Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 4:43

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plastic raampje vouwt niet lekker 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht Plastic raampje vouwt niet lekker
Hallo,
Voordat ik Wittebrug ga lastig vallen zou ik graag jullie ervaringen willen weten.
Wanneer ik het topless wil rijden is het de bedoeling dat het plastic ruitje in het midden van buiten naar binnen vouwt.
Je voelt hem al aankomen....dat is dus juist niet hetgeen er gebeurt :( . Het lijkt erop dat het kunstof te stug is waardoor het ruitje met een scherpe vouw naar binnen wordt gerolt om vervolgens, wanneer het dak bijna weggeklapt is, alsnog in het midden te vouwen. :?
Door dat rollen van de vouw krijg je toch een lelijke blijvend zichtbare plek houden daar waar de hoek het scherpst was. :twisted:
De oplossing is handmatig het ruitje van de buitenzijde een duwtje naar binnen te geven wanneer het dak halverwege geopend staat.
Dat ziet er niet echt dapper uit: instappen en dak half open zetten, uitstappen en ruitje helpen, instappen en dak verder opensturen. :cry:

Zijn er meer (boxster) eigenaren die dit herkennen :?: :?: :?:

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet, Edward

Laatst bijgewerkt door D-Dreamer op 13 okt 2005 16:33, in totaal 1 keer bewerkt.

12 okt 2005 19:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster
Helvoirt
Bericht 
Ja, dat probleem herken ik wel! Het ziet er inderdaad niet echt stoer uit om halverwege het dak openen even uit te stappen om het ruitje even in model te helpen voordat je het dak verder kunt openen.
Ben ik helemaal met je eens, maar . . . ik doe het altijd! Doe je dit niet dan heb je binnen no time lelijke vouwen cq. plekjes in je "ruitje".

Ik hoop dat iemand hier nog een goeie tip voor weet, zelf heb ik nu al een paar dagen m'n nieuw gespoten hardtop erop zitten dus momenteel heb ik hier geen last van.

Groetjes en succes, Paulus

Laatst bijgewerkt door Paulus op 12 okt 2005 20:51, in totaal 1 keer bewerkt.

12 okt 2005 20:47
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht glas
Heb laatst ergens iets gelezen oven een glas ruitje in een Boxster.
Ga het straks wel even zoeken....

12 okt 2005 20:50
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: glas
marknineoneone schreef:
Heb laatst ergens iets gelezen oven een glas ruitje in een Boxster.

Artikel in 911 & PW van deze maand :wink: :wink:

12 okt 2005 21:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht idd
idd op pag.50 tot 53 een heel artikel hierover... 8)

12 okt 2005 21:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster
Helvoirt
Bericht Re: idd
marknineoneone schreef:
idd op pag.50 tot 53 een heel artikel hierover... 8)

sorry! maar welke bladen zijn dat?

12 okt 2005 23:05
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Dit komt niet uitsluitend bij de Boxster voor..., overigens wel afhankelijk van de buitentemperatuur.

12 okt 2005 23:23
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: idd
Paulus schreef:
sorry! maar welke bladen zijn dat?

Afbeelding
... maar dan die van deze maand :wink:

12 okt 2005 23:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik heb er ook last van, dat van die glazen ruit vind ik vreemd.
Bij de modellen vanaf 2003 is er inderdaad een glazen ruit gemonteerd. De kap "knikt" boven en onder het raam en het raam is kleiner. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je het plastic ruitje kunt vervangen voor een glazen exemplaar (Boxster)

Maar alle oplossingen zijn welkom. Wellicht kan iemand het artikel scannen en online zetten?

13 okt 2005 11:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
PB
Bericht 
Als je het achterraampje netjes wil houden moet je eigenlijk altijd bij niet al te warm weer het raampje even een tikje mee geven. Is niet echt handig maar blijft het wel netjes.

