Mijn Porsche valt momenteel onder de overgangsregeling voor oldtimers. In februari 2025 wordt de auto 40 jaar, en ik begreep dat vrijstelling automatisch plaatsvindt zonder dat ik een aanvraag hoef in te dienen. Momenteel betaal ik een kwartaal via acceptgiro, die ik vóór 31 december moet betalen. Als ik dat niet doe, begreep ik dat de auto automatisch in het reguliere wegenbelastingregime terechtkomt.
Is het raadzaam om mijn Porsche gewoon te laten overgaan naar het reguliere wegenbelastingregime in 2025 en dan te wachten op de automatische vrijstelling in februari?
18 jan 2024 21:21
erwin964c4
Re: oldtimer wegenbelasting vrijstelling
Als je dat kwart tarief niet wil betalen dan zal je je auto moeten schorsen tot het bericht van de rdw dat je auto 40 jaar is en vrijgesteld van mrb. Heb afgelopen juni dezelfde brief ontvangen voor mijn w126 . Maar het is tientjeswerk waar je over praat .
18 jan 2024 22:04
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Inderdaad - gaat om iets van € 80 wat je zou besparen (gok ik) als je over zou stappen naar de volle wegenbelasting te betalen ….
Schorsen eind 2024 is ook goedkoper dan 1 maand wegenbelasting
19 jan 2024 7:00
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Citaat:
Momenteel betaal ik een kwartaal via acceptgiro
Je weet dat de acceptgiro per 1 juni 2023 is afgeschaft, hoop ik?
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
19 jan 2024 9:23
flash911
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Olaf schreef:
Schorsen eind 2024 is ook goedkoper dan 1 maand wegenbelasting
Nog beter, goede tip, thx Olaf! Ik mag met de regeling sowieso niet rijden in januari en februari, dus waarom zou ik geen gebruik van maken voor € 29,10!
19 jan 2024 17:15
Strauss
993 Carrera Coupé Irisblauw
Rotterdam
De acceptgiro, uit de serie Andere Tijden Bankwezen. Tegenwoordig gaat alles per Eurocheque natuurlijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum