Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:17

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
nummerplaten afdekken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Van niet overheidsinstanties bedoel je ?
Hoe gaat dat dan ?

25 sep 2005 0:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Devils son schreef:
Gerco schreef:
Maar serieus, is er een mogelijkheid dat iemand aan de hand van je kenteken je adres kan achterhalen ? Tenzij je bij de RDW of de politie werkt dus.

Er zijn veel meer mensen die in die gegevens kunnen neuzen.

Nou? Wie A zegt... 8) :wink:

25 sep 2005 0:16
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:

Nou? Wie A zegt... 8) :wink:

Verzekeringsmij. + (naar ik heb begrepen) de tussenpersonen.

Dan zijn er kantoortjes die tegen betaling die gegevens verstrekken (plus een hele hoop andere gegevens...).

En zo zal er nog wel flink meer zijn.

25 sep 2005 0:30
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
Devils son schreef:
Gerco schreef:
Maar serieus, is er een mogelijkheid dat iemand aan de hand van je kenteken je adres kan achterhalen ? Tenzij je bij de RDW of de politie werkt dus.

Er zijn veel meer mensen die in die gegevens kunnen neuzen.

ja zekers... het lukt niet vaak maar als je een kennis of toch een beetje een goede omgang heb met de verzekerings maatschappy heb kan je met een of andere smoes het kenteken geven en zo het adres achterhalen.

of een deurwaarder die kan het ook een detectieve en nog meer instanties..

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

25 sep 2005 10:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4 Coupé Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.
Utrechtse heuvelrug
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ja en wat te doen als je thuis bent?
sleutels op bergen in de kluis , mee naar de slaapkamer,
of laat je de sleutels bij de voordeur liggen.robert

Nee ze liggen nooit voor de grijp. Nu niet, en toen ook niet. Maar ik ken ook mensen die de sleutels vooral bereikbaar ophangen omdat ze geen lieden in hun slaapkamer tegen willen komen op zoek naar sleutels.
Bij die inbraak was mijn geluk dat ik originele sleutelset en reserve, beiden mee had genomen :wink: . Overigens is de toko inmiddels weer beter beveiligd 8)

25 sep 2005 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Oh maar de kenteken + adres gegevens liggen dus niet "op straat" en dat vind ik al heel wat hoor :wink:

25 sep 2005 14:06
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Gerco schreef:
Oh maar de kenteken + adres gegevens liggen dus niet "op straat" en dat vind ik al heel wat hoor :wink:

Nee, dat zou helemaal lekker worden... :twisted: Alhoewel, ik denk wel dat er dan wat minder asociaal gereden wordt, want voor je het weet staat die gast die je net gesneden of een beetje 'opgeduwd' hebt op je stoep! :roll: :wink:

25 sep 2005 23:47
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Devils son schreef:
Verzekeringsmij. + (naar ik heb begrepen) de tussenpersonen.

Dan zijn er kantoortjes die tegen betaling die gegevens verstrekken (plus een hele hoop andere gegevens...).

En zo zal er nog wel flink meer zijn.

Ja, want ene Jort K te A stuurde mij afgelopen weekend een uitnodiging voor 'n Quote abonnement. Letterlijk:
"Proficiat, volgens onze gegevens bent u liquide genoeg en mag u zich tot de doelgroep van Quote rekenen." :shock:

Nou denk ik dat beste Jort niet weet dat mijn P al meer dan 30 jaar oud is en dat ik nou ook weer niet bulk van het geld, maar toch.... hoe komt ie nou aan zijn gegevens?

Zo gebeurde het ook dat ik na het verbreken van m'n vorige relatie ineens uitnodigingen kreeg van relatiebureaus (vriendin was uitgeschreven bij de gemeente) en dat ik na het op funda zetten van het huis ineens heel veel post kreeg van verhuisbedrijven.

Privacy?? Waar?

27 sep 2005 11:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Ben dit topic nu al even aan het volgen en de meeste hebben het over privacy of zelfs diefstal van de wagen.

