Auteur |
Bericht |
hansw
987 Cayman S Cup
|
Economisch total-loss, wat nu?
Dag allen,
Ik heb een ongelukje gemaakt, eigen stomme schuld. Nu is het schadebedrag 2/3e van de waarde van de auto, einde verhaal dus. Had me ook alleen WA en voor diefstal verzekerd.
Het gaat om een 987.2 Cayman S PDK. Motor en transmissie en interieur moeten nog goed zijn. Airbags zijn niet eens afgegaan. Toch is er teveel krom nu.
Wat is volgens jullie de beste manier om de onderdelen nog te verzilveren?
|
08 jan 2019 17:59 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Ik snap het even niet ? eigen schuld allen WA en diefstal verzekerd ... krijg je toch niets uitbetaald?
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
08 jan 2019 18:16 |
|
|
hansw
987 Cayman S Cup
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Precies, dus verzekering doet inderdaad niks. Dus kan ik 'm of repareren voor de volle mep of de onderdelen verkopen.
|
08 jan 2019 18:20 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Idd maar omdat de schade 2derde van de waarde is heeft herstellen ook geen zin En is de vraag hoe nog een goed bedrag voor de onderdelen te krijgen
_________________________________________ remmen is angst
|
08 jan 2019 18:21 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
ahh ok snap hem nu .. blijft dan altijd een moeilijk punt , hem zo te verkopen ?... of in delen .. mijn ervaring ( niet met Porsche) is dat in delen verkopen veel meer opbrengt , maar veel meer werk en heel veel tijd kost .
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
08 jan 2019 18:29 |
|
|
e_930_T
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Hey wat vervelend voor je zeg!
Als je veel plezier hebt van de auto en weet dat het een goede auto is dan zou ik toch kijken om hem in orde te laten maken weer. Evt kijken wat je zelf zou kunnen uitvoeren om kosten te kunnen besparen iom de schadehersteller.
Het "wrak" verkopen zou ook kunnen maar levert denk ik het minste op. de onderdelen los verkopen zal uiteindelijk het meeste opbrengen voor de auto in de huidige staat maar kan natuurlijk ook wel lang duren.
Succes met je overpeinzingen!
gr e
|
08 jan 2019 18:30 |
|
|
hansw
987 Cayman S Cup
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Dank voor je advies. Er schiet me nu een idee te binnen: project-auto van maken en klaarmaken voor circuitgebruik, want het is zonneklaar dat ik daar beter thuis ben met zo'n auto
|
08 jan 2019 18:36 |
|
|
thatonealex
997.1 Turbo, 991.2 GT3
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Is de schade hoog omdat de onderdelen duur zijn of omdat het frame beschadigd is?
Indien onderdelen de oorzaak zijn is het heel goed mogelijk om tweedehands onderdelen te gebruiken, er zijn talloze bedrijven waar die makkelijk te koop zijn. Dashboards, subframes of stuurhuizen, het is allemaal online te koop voor 20-50% van de nieuwprijs bij Porsche. Bespreek het even met je Porsche specialist of zij het zien zitten dat jij zelf onderdelen aanlevert.
|
08 jan 2019 18:59 |
|
|
hansw
987 Cayman S Cup
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Het zit 'm denk ik vooral in de arbeidsuren voor de beschadiging van chassis en ophanging. Ga 'm idd laten afleveren bij m'n specialist. Als ik een werkplaats had ging ik er lekker zelf mee aan de slag.
|
08 jan 2019 19:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Zoek een RHD met motorschade - en gebruik deze om je Cayman weer op te bouwen. Of bouw de motor, bak, kabelboom en computer uit (wellicht ook contactslot) en verkoop de rest als schadewagen. Motor, bak etc. kunnen je later dan een mooier bedrag op kunnen leveren Als je handig bent - en de wagen in eigen beheer kunt herstellen, dan kan je wss voordeliger uitkomen dan het beoogde schadebedrag - echter blijft het een schadewagen en hoe goed je deze ook repareert, bij latere verkoop kan dit een nadeel zijn.
