Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 apr 2025 4:24

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Wat kost wrappen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Wat kost wrappen?
Voor mijn vrouw zijn we begonnen met orienteren voor een andere auto.

Vooralsnog gaat de voorkeur uit naar een RR evogue.
We gaan hem waarschijnlijk laten wrappen.

Heeft iemand ervaring met wat dat (ongeveer) kost?

Puur ter informatie.

06 dec 2024 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Wat kost wrappen?
6 Maand geleden, in BE...

Citaat:
Ook al eens gekeken voor een wrap voor de 991.
Had voor de aankoop van de 991 reeds 2 firma's gecontacteerd om prijs te vragen waarvan eentje waarvan ik dacht dat een makker van mij de zijne daar laten doen had. Van beide snel antwoord: kwaliteitswrap, 3M, dit, dat, allez, 2.5k + BTW takes it away. Die makker nog eens gecontacteerd om te vragen bij welke van de 2 hij de zijne laten doen had en dat bleek nog een andere te zijn...
Die gecontacteerd en ja, ik moest ter plaatse gaan want ze wilden de auto zien en blablabla... Homey played that shit (tegen beter weten in) en na bijna 2 uur in de wagen (waarvan één uur file) daar aangekomen. Eens daar was het zoals verwacht: de foutste auto's in de afgrijselijkste kleuren :mrgreen:
Supra's, Tesla's, Range Rovers, de dikste BMW7 maar dan de lange versie, etc... Die kleuren dan: paars, zo'n matgroen en toch metallic, goud, dual tone boven/onder, allezja, voor mij foute boel, voor een ander het Walhalla waarschijnlijk. One man's trash is another man's daughter, enzo
Toch maar uitgestapt (want ja, het was op afspraak en ze wilden waarschijnlijk dat ik mij zo ook belangrijk voelde en dat ik ertoe doe) en mezelf moed ingepraat om toch maar binnen te gaan. Vriendelijk onthaald door zo'n whiz kid (ge kent die wel) die het wel zei zoals het was: wrap best na 5 jaar verwijderen want gaat alleen maar harder en harder kleven, mogelijks kleurverschil als je ergens na 'n paar jaar een spatbord opnieuw moet wrappen na een ongeval oid, etc...
Prijs dan: 5k + BTW. Maar dan wel kwaliteitswrap en niet "dien brol van 3M", ge weet wel, dien brol van 3M waarvan die 2 andere wrappers zeiden dat dat pas kwaliteit was. Maar ik moest ook dan wel opletten voor krassen etc... Waarop ik "ach, ik dacht dat je tegenwoordig krassen eruit haalde door er effe met een haardroger ofzo over te gaan", ach, dat kon ook, maar dat was dan nog betere kwaliteit wrap: 7.5k + BTW aub.
Vriendelijk bedankt, gezegd dat ik er ging over denken (want ik ken mezelf, vandaag vind ik dit, morgen vind ik dat) maar dat gaat 'm niet worden vrees ik. De auto hebben ze nooit bekeken. This whole meeting could have been an email...

06 dec 2024 10:39
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Tegenwoordig vind je op iedere hoek van de straat een wrapboer. Is blijkbaar big business. Waarom niet gewoon lokaal informeren? Stuur een paar e-mails rond voor een prijsindicatie en je weet waar je aan toe bent. Want als iemand hier zegt dat het €3K kost, wil dat niet zeggen dat het jou ook €3K gaat kosten. Het kan (flink) meer zijn, het kan minder zijn. Is ook helemaal afhankelijk van je wensen (bijv. wel of niet de binnenkant van de deuren en deurposten, etc, en de staat van de lak van de auto.)

Off-topic: Eeen RR Evoque (met een Q)... welk bouwjaar? Want deze staat nu niet bepaald bekend als een betrouwbare auto. In Duitsland krijg je hem niet eens meer verzekerd.
bekijk ook zeker dit aankoopadvies.

Succes met de zoektocht!

06 dec 2024 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
O dank!
Dat wist ik eigenlijk niet.
Ga me er zeker in verdiepen

06 dec 2024 12:24
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Welke regio zit je :?;

Ricky Gopie ~ ook lid van dit forum ~ doet dit al meerdere jaren … werkt ook voor dealers.

Hij zal ongetwijfeld niet de goedkoopste zijn, maar wel een van de beste :!:

RG op FB

06 dec 2024 14:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
zuid-holland/zeeland.

Ben me nog eerst aan orienteren hoor.
Wat ik tot nu toe zo gezien heb, is het duurder dan ik had verwacht.

Tis natuurlijk ook echt wel arbeids-intensief.

06 dec 2024 15:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 993 ex 996
Prijs is zeker afhankelijk van de kwaliteit van het product
Ook maakt het uit of je alleen de buitenkant doet of ook de binnenkant van bv de deuren

06 dec 2024 21:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]