Maar ... de meeste stelen helemaal niets hoor :)
Waarom maak ik mijn nummerplaat onleesbaar?
En dit gebeurd heel veel (in België toch)

Stel (puur hypothetisch dus) ik rijd met een grijze Porsche 911GT1, en ik zie hier op het forum een andere Porsche 911GT1 met dezelfde kleur en ongeveer dezelfde uiterlijke kenmerken met een mooi leesbaar nummerplaatje erop. Dan ga ik even naar de lokale supermarkt, laat daar dat nummerplaatje namaken, hang dit op mijn grijze GT1, en ga vervolgens even lekker blazen op de Belgische snelwegen.
Na een dagje fun, gaat de plaat de vuilbak in. En de gevolgen zijn voor de eigenaar van de GT1 hier op het forum waar ik de plaat van steelde.

En probeer maar eens te bewijzen dat je op dat moment met iets anders bezig was :)
En dit valt met alle auto's voor hoor. Mijn schoonmoeder rijdt met een Fiat Punto en is ooit gepakt in Brussel, terwijl ze nooit veel verder dan 10 km met die auto rijdt (wonen bij Gent). Is dus iemand die het plaatje even gekopieerd heeft.

Dat is dus de reden waarom mijn plaat niet overal op het net te vinden is.

27 sep 2005 12:16
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Voor jaren was dat misschien zo het geval , maar sinds we het nummerbord hebben met hologram en zegel in (wat de replika nummerplaten niet hebben) en het lettertype (die van replikas is anders) is het aan de hand van de foto makkelijk te bewijzen dat het om een geval van oplichting gaat.
Dus ben je het niet geweest, foto opvragen en je onschuld wordt bewezen.

Laatste update 22/10/2013

27 sep 2005 12:22
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
S2 schreef:
Stel (puur hypothetisch dus) ik rijd met een grijze Porsche 911GT1, en ik zie hier op het forum een andere Porsche 911GT1 met dezelfde kleur en ongeveer dezelfde uiterlijke kenmerken met een mooi leesbaar nummerplaatje erop. Dan ga ik even naar de lokale supermarkt, laat daar dat nummerplaatje namaken, hang dit op mijn grijze GT1, en ga vervolgens even lekker blazen op de Belgische snelwegen.
Na een dagje fun, gaat de plaat de vuilbak in. En de gevolgen zijn voor de eigenaar van de GT1 hier op het forum waar ik de plaat van steelde.

Da's inderdaad knap jippie, ja.
Ben ik effe blij dat de mijne geel is... :wink:

27 sep 2005 12:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
911-lover schreef:
Voor jaren was dat misschien zo het geval , maar sinds we het nummerbord hebben met hologram en zegel in (wat de replika nummerplaten niet hebben) en het lettertype (die van replikas is anders) is het aan de hand van de foto makkelijk te bewijzen dat het om een geval van oplichting gaat.

Inderdaad is het zo te bewijzen, maar wie moet er weer achteraan hollen?
En dat terwijl je rustig in je zetel zat :)
En even je nummerplaat uitwissen op de foto's die je post is minder werk.

Laatst bijgewerkt door S2 op 27 sep 2005 13:12, in totaal 1 keer bewerkt.

27 sep 2005 13:10
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
S2 schreef:
911-lover schreef:

Inderdaad is het zo te bewijzen, maar wie moet er weer achteraan hollen?
En dat terwijl je rustig in je zetel zat :)

Daar heb je idd een punt , maar zo is tegenwoordig ons rechtsysteem.
Je bent schuldig tot jezelf je onschuld kunt bewijzen.
Ik ben zo al tien maanden in een zaak aan het hollen waar hopen tijd en advocaatskosten in steken :evil:

27 sep 2005 13:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
In mijn woning een alarmsysteem laten bouwen, en ja, met vooruitziende blik ook in de (afgesloten) garage een bewegingsdetector. eén beweging en sirene gaat af met melding aan alarmcentrale. Rennen maar ... Knappe vent die daar omheen gaat. Daarnaast staat de auto altijd op slot met alarm aan. Sleutels zijn op een andere locatie, bezoekje zou wat dat betreft dus voor niets zijn :lol:

27 sep 2005 13:29
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
S2 schreef:
Stel (puur hypothetisch dus) ik rijd met een grijze Porsche 911GT1, en ik zie hier op het forum een andere Porsche 911GT1 met dezelfde kleur en ongeveer dezelfde uiterlijke kenmerken met een mooi leesbaar nummerplaatje erop.....

