien snel vuil en blijven zelden lang mooi. Vandaar dat ik daar geen geld in wil steken.
Bij mij komt eerst de techniek en dan optisch.
|
15 sep 2005 22:58 |
|
|
Rescue911
|
Wat is het voordeel dan, dat de D90 lichter zijn dan de cups?
Merk jij dat?
|
15 sep 2005 23:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Lager afgeveerd gewicht. Dus betere wegligging.
Maar ik hecht daar niet zo enorm veel waarde aan, anders zou ik niet voor de cups gaan (die alleen als extreem dure magnesiumversie de term lichtmetaal verdienen).
|
15 sep 2005 23:47 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Afgeveerd of ONafgeveerd?
|
16 sep 2005 10:11 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Wat een mooie 997 in het wit :
Hoe langer ik er over denk, hoe minder ik de 964 mooi vind in het wit.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
16 sep 2005 14:21 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
??
Techniek voor esthetiek toch?
|
16 sep 2005 14:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
16 sep 2005 15:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het voordeel van dat lagere onafgeveerde gewicht laat zich niet echt gelden op de openbare weg. En ik ben niet van plan om met deze 964 op de Ring te gaan rijden.
|
16 sep 2005 15:38 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
dat weet ik, maar je spreekt jezelf tegen.
|
16 sep 2005 15:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bijna iedere stelling is in de doorgedreven variant niet geldig.
De techniek staat bij mij voorop. In die zin: dat moet eerst in orde zijn. Dan pas het optische verhaal. Maar dat laat onverlet dat ik ook de optiek belangrijk vindt. Alles is uiteindelijk een compromis.
Zo zou ik wel altijd originele cups nemen. De MM variant is nl. nog zwaarder en minder sterk.
|
16 sep 2005 16:07 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
waarom wit spuiten als je met een zilvere 964 dit prachtresultaat kan bekomen
|
17 sep 2005 22:28 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
SHIIIIT, hier bij ons in de buurt vragen ze gerust 3500-4000 eurootjes!!!!
en dan heb je niks aparts aan den auto so.....
hebbie ene goed adres voor mij, kan wel hotelletje vanaf voor dat geld bij jullie
greets uit het verre oosten van NL
|
18 sep 2005 0:51 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
hier weet ik ook wel een adres waar het voor 2 a 2.5k kan en heel erg netjes
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
18 sep 2005 13:06 |
|
|