
Re: Aankoopadvies, tips G model
Een paar jaar geleden heb ik er ontzettend veel bekeken. En de onzin die verkopers verkopen gaat echt nergens over.
In mijn ogen hebben bijna alle 911's een keer schade gehad, ik denk rond de 70-80% van wat ik toen heb bekeken. het zijn snelle auto's en ze zijn altijd genoeg waard gebleven om op te knappen.. dus dat is ook veel gebeurd. Ik zou als ik jou was altijd gaan voor originele lak, mede omdat een overgespoten 911 verborgen schade verleden kan hebben. (was bij mijn eerste 911 het geval). Dus ik heb zelf liever een auto met patina en steenslag, dan een die is overgespoten.
de naden bij een Porsche zijn kaars recht. Niet recht = schade. Kijk ook onder de raam rubbers of daar niet de raamstijlen zijn weggerot. oude rubbers zetten vaak uit, en als je dan in de regen hebt gereden, blijft daar vaak water in staan.
Motorisch moet een 911 meteen starten en vooral geen olie lekken. Iedereen die zegt dat een 911 altijd lekt verkoopt onzin. Als een 911 lekt op de naad die door het midden van het motorblok loopt, loop je tegen revisie aan (12-15k). roken mag als hij lang heeft stil gestaan, maar dat moet weg gaan na een paar minuten. Let bij een 3.2 op dat de servo motor van de verwarming werkt. dat schijnt nogal prijzig te zijn.
Ik heb veel duitse auto's gezien. Er staan best mooie tussen, maar koopjes ga je bij onze oosterburen niet vinden. Bovendien hebben ze vaak in de eerste jaren pekel gezien, omdat ze dagelijks bereden zijn. en dat zie je meteen. G-model Porsches zijn daar 10% duurder dan hier. Bovendien hebben duitse auto's wat meer geleden.
Een amerikaan kan heel goed zijn, met name uit Arizona of californie, maar dan heb je vaak scheuren in het dashboard. Bij een amerikaan heb je natuurlijk minder vermogen, maar met een SSI uitlaat los je dat prima op. Ik heb een SC met een uitlaat van een 2,4. Geloof me, die is sneller onderin dan een euro 3.2.
Waar je nog mooie klassieke porsches kan kopen is in Frankrijk of spanje. Daar is het klimaat droger en daar worden ze niet massaal overgespoten en verprutst. nadeel is weer dat je geduld moet hebben met de mentaliteit. italie zou ik niet doen.
succes!