Dat is dus de reden waarom mijn plaat niet overal op het net te vinden is.

:roll: ..... Nog maar een keer dan :arrow:
EriC4C eerder in dit topic schreef:
ROSE schreef:
dank voor de reacties en ben blij dat er blijkbaar meer mensen hetzelfde idee hebben als ik.

Onderwerp is niet nieuw. :salut:

Klik even op de oranje letters in de quote. ;)

27 sep 2005 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Lochristi, België
Bericht 
Heb even op je "oranje letters" geklikt en ben nu pas weer wakker geworden. Als je een link wou posten naar een slaapverwekkend topic. :roll:

Topic komt trouwens uit 2003, als je telkens moet zoeken voor je een reply doet :(

27 sep 2005 15:56
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
S2 schreef:
Topic komt trouwens uit 2003, als je telkens moet zoeken voor je een reply doet :(

Dat hoeft ook niet, hoewel de zoekfunctie wat mij betreft wel vaker gebruikt mag worden. :!:
Echter, als je het zo wilt stellen :roll: , is blijkbaar in 2003 al aangegeven dat de door jou in 2005 geschetste hypothetische situatie niet realistisch is. Hier in NL in ieder geval. :salut:

27 sep 2005 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
En dan nog is het kul. Of je die nummerplaat nu ziet op internet of in real life, maakt toch geen verschil ? En op straat, tja daar kan je je nummerplaat niet afdekken.

27 sep 2005 16:34
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Buiten dat, heeft dan niemand het hier ook gehad, dat je terug komt van iets, en je nummerplaat is gejat? Je staat raar te kijken hoor :cry:

27 sep 2005 21:07
Profiel Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
paSCal schreef:
Buiten dat, heeft dan niemand het hier ook gehad, dat je terug komt van iets, en je nummerplaat is gejat? Je staat raar te kijken hoor :cry:

gelukkig niet dan krijg je er zo een met een 1 erop :pukel:

28 sep 2005 0:19
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Hier in België niet.
Aangeven bij de Politie dat hij gestolen is , dan wordt deze geseind.
Met dat papier en inschrijvingsbewijs bij DIV een nieuwe nummerplaat aanvragen.
Effe kosten betalen van een nieuwe nummerplaat en nieuw inschrijvingsbewijs en een weekje later is het leed (en een paar eurootjes armer) weer geleden.

28 sep 2005 0:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
rob964.c4 schreef:
paSCal schreef:

ik heb een keer een mercedes 300 c coupe gezien met een 4 op zijn nummerplaat

:shock:

28 sep 2005 6:31
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
rob964.c4 schreef:
Inderdaad ;)

robbie965 schreef:
ik heb een keer een mercedes 300 c coupe gezien met een 4 op zijn nummerplaat :shock:

"Slechts" een "4" :?: :wink:

28 sep 2005 9:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Ach iedereen heeft zo zijn reden(en) om het wel of niet te doen.
Mijn kenteken is ook zwart.
Ik woon in een dorp dat overigens in mijn profiel staat.
Alle kinderen komen elk weekend een kijkje nemen. Zelfs de blinde buurman is er speciaal voor langsgekomen en heeft hem "gezien" 8)
Ik ben de enige met een boxster dus ik ga ervan uit dat iedereen mij weet te vinden. Trouwens als criminelen willen dan kunnen ze ook.
Daar helpt een alarm of viervoetig dier weinig tegen.
Maar mijn autosleutels op mijn nachtkastje dat is gelukkig niet nodig.
Mijn ex-schoonmoeder verdient 's avonds een centje bij en staat trouw op de uitkijk. Je moet een sterke maag hebben om daar langs te geraken :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Jullie moeten trouwens de groeten hebben.

Edward

28 sep 2005 20:47
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3