Trouwens als je de hardtop er op zet kun je ook altijd nog even een doekje tussen het raampje doen zodat er geen vocht tussen blijft zitten waardoor het raampje aan elkaar gaat plakken.

groetjes
FW

13 okt 2005 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
nou ik lees dat het meer voorkomt. :P
Of ik daar nu juist tevreden mee moet zijn dat weet ik ff niet. :(
Wel vreemd hoor dat men dit zo slecht heeft ontworpen.
Een glazen ruit erin zetten gaat volgens mij niet omdat het dak in het midden van de huidige plastic ruit vouwt. Of ik zie dit verkeerd.
Natuurlijk is het ruitje flexibeler wanneer de buitentemperatuur hoog is.
Maar het rollen blijft zelfs als het zonnetje erop gestaan heeft. Alleen heb je minder kans op rare plekjes omdat het dan iets soepeler loopt.
Toch help ik het vouwen zelfs in de zomer.....
Voor de hardtop is het nog iets te vroeg en wacht daarmee tot het echt slecht weer wordt (en blijft).
Neem nu zo'n dag als vandaag......gewoon zonde.
Ik vind dat juist de herfst- en winterdagen uitgelezen dagen zijn om open te rijden. Verwarming en dikke jas aan....heerlijk.
Inderdaad heb je een speciaal doekje dat je voor montage van de hardtop op het plastic ruitje (moet) leggen. Dit ter bescherming van het geheel....die wijsheid stond in het instructieboekje en heb ik niet van mijzelf. Ik stond nm een kwartier met die poetslap en wist zo 1,2,3 niet waar dat voor diende totdat ik het boekje ten rade nam.

Bedankt voor jullie replies.

Groet Edward

13 okt 2005 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht 
Toen wij nog de Boxster hadden, was dat ruitje ook al een beetje kapot.

Wat ons aanbeovlen werd is een handoek tussen stoppen dan gaat die niet kreuken en hou je hem langer netjes. Misschien een iedee?

13 okt 2005 18:01
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Boxster
Amsterdam
Bericht 
Hieronder een lange thread over het ugraden van oudere boxsters naar een glazen achterruit. Ruitje is kleiner dan het originele waardoor er geen andere kapconstructie nodig is. Er schijnt ook in de US een bedrijf te zitten wat dit soort kappen maakt. Degene waar het in de thread over gaat (BAS) zit in Wales.
Als mijn kap of achterruit aan vervanging toe is ga ik dit ernstig overwegen. Kan ik nog makkelijker "on the move" het dak openen en nog meer van het fantastische weer in NL genieten.

http://www.boxa.net/forum/index.php?showtopic=16550

13 okt 2005 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
petr-996-C2 schreef:
Toen wij nog de Boxster hadden, was dat ruitje ook al een beetje kapot.

Wat ons aanbeovlen werd is een handoek tussen stoppen dan gaat die niet kreuken en hou je hem langer netjes. Misschien een iedee?

Ik neem aan dat de handdoek alleen gebruikt werd als de kap langdurig opgevouwen lag.
Als de kap een dagje ingeklapt is mag dit toch geen probleem zijn, tenzij het ruitje vuil is van zand, modder etc.

Groet, Edward

13 okt 2005 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Sige schreef:
Hieronder een lange thread over het ugraden van oudere boxsters naar een glazen achterruit. Ruitje is kleiner dan het originele waardoor er geen andere kapconstructie nodig is. Er schijnt ook in de US een bedrijf te zitten wat dit soort kappen maakt. Degene waar het in de thread over gaat (BAS) zit in Wales.
Als mijn kap of achterruit aan vervanging toe is ga ik dit ernstig overwegen. Kan ik nog makkelijker "on the move" het dak openen en nog meer van het fantastische weer in NL genieten.

http://www.boxa.net/forum/index.php?showtopic=16550

Is ook een (dure) optie maar eerlijk voor een vier jaar oude wagen nog iets te vroeg. Maar ik ben mezelf aan het registreren om dit topic te kunnen lezen. Thnx, Edward

13 okt 2005 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
http://www.bas-international.com/
de link naar het bedrijf in Wales dat gespecialiceerd is in cabriodaken.

