Nadat ik in November vorig jaar bedacht had om de 911SC helemaal uit elkaar te schroeven, merkte ik wel dat het Porsche loos zijn me wat deed. Die body staat bij de spuiter nu en gaat waarschijnlijk aankomend jaar niet meer rijden.
Er ontstond ondertussen een mogelijkheid om er wat bij te kopen om weer te kunnen rijden. Waarbij ik nu wel iets moderner wilde. Ik hou van het enigszins spartaanse van de SC, dus de verlanglijst was:
- coupé
- handgeschakeld
- achterwielaandrijving
- geen groot onderhoud de komende tijd
Na een tijdje op zoek te zijn geweest hebben meerdere modellen de revue gepasseerd. Ik heb de 997 Carrera S van Olaf overwogen, maar die had me net iets teveel kilometers. Dat zou me uitlokken om toch weer te gaan sleutelen aan de auto.
Vriend van me heeft net een Cayman R gekocht, dat was ook mogelijk geweest, maar heb ook 2 kinderen die nog niet al te groot zijn en we gingen met de SC ook regelmatig met 4 mensen op pad, die viel dus ook af.
Volgens Erwin moest ik de GT4 clubsport die hier te koop staat nemen, maar goed budget had zo z’n grenzen + kinderen
.
Daarna viel m’n oog op de toch wel vrij bijzonder 996 40 Jahre Limited edition. Deze “jubi” van de 996 heeft alles van m’n wensenlijstje + extra’s die hem toch net wat minder standaard maken.
Na autoscout uitgespeeld te hebben bleken er 3 opties in de buurt. 1 bij Lammertink, 1 in duitsland net over de grens en 1 in Brussel. Proefrit gemaakt in die van Lammertink. Goede auto maar wel Japanse import, niet sluitende historie en 130d km. Onderhoud in Nederland goed gedocumenteerd en die auto voelde an sich als een prima optie.
Doorgereden naar de Duitse auto, kon er niet in rijden, want vies weer en kwam net bij de poetser weg. Maar wat een plaatje. Origineel duits geleverd, 2 eigenaren, sinds 2009 bij de laatste eigenaar en slechts 39700 km
.
Prijs was er ook wel naar en eerst naar huis gegaan. Nagedacht…..week erop proefgereden en keuring bij een lokale specialist. Toen de auto op de brug stond wist ik het eigenlijk al. Onderkant als nieuw/motorruimte als nieuw. Alles als nieuw. Wel een lelijke rammel in 1 van de uitlaatdempers, zwetende koelsslang en een drup olie tussen motor en bak.
Keuze was al gemaakt, dus de auto zo gekocht. Consignatie, geen garantie. Ik heb me goed ingelezen en ik voel geen enkele stress bij deze auto.
De 40 Jahre Limited Edition is in 1963 genummerde stuks gemaakt. Dit is nummer 0846. Porsche heeft ook toen het jubi model bijzonder uitgerust:
Allemaal hadden ze:
- GT Zilver
- hoogverdicht gepolijste alumium velgen
- Handbak
- Achterwielaandrijving
- Sper
- Sportonderstel (-10mm)
- PSE
- Turbo bumper/gt3 skirts/smalle body
- x51 bodykit
En een zooi interieur details.
Enige niet originele aan de auto: een setje H&R veren voor 20 mm extra verlaging.
Dus…..maandag opgehaald en direkt naar de rdw gereden. 20 jaar dus geen BPM.
Kwartiertje later import gefixt!
40 jahre badge
Vandaag kenteken gekregen, wat een feest. Hele familie mee voor een rondje en elke keer uitstappen met een
.
Ik ben natuurlijk erg benieuwd of er nog meer 40 jahre bezitters op het forum zitten. Laat het even weten. Ik ga van deze flink genieten de komende tijd!