Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies. En dat hoef ik niet te bewijzen, net als een Dobermann niet reageert op een keffertje...
|
19 sep 2005 22:57 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
, soms ja.
|
19 sep 2005 22:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik beleef nog steeds het meeste plezier als die GTi of GSi met vol vermogen, spinnende bandjes en zwiepende frisse-lucht-kerstboom-aan-de-spiegel bij het stoplicht wegscheurt, nadat hij bij rood vele malen vroaaarrr - vroaaarrr - vroaaarrr gedaan te hebben en voor zijn ordi vriendinnetje langs stoer met boze blik naar mij gekeken te hebben, waarna ik met een rustig gemoed 0-50 km/u doe in 17 seconden... SUCKER!!!!!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2005 23:01 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Als ze een kerstboom hebben slingeren kap ik er ook mee
Anders laat ik me toch nog te vaak verleiden... Ach met warme motor en netjes schakelen kan die ouwe van mij nog aardig mee.
Is toch de laatste echte 911...
|
19 sep 2005 23:06 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Die illusie heb ik al HEEEEEEEEEEEEL lang niet meer
|
19 sep 2005 23:12 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
de magie raakt er een beetje vanaf , over 10 jaar zal denk ik een huis tuin en keuken golf sneller zijn als b.v de SC
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
19 sep 2005 23:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het tweede deel ben ik met je eens (sterker nog, is nu al het geval!), maar het eerste deel zeker niet... De magie blijft! Want de magie is zoveel meer dan alleen die snelheid! (Sterker nog, stilstaand is er zelfs magie......)
|
19 sep 2005 23:17 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
20 sep 2005 8:23 |
|
|
996C4-Torquehorse
996 - Carrera 4 Cabrio (Strosek)
|
Leuk... een "gehaaid" onderwerp in de ring gegooid
Hallo beste Porschecollega's,
Blijkbaar heb ik hier wel een berucht thema aangesneden, waarbij de gemoederen "lichtjes" opgelaaid worden...
Een "verbeten strijd" tussen manueelrijders en tiptronicrijders???
In ieder geval fijn om zoveel reactie te mogen ontvangen op m'n vraag. Intussen weet ik er al het fijne van...
Dus SNELLE sportieve manueelgeschakelde sportgroetjes,
Torquehorse on the move... met zijn zesbak...
_________________________________________ What a feeling ==> the 996 sensation of real 4ce on a 4wheel base. Beauty finally got a name... Porsche, all the way... because the sky is the limit...
|
20 sep 2005 9:07 |
|
|
F@RGO
|
Ik breek geen tiptronic af,
maar manueel is meer iets voor mijn
Voor in de file is het leuker met tip maar ik sta altijd helemaal vooraan in de file (lolz)
|
20 sep 2005 12:40 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Als jullie het over de zwaardere belasting hebben bij een manuele schakelbak, bedoelen jullie dan het vertrekken zelf ?
Want van eerste naar tweede schakelen, dat lijkt me nu toch het probleem niet te zijn.
Misschien eens het moment om de specialisten te laten zeggen hoe je nu het snelst weg bent : vol in de toeren en dan plots het koppelingspedaal loslaten (iets wat ik niet durf, misschien terecht...) of gewoon gecontroleerd ontkoppelen ?
|
20 sep 2005 14:32 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Bij 4WD tweede optie, bij 2WD eerste,
althans zo is het mij verteld door de experts van Audi.
|
20 sep 2005 17:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bij 4wd kan de koppeling het geweld niet aan als je de koppeling laat vallen. Bij 2wd gaan de wielen spinnen, bij 4wd wordt de koppeling loeiheet en grijpt dan niet meer.
Dus de experts van Audi hebben gelijk. Althans, op asfalt. Op gravel is het een ander verhaal. Dan gaan de wielen weer spinnen.
|
20 sep 2005 17:51 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Hallo,
Wat hier helaas niet ter sprake komt maar zeker meetelt, is dat een tiptronic-bak indien hij de geest geeft nogal duur is om te repareren. Dit vanwege de hoge complexiteit van de techniek en de electronica.
Ik weet niet of een tiptronic minder kan hebben dan een handbak voor wat betreft hoge km-standen. Bij het kopen van een occasion lijkt me dit wel goed om te weten!
|
21 sep 2005 22:27 |
|
|
F@RGO
|
Ik liet mij wijsmaken door techniekers van porsche
dat de versnellingsbakken(de tiptonics)
wel heel weinig problemen of reparaties geven.....
Dus is dat dan wel een pluspuntje,
maar ikzelf blijf bij manueel schakelen. (het is echt leuker )
|
21 sep 2005 22:38 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Een tip kun je toch net als een echte automaat gewoon in zn vrij zetten, 5-6000 rpm geven en hem ineens in zn D of 1 zetten? Waarschijnlijk veel wielspin, of is ie daar tegen beveiligd?
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
21 sep 2005 22:51 |
|
|