[/img]Afbeelding

Of in mijn album als je het vergroot wilt zien.....
Groet, edward

Laatst bijgewerkt door D-Dreamer op 03 maart 2006 9:13, in totaal 1 keer bewerkt.

13 okt 2005 19:55
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Plastic raampje vouwt niet lekker
D-Dreamer schreef:
De oplossing is handmatig het ruitje van de buitenzijde een duwtje naar binnen te geven wanneer het dak halverwege geopend staat.
Dat ziet er niet echt dapper uit: instappen en dak half open zetten, uitstappen en ruitje helpen, instappen en dak verder opensturen. :cry:

Bij mijn auto (968 cabriolet) heb ik hetzelfde probleem. Ook ik stapte uit met een halfgeopend dak. Wat is dan de zin van een electrisch dak wanneer je niet gewoon kunt blijven zitten? Stond debiel vond ik. Maar ik heb er iets op gevonden: vanuit mijn zitpositie kan ik met halfgeopend dak achteruit reikend de ruit 'vormen' door hem links en rechts zachtjes omlaag te duwen. Dat kan, want de ruit vouwt naar binnen. Zo gebeurd, werkt perfect en staat redelijk stoer...

14 okt 2005 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Als ik het van binnen zou willen helpen dan moet ik zo flexibel zijn als een turner in het Chineese staatscircus. Dat gaat echt niet lukken. Daar komt bij dat de windvanger ook behoorlijk in de weg zit.
Volgende auto een P.............met een glazen achterruit. :cheesy:

14 okt 2005 18:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Tja dan zul je toch echt een Boxster vanaf 2003 moeten kopen :D

14 okt 2005 19:35
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
HenkC2C schreef:
Dit komt niet uitsluitend bij de Boxster voor..., overigens wel afhankelijk van de buitentemperatuur.

Inderdaad :arrow: gewoon even het achterruitje een handje meehelpen. Het is niet anders bij een kunststof achterruitje. :roll:
Bovendien moet je er bij een 911 < 996 eigenlijk toch uit om de hoes over de kap te doen. 8)

14 okt 2005 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Donkerblauwe Boxster S
Noord-Brabant
Bericht 
Hello,

Onderwerp via zoekfunctie gevonden...

Heeft iemand hier inmiddels wel een oplossing voor gevonden? Heb nl. hetzelfde probleem, maar een beetje zonde om >600 EUR uit te geven aan nieuw achterruitje, terwijl kap nog prima is......ook irritant :x en zonde :cry: om elke keer uit te moeten stappen om kap te openen (lol van elektrisch dak is er dan wel redelijk af)...

Zou mooi zijn als iemand een oplossing weet (met strijkijzer proberen??).

Alle suggesties zijn welkom. Thx.

Maultier

02 maart 2006 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht top down
Wat stoer doen betreft: gewoon dak omlaag doen en niet op de kreukjes letten. Wat vind je daar van.

02 maart 2006 23:08
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: top down
Anton schreef:
Wat vind je daar van.

Niet stoer, wel dom. 8)

02 maart 2006 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Re: top down
EriC4C schreef:
Anton schreef:
Wat vind je daar van.

Niet stoer, wel dom. 8)

Helemaal met je eens. Mijn opmerking was cynisch bedoeld. Ik stap namelijk ook gewoon even uit om de kreuk eruit te halen. Denken aan je image komt in mijn beleving ruim na verstandig omgaan met je bezit. En persoonlijk kan het mij niet schelen wat anderen ervan denken wanneer ik het dak voorzichtig behandel; zij hebben namelijk geen Porsche. :mrgreen:

02 maart 2006 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Toen wij onze Boxster nog hadden stapte ik altijd uit om de kreuk er uit te halen EN legde er altijd een handdoek (100% katoen) tussen tegen krassen. Kan jou het schelen wat anderen denken.

NOOIT je dak open doen onder de 7 graden btw. Heb ik op de harde manier geleerd, met de MX5, ruitje is dan niet flexibel genoeg. Resultaat: barst van 20 cm :cry:

02 maart 2006 23:38
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende