|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
 |
Auteur |
Bericht |
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
 Re: Boxster
Als je geen bezwaar hebt tegen een Tiptronic is het, gezien het budget, zeker de overweging waard!
Ik kan me voorstellen als DD dat een Tip wel lekker rijd mocht je regelmatig een file tegenkomen.
|
16 aug 2016 21:50 |
|
 |
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Bovenstaand is ook mijn idee ...
|
16 aug 2016 22:51 |
|
 |
Patrick
|
Er staat er een te koop van een forummer. viewtopic.php?f=10&t=47774
|
16 aug 2016 23:30 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
- IMS lager
- 2de versnelling
- Bobines
.. en soms gaat er wel eens een katalysator kapot 
|
17 aug 2016 7:27 |
|
 |
Wijnand 2.7
Ex Porsche 911 ex. 944 2.7 Bollenstreek
|
Ik was aanwezig bij de AKK van de eerste Porsche die ik op het oog had. Dit vond ik zeer leerzaam. Het bracht mij weer met 2 voeten op de grond en ik wist waar ik op moest letten bij de verdere zoektocht. Die auto is het dus niet geworden. Dit was de 200,- dubbel en dwars waard.
_________________________________________ Porsche 911
|
17 aug 2016 10:33 |
|
 |
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Ik heb een 2.5 en ben er dol op. Heb hem afgelopen jaar als daily driver gebruikt. Dan kunnen de onderhoudskosten wel oplopen. Maar dat kunnen ze altijd. Je weet het gewoon niet vooraf, moet daar wat geluk mee hebben. AKK helpt enorm en moet je doen, maar dan nog kan er plots een probleem ontstaan. Porsche maakt goede, degelijke auto's dus heel groot is die kans niet. Mij niet gebeurd gelukkig. Onderhoud heeft me tot nu toe (3e jaar in bezit) ca 1500 - 2000 per jaar gekost, afhankelijk van wat je meerekent. Heb bijvoorbeeld 4 banden vervangen terwijl die nog niet op waren, maar van een type waar ik in de winter niet mee wilde rijden (te hard rubber en dus slipneigingen, vorige eigenaar was te zuinig geweest). Duur geintje, maar eigenlijk is dat een verbetering aan de auto en geen onderhoud. Check vooral ook de site van Stuttgart-Parts, daar staar een zeer uitgebreide lijst tips voor de aankoop.
|
18 aug 2016 9:42 |
|
 |
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Voordelen 2.5 vroeg type: IMS lager is bij de eerste types dubbel uitgevoerd hoorde ik, en daardoor minder gevoelig. Ben geen technicus dus weet niet of dit verhaal klopt. De 2.5 heeft hetzelfde blok als de grotere motoren maar minder heftig gebruikt. Kans op "gevoelige IMS Lager" daardoor misschien wat kleiner.
Zwak punt / Designfout: de condensatoren van de airco zitten op een plek waar ze gevoelig zijn voor steenslag. Bij een oudere auto vaak lek daardoor.
|
18 aug 2016 9:48 |
|
 |
outrage
|
Wederom allemaal bedankt. Ik ga dit allemaal meenemen in mijn beslissing.
|
20 aug 2016 7:21 |
|
|