Auteur |
Bericht |
Brabo964
|
 Milieuzones in Europa
Ik lees net dat na Nederland (Rotterdam etc) nu ook steden als Brussel en Parijs oudere auto's gaan weren uit de binnensteden. Met name in parijs gaat het al snel ingevoerd worden (1 juli 2016!) en dat voor ALLE auto's van voor 1997...dus ook een 993 is daar al ongewenst De Fransen hebben haast, belgie idem en in Nederland is Rotterdam centrum inmiddels ook al onbereikbaar voor een oudere 911. Ik snap dat de buitenwegen/dorpen populairder zijn voor roadtrips, maar af en toe een stad binnenrijden is ook wel eens leuk of handig. De trend is duidelijk, mijn vraag is wel: gaat dit impact hebben op de prijzen van oudere Porsches?
_________________________________________ nobody needs one....everybody wants one.....Porsche
|
02 jun 2016 8:12 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
 Re: Milieuzones in Europa,
Eens kijken....  .......Ja, ik zou hem gauw wegdoen 
|
02 jun 2016 9:00 |
|
 |
Rob69
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
|
Andere kant van de bol ... nee, houden want ze worden schaars 
_________________________________________ “ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein
|
02 jun 2016 9:55 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
02 jun 2016 10:50 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Als je auto jong of oud genoeg is mag jij er als 40plusser gewoon in hoor André 
|
02 jun 2016 12:04 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Parijs is volgens mij slimmer bezig dan NL
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
02 jun 2016 12:17 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ik mag dus nog wel Parijs in(als ik dat zou willen tenminste), met de Porsche(juli '97),maar een identieke auto uit '96 niet meer!  Slaat nergens op!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
02 jun 2016 12:19 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nee idd maar was hier ook zo bv in rotterdam, twee auto's zelfde jaar maar voor juli en na juli (of juni) maakte het verschil.
dat blijf je houden als je een jaar als grens maakt
_________________________________________ remmen is angst
|
02 jun 2016 12:58 |
|
 |
ptol924
|
 Re: Milieuzones in Europa
Toch denk ik dat het niet eens zo lang meer zal duren voordat we alleen nog naar onze klassiekers kunnen kijken omdat ze nergens meer mogen rijden.
|
07 jun 2016 20:20 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Toch blijft het een raar idee dat er een ongelijkheid ontstaat op basis van de auto die iemand rijdt. Ik kom dus helemaal niet meer in steden waar ik niet welkom ben op basis van de auto die IK rij. Als iedereen zo denkt, dan heb je een punt.....maar ja, het aantal autoliefhebbers lijkt ook in rap tempo af te nemen (die bewering baseer ik dan weer op de gemiddelde auto die ik zie rondrijden: één groot suf zooitje auto's, nietszeggend, en op het feit dat mensen in het algemeen bijna niets meer weten over hun eigen vervoermiddel). Wie wil er overigens nog met zijn zuurverdiende P of F door Parijs of Amsterdam rijden? Waarom zou je daar überhaupt gaan rijden? Om dure winkels te bezoeken? Om iedereen te laten zien waar je in rijdt? De bovengenoemde steden worden gebombardeerd tot toeristische trekpleisters, laat ze lekker hun gang gaan.....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
07 jun 2016 20:45 |
|
 |
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Bespeur ik daar toch een vleugje frustratie?
|
07 jun 2016 22:56 |
|
 |
drknauf
|
mag je in de rest vd wereld steden met milieuzones net als hier in nederland wel met een auto van 40 jaar of ouder het milieu verontreinigen ?
.
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
07 jun 2016 23:15 |
|
 |
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Tja ... Nederland regeltjesland ... Ik zeg nieuwe verkiezingen ... 
|
08 jun 2016 0:13 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Jazeker, het is immers wederom een inperking van vrijheid En de frustratie wordt verder gevoed door het feit dat dit totalitaire maatregelen zijn, ongeacht waar je op stemt.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
08 jun 2016 1:04 |
|
 |
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Ja hoor ... Ik was maar een beetje ah stoken. Ik begrijp het gevoel wel. Misschien maar goed dan dat ik hier niet kan stemmen! 
|
08 jun 2016 1:11 |
|
 |
drknauf
|
klees net dat je in parijs niet in het centrum mag enkel in het weekend 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
08 jun 2016 9:32 |
|
 |
Thijsch
Utrecht
|
|
21 jun 2016 13:00 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Dit is toch gewoon autotechnisch profileren, en dus discriminatie  Zeker als het gaat om identieke auto's uit verschillende maanden, dan is het belachelijk dat de ene wel mag en de andere niet.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
21 jun 2016 14:26 |
|
 |
rens914
|
Dat houd je toch altijd als je ergens een streep zet. Als je een maand tekort komt mag je dan: als puber wel alcohol kopen, heb je stemrecht, toch op vakantie met een verlopen paspoort, toch alvast je AOW. 
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
21 jun 2016 15:03 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Milieuzone? Ik kom uit een heel goede milieuzone... 
_________________________________________ rouge et noir
|
21 jun 2016 15:36 |
|
 |
MickRS
|
Volgens mij kun je in Duitsland een 'nachrustkat' kopen voor je oude auto. En als de uitstoot dan weer op orde is krijg je de grünplakete. Tenminste, dat idee had ik...
|
21 jun 2016 15:40 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Kromme vergelijking. Bij auto's gaat het om zaken die technisch identiek zijn, maar toch wordt de een beperkt. In NL hebben we een APK-keuring waarbij de uitstoot wordt gemeten. Op basis daarvan zou het te rechtvaardigen zijn om bepaalde auto's de toegang te ontzeggen. In jouw geval ontkom je er niet aan om dat er een grens moet worden getrokken. Maar zodra je 18 bent, mag je wel alcohol kopen. Het is niet zo dat je dan tot je 19e moet wachten.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
21 jun 2016 16:05 |
|
 |
MickRS
|
Zo, ook weer opgelost... klikkerdeklik
|
21 jun 2016 16:57 |
|
 |
Brabo964
|
Waar rook is, is vuur.....goed dat oldtimers in Parijs een kans krijgen, maar de regels zijn nog niet duidelijk.....Rotterdam gaat niet door de knieen en zo zullen er meer steden volgen.... Toch meer reacties dan ik verwacht had, onderwerp doet wel wat (fijn)stof opwaaien 
_________________________________________ nobody needs one....everybody wants one.....Porsche
|
21 jun 2016 22:05 |
|
 |
Eric303
911 964 jubileum 303
|
In Duitsland zijn ze niet zo lastig! Mijn 1993-er heeft gewoon een groene milieu sticker gekregen.
|
22 jun 2016 11:46 |
|
|