Auteur |
Bericht |
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Porsche koopt 20% van de aandelen VW
Porsche wil bij VW instappen Autobouwer Porsche wil instappen bij Volkswagen. Het bedrijf uit Stuttgart maakte zondag bekend dat het met "ongeveer 20 procent van het stemgerechtigde kapitaal wil deelnemen in Volkswagen in Wolfsburg". autotelegraaf
Is beter dan andersom, maar het moet niet teveel VW worden want dat gaat ten koste van de mythe lijkt mij...
|
25 sep 2005 13:51 |
|
|
John
Cayenne
|
tis toch al een beetje Familie.
Piech (ex VW baas) is getrouwd met een dochter van Porsche.
|
25 sep 2005 17:06 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik had het ook gehoord op de radio
het wachten is op de cayman R32 en de golf GT3
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
25 sep 2005 21:34 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Een golf met de GT3 motor... dat kan leuk worden!
|
25 sep 2005 21:39 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
20% van het aandelenkapitaal van VW? Ik ken de cijfers van Porsche AG niet, maar hebben ze dat dan op de plank liggen, danwel is er een bank die dat gaat financieren? In ieder geval blijkbaar niet 20% van het VAG-concern....
|
25 sep 2005 22:19 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
20 % van 21 miljard
zie reuters "This is a very sad chapter for Porsche shareholders" Het aandeel Porsche zal hiermee ongetwijfeld een flinke klap te verduren krijgen. Het is ook een volksaandeel (sorry ) iedere Duitser heeft wel een aandeel Porsche, de nationale trots.
|
25 sep 2005 22:37 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
3.3 miljard dus...en idd op de plank....
|
25 sep 2005 22:48 |
|
|
D-Dreamer
Boxster S 2001Rozenburg
|
Heeft Porsche nog een dochter in de aanbieding?
|
26 sep 2005 16:14 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
was ook het eerste wat ik dacht
|
26 sep 2005 16:46 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Hier even het hele bericht:
FRANKFURT, 26 september 2005
Porsche AG heeft de wereld verrast met haar voornemen een aandeel van maar liefst twintig procent in Volkswagen AG te nemen. Dat gaat de onafhankelijke sportautofabrikant zo'n 3,3 miljard euro kosten. Maar het zou goed zijn voor Volkwagen en voor Porsche. De aanjager is Ferdinand Piëch.
De aankoop zou Volkswagen beter beschermen tegen een eventuele 'vijandige' overname als de omstreden Volkswagen-wet, die voorkomt dat een investeerder een groter aandeel krijgt dan twintig procent, naar verwachting in 2007 zal worden afgeschaft. Bovendien beschermt het de onafhankelijkheid van het familiebedrijf Porsche, zo schrijft de zakenkrant Financial Times.
Porsche is een relatief kleine maar sterke onderneming. Vorig jaar verkocht het bedrijf wereldwijd een kleine negentig duizend auto's. Dat staat in schril contrast met de volumes van Volkswagen. Die haalt aantallen rond de vijf miljoen maar maar heeft problemen met de winstgevendheid van het merk Volkswagen. Het nieuws is goed voor VW dat momenteel tobt met enorme verliezen in Amerika, grote problemen in China en hoge arbeidskosten in Duitsland.
De topman van Porsche, Wendelin Wiedeking, spreekt van een 'Duitse oplossing' die noodzakelijk zou zijn voor een stabiele ontwikkeling van Volkswagen. Hij benadrukt het belang van de samenwerking die nu al tussen de bedrijven bestaat. Volkwagen helpt bij het bouwen van de Porsche Cayenne en de bedrijven werken samen aan de ontwikkeling van hybrides. Ferdinand Piëch zou de genius achter het plan zijn. Hij is zowel voorzitter van de raad van commissarissen van Volkswagen (als kleinzoon van de oprichter) een van de grootste aandeelhouders van Porsche. Volkswagen en de deelstaat Niedersachsen zijn beide enthousiast over het plan. Niedersachsen is nu de grootste aandeelhouder van VW met achttien procent. Posche heeft overigens benadrukt dat het 'onder geen voorwaarde' een overname nastreeft. Het bedrijf zou de zaak uit de kas kunnen bekostigen.
_________________________________________ NPC 0577
|
26 sep 2005 17:01 |
|
|
casper924CGT
937Capelle aan den IJssel
|
Kwestie van tijd en je moet voorgloeien in je P....
_________________________________________ Is the 924 turbo the ultimate 924? No, the 924 Carrera GT was one of more stunning cars to come out of that period of Porsche history.
|
26 sep 2005 17:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Volgens mij ziet de dochter van Wiedeking er beter uit...
Maar de familie Piech is gewoon familie van Porsche. Een dochter van Ferdinand, Louise, trouwde met ene Anton Piëch. Twee zonen, Ferdinand en Ernst.
Ferdinand Piëch is dus een neef van Butzi.
Laatst bijgewerkt door Devils son op 26 sep 2005 18:51, in totaal 2 keer bewerkt.
|
26 sep 2005 17:25 |
|
|
John
Cayenne
|
tis 1 pot nat, enne voor VW hoef je je niet te schamen
|
26 sep 2005 17:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat begrijp ik.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 sep 2005 20:18 |
|
|