|
08 jan 2019 20:52 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Ik begrijp dus dat het een chassis schade betreft en de auto gericht moet worden en opnieuw opgebouwd Heeft je auto een WOK melding , maw is het kenteken in beslag genomen door de politie Wat Olaf al aangeeft kan het schade verleden bij latere verkoop nadelig zijn. Voor een regulier schadebedrijf is een (grotere) richtbankschade niet meer interessant vanwege de vele uren die erin gaan zitten in een dergelijk project en daardoor te duur wordt en de auto total loss gaat zoals je al gemerkt hebt. In welke regio zit je , ik heb beroepshalve nog al wat relaties in de schadeherstel wereld en kan je misschien aan een goede richtspecialist helpen, hoewel ik vooraf natuurlijk niet kan garanderen of deze dan ook trek heeft in dit klusje
|
08 jan 2019 21:09 |
|
|
hansw
987 Cayman S Cup
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
|
08 jan 2019 21:10 |
|
|
hansw
987 Cayman S Cup
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Regio 020. Dat ik financieel de pineut ben met deze auto heb ik me al bij neergelegd Geen WOK, wel de politie er even keurig bijgehaald. Ze hadden vooral medelijden. Goed om te weten dat er dus nog meer redenen zijn om ‘m bij t reguliere schadebedrijf weg te halen, ‘t is geen Golf met een paar panelen met krassen.
|
08 jan 2019 21:16 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Vermoedelijk staat de auto nu op het terrein van een schade-herstelbedrijf. Zij kennen veel opkopers die daar het hele jaar over de vloer komen om total-loss auto's weg te halen.
Het is voor hun een kleine moeite om een goede foto-serie te maken en een mailtje naar een aantal bedrijven te sturen met het verzoek om een bod uit te brengen op de restanten van jouw auto. Aangezien het een Porsche betreft zal daar veel belangstelling voor zijn. Dan afwachten wat er geboden wordt, en dan weet je wat de auto nu nog waard is. Daarna een plan trekken.
In geval van een gedekte schade werkt een expert min of meer op dezelfde manier. Maar dan worden de restanten door de maatschappij aan de hoogste bieder verkocht.
Succes !
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
08 jan 2019 21:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Alleen het kenteken bewijs en chassisnummer heeft al een goede waarde
|
08 jan 2019 22:25 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Nu ik Bob C4 z'n post lees denk ik dat dat nog een beter idee is Je kan zelf ook nog een paar schadeauto opkopers contacten, http://www.autoschadeportaal.nl/schade-autos
|
08 jan 2019 22:33 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Financieel/economisch totall loss betekent niet dat deze niet gerepareerd kan worden. eigenaar geeft in topic al aan reparatie kosten zijn hoger dan 2/3 van de dagwaarde. bij verhaal schade waar hier geen sprake van is .Betekent dat dan aan de verzekeraar laat biedingen doen door opkopers op de restanten.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
08 jan 2019 23:43 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Ik zou ook eens met een schade hersteller samen gaan zitten om te kijken wat men zou kunnen doen als men de tijd neemt voor de reparatie en zoektocht naar goede 2e hands onderdelen.
Wel balen.
_________________________________________ Mvg,
René
|
09 jan 2019 9:40 |
|
|
hansw
987 Cayman S Cup
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Ja, die optie denk ik ook over na. Maar dan nog vrees ik dat de kosten te hoog zijn. Maar hij hoeft inderdaad niet volgens t zelfde procedé gaan als een lease-golfje, kan er de tijd voor nemen.
|
09 jan 2019 10:31 |
|
|
Wimmos
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Ik zou ook kijken of je hem op een gunstige manier kunt repareren, vooral als hij je niet in de weg staat en je er de tijd voor hebt. Even goed research doen over de verkoop in onderdelen en de geschatte kosten van de reparatie en je komt er wel achter wat voor jou het meest interessant is. Als wrak verkopen zou ik niet als optie zien
|
09 jan 2019 14:52 |
|
|
hansw
987 Cayman S Cup
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Ja dat is nu m'n plan. Rustig de tijd nemen voor een reparatie en de onderdelen van internet afstropen kan de redden.
|
09 jan 2019 17:01 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
PB gestuurd
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
09 jan 2019 17:32 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Je hebt gedaan waar ik aandacht
|
09 jan 2019 20:54 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Begrijp het niet meer. Gaat het nou om een Cayman of over een 991 targa? viewtopic.php?f=24&t=52309In beide gevallen lijkt het mij verkeerde zuinigheid op de verzekering. Maar achteraf kijk je een koe in de kont...
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
15 jan 2019 9:19 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Economisch total-loss, wat nu?
Gaat om cayman Hoj zegt daar alleen gelukkig waar het hem gebeurde was niemand en staan zijn foto’s niet online
_________________________________________ remmen is angst
|
15 jan 2019 9:25 